Welke camera?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Welke camera?

Bericht door Patrick » zo aug 19 2012 1:02 am

Ik maakte me al even zorgen. Niemand noemt het de USD. VC vinden we belangrijker.

Maar dit is inderdaad de versie die ik en een aantal anderen aangeraden hebben. Het is trouwens TAMRON, niet TAMARON.

Laat even weten wat je ervaringen zijn!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Michael

Welke camera?

Bericht door Michael » zo aug 19 2012 1:27 am

Ja die is het haha.

Super fijn die VC houd hem mooi stil en wat ik tot nu toe gemerkt heb.
Is dat hij gewoon op 300 mm ook erg mooie en heldere scherpe foto's maakt.

Heel blij met jullie advies daarvoor dank.

Ga nu eerst kijken of m'n d40 misschien voldoende is zodat ik geen d5100 hoeft te kopen.

Heb er wel een hama uv filter op gekocht met 8 coat lagen.

Tot nu toe zeker geen spijt en vind hem zeker fijner als de Nikon even vergeleken en getest in de winkel..

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo aug 19 2012 1:49 pm

Die camera kan je altijd nog vervangen. Goed glas is veelal een betere investering. Hoewel het best een behoorlijke stap in kwaliteit is van de D40 naar de D5100 hoor. Zitten toch een paar jaartjes tussen waarin veel gebeurd is!

Veel plezier met je nieuwe speeltje. Ik ben ervan overtuigd dat je de goede keuze hebt gemaakt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » zo aug 19 2012 2:45 pm

Willem65 schreef:Met alle respect hoor...

Michael je bent duidelijk een beginner op dit vlak en je gaf al aan dat je het liefste alle automatisch wilt hebben.
Volgens mij heb je ook al je keuze gemaakt: je hebt je ook laten vallen op de D5100. Voor iemand met jouw bedoelingen is dat een meer dan goede keuze. Deze camera maakt " op de automaat" prima foto's. Als je er eentje kunt krijgen met de 18-55 en de 55-300 voor een prijs binnen je budget moet je daar gewoon voor gaan.
Ik krijg de indruk dat alle goedbedoelde adviezen hier je alleen maar meer in verwarring brengen omdat je toch niet helemaal begrijpt wat er soms wordt bedoeld.

Om kort te gaan: JA, de D5100 met de 18-55 en de 55-300 is een heel goed setje, zeker voor wat jij er mee wilt doen.
Met alle respect,eindelijk een reactie die voor de TS begrijpelijk is,als hij de meeste antwoorden toch niet begrijpt is het beter voor hem een goede compact camera aan te schaffen dan is ie van alle
zorgen verlost.Anders wordt het een gebed zonder end,wat deze discussie aangaat.Ik wens de TS veel genoegelijke foto momenten toe.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Michael

Welke camera?

Bericht door Michael » zo aug 19 2012 3:09 pm

Was zeker een duidelijk antwoord..

Ben erg blij met m'n nieuwe lens..

Compact camera is leuk voor in een pretpark ofzo maar is toch niks mooier als met een spiegelreflex te schieten..

Ik ga hem nu poosje op de D40 proberen dan kan ik eerst kijken of een upgrade naar een D5100 het me waard is.
Of dan de foto's wel mooier worden.
Al ligt het natuurlijk veel aan de fotograaf zelf..

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Giso » zo aug 19 2012 8:45 pm

Germay schreef:
Willem65 schreef:Met alle respect hoor...

Michael je bent duidelijk een beginner op dit vlak en je gaf al aan dat je het liefste alle automatisch wilt hebben.
Volgens mij heb je ook al je keuze gemaakt: je hebt je ook laten vallen op de D5100. Voor iemand met jouw bedoelingen is dat een meer dan goede keuze. Deze camera maakt " op de automaat" prima foto's. Als je er eentje kunt krijgen met de 18-55 en de 55-300 voor een prijs binnen je budget moet je daar gewoon voor gaan.
Ik krijg de indruk dat alle goedbedoelde adviezen hier je alleen maar meer in verwarring brengen omdat je toch niet helemaal begrijpt wat er soms wordt bedoeld.

Om kort te gaan: JA, de D5100 met de 18-55 en de 55-300 is een heel goed setje, zeker voor wat jij er mee wilt doen.
Met alle respect,eindelijk een reactie die voor de TS begrijpelijk is,als hij de meeste antwoorden toch niet begrijpt is het beter voor hem een goede compact camera aan te schaffen dan is ie van alle
zorgen verlost.Anders wordt het een gebed zonder end,wat deze discussie aangaat.Ik wens de TS veel genoegelijke foto momenten toe.
Met alle respect, ik vind beide antwoorden een beetje kort door de bocht. TS heeft al aangegeven dat hij eigenlijk wel een cursus fotografie wil gaan doen.
En dat hij dus wel de functionaliteit van een DSLR wil gaan gebruiken. Moet de TS dan nu eerst een compactcamera kopen en dan over een halfjaar alsnog een DSLR als hij de cursus heeft gedaan? Vreemde stelling.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

Michael

Welke camera?

Bericht door Michael » zo aug 19 2012 9:28 pm

Ik ga bij mijn buurman een fotograaf als z'n beroep op de cursus bij hem thuis.
Hij gaat me de fijne kneepjes leren.

Ik zal geen fotograaf worden maar wel meer mijn camera beheersen en weten wat hij kan..

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Giso » zo aug 19 2012 10:26 pm

Michael schreef:Ik ga bij mijn buurman een fotograaf als z'n beroep op de cursus bij hem thuis.
Hij gaat me de fijne kneepjes leren.

Ik zal geen fotograaf worden maar wel meer mijn camera beheersen en weten wat hij kan..
Het doel, en ik hoop voor jou ook het resultaat is hetzelfde.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

Herpen Online

Bericht door Herpen Online » zo aug 26 2012 9:56 pm

Hey Micheal,

Heb je gevonden :-) mocht je besluiten om een nieuwe camera aan te schaffen zeker een nikon quickstart er bij nemen was zeer leerzaam voor mij gister als leek!

Michael

Welke camera?

Bericht door Michael » zo aug 26 2012 10:29 pm

Herpen Online schreef:Hey Micheal,

Heb je gevonden :-) mocht je besluiten om een nieuwe camera aan te schaffen zeker een nikon quickstart er bij nemen was zeer leerzaam voor mij gister als leek!
Hey die frank..

Heb m'n Nikon D40 zo goed als verkocht.

Dan ga ik van de week een Nikon D5100 kopen met de 18-55 lens..

Ja binnenkort gaat de buurman ( fotograaf ) met wat dingen leren en anders ook even een cursus nemen :-)

Heb ook zitten kijken naar een D7000 maar denk dat de meerprijs het voor mij niet waard is..

Dus kan ik straks ook met m'n nieuwe camera aan de gang..

M'n oude D40 had net 7000 clicks zag ik dus ook nog niks..

Michael

Welke camera?

Bericht door Michael » di aug 28 2012 7:11 pm

Wat is dan weer het verschil tussen de D5100 en de D7000?

Zit nu daar tussen te twijfelen..

Wat maakt de d7000 zo duur tegenover de d5100??

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » di aug 28 2012 7:17 pm

http://www.camera2go.nl/camera-reviews/ ... d7000.html

Alleen de aangegeven prijzen zijn te hoog, voor body only D5100 430 € en D7000 800 €.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Michael

Welke camera?

Bericht door Michael » di aug 28 2012 7:57 pm

Thnx ga even kijken maar ben maar een leek haha

Gaat mij om of het deze upgrade waard is of niet.

Schiet nu altijd met de standaard instellingen.
Maar wil toch meer gaan proberen

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”