Willem65 schreef:Als er een nieuwer model uitkomt met veel verbeteringen zijn sommige eigenaren van het oudere model niet blij dat er voor minder geld beter wordt gepresteerd.

Net als het feit dat sommige eigenaren van een D7000 daar geen kritiek over kunnen verdragen.
Maar, nu keer je terug naar het onderwerp van dit draadje, terwijl dat niet het onderwerp tussen jullie tweeën was. Wilci stoorde zich (net als ik overigens) aan je aanmatigende "definitieve eindoordeel" en gaf op jouw verzoek argumenten waarom dat allemaal niet zo zeker is. Jouw reactie is nu alleen dat je blijft bij je "eindoordeel". Niets over de vraag of dat nu écht wel zo zeker is.Je hebt gelijk voor wat betreft het aantal AF punten en de grootte per punt. Dat de D 7000 er daardoor vaker naast zit heb ik in ieder geval nooit ervaren. Als je het weet hou je er rekening mee. De D90 had er nog veel minder.
Alle deskundigen waren het er over eens dat de D7000, toen deze uitkwam, beter presteerde dan zijn "grote broer". In de praktijk is het vaak een subjectief gegeven. Zelf werk ik prettiger met de 7000 en maak ik iets betere resultaten, vooral op het gebied van dynamiek en kleuren.