amsterdam bruggebouw

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
george013

amsterdam bruggebouw

Bericht door george013 » wo aug 22 2012 10:33 pm

Na de Rembrandttoren en de Shelltoren nu een ander hoog gebouw, het bruggebouw in Bos en Lommer. Een gebouwencomplex gebouwd op een brug over de ringweg. Deze was bedoeld om de tweedeling die een stadsgebied ondergaat door een doorsnijding van een snelweg te overbruggen, letterlijk. Ik moet zeggen dat zij daar in dat opzicht in zijn geslaagd. Het passeren van de ringweg gebeurt ongemerkt. De foto's zijn gemaakt vanuit de toren van woningbouwcoporatie Rochdale. Ik kon in de open lucht.

De ander kant van de brug richting Coentunnel. De op- en afritten gaan onder de bebouwing door.
Afbeelding

Doorkijkje oprit. Vind ik altijd wel leuk. Vanaf straatniveau uiteraard.
Afbeelding

Dan maar beginnen aan een rondje. De Bos en Lommerweg en het Bos en Lommerplein. Op dit plein is een paar jaar geleden een vrachtwagen door het dak van de ondeliggende parkeergarage gezakt. Die chauffeur is dat nog steeds niet vergeten.
Afbeelding

De weg zelf.
Afbeelding

De Shelltoren. Mooi te zien hoe je visueel belazerd kunt worden. Hier ligt het Ij nog tussen maar geen spatje water te zien. Moet een mooi plaatje zijn als daar zo' cruiseschip voorbij vaart. Hm, eens over nadenken.
Afbeelding

Voor de liefhebbers de Westertoren.
Afbeelding

De Rembrandttoren vanuit een ander draadje.
Afbeelding

De zuidas. Kan ik waarschijnlijk ook iets regelen.
Afbeelding

Het westelijk havengebied. Voorste twee schoorstenen zijn van de vuilverbranding. De achterste zijn volgens mij van Hoogovens, ijmuiden.
Afbeelding

Een rondje 360.

Ik ga landmeter worden.

George

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: amsterdam bruggebouw

Bericht door Skippy » wo aug 22 2012 11:14 pm

Leuk George, fijne foto's. Reportages gaan je goed af.

Ik ben geboren in Bos en Lommer. Ik was gisteren nog in Slotervaart waar ik ook gewoond heb en was (weer) onder de indruk van de stadsrenovatie in Amsterdam.
Ik weet niet welke wethouders daarvoor verwantwoordelijk waren/zijn maar dat is in ieder geval goed besteed belastinggeld wat mij betreft.

george013

Bericht door george013 » do aug 23 2012 12:24 am

Bedankt. Het is al een redelijk oude na-oorlogse buurt. Aan de binnenkant van de ring is al het een en ander gedaan, de buitenkant moet nog veel gebeuren.
Leuk is dat 1 dochter van mij hier beneden woont en de andere bij de Rembrandttoren, beiden tijdelijk.

Ik zit steeds te denken aan die foto richting Shelltoren. Die cruiseschepen moet er pontifcaal zichtbaar zijn als ze er langs varen.

George

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » do aug 23 2012 9:54 am

Ook weer een goeie reportage cq serie ,op zo'n manier leer je Amsterdam ook een beetje kennen. 8)
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

george013

Re: amsterdam bruggebouw update

Bericht door george013 » wo aug 29 2012 1:58 pm

Nog een keer terug geweest tijdens het vertrek van een cruiseschip. Die voor het Shellgebouw viel een beetje tegen. Afstand bruggebouw-Shellgebouw is trouwens precies 4km hemelsbreed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo vind ik het wel genoeg.
George

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » wo aug 29 2012 2:02 pm

Wel mooi, bij de 1e foto valt het bijna niet op....
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

george013

Bericht door george013 » wo aug 29 2012 2:12 pm

Van het Shellgebouw had ik meer van verwacht. Zit er gewoon niet in. Die andere twee laten wel een gevaarte zien.
Op dit moment ligt de Wind Surf in de haven, het grootste zeilende cruiseschip van de wereld.
George

Wiljo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Wiljo » wo aug 29 2012 2:26 pm

Mooie serie, kom hier bijna wekelijks langs! De firma Beelen is daarnaast ook fijn aan het slopen, benieuwd wat er daarvoor terugkomt.

Dan te bedenken dat dit nog "relatief" kleine cruise schepen zijn, voor zover je met dergelijke perspectieven over klein mag spreken ;-)
http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » wo aug 29 2012 11:09 pm

Mooie serie, weer eens wat anders dan anders.
En die D80 doet het ook nog goed, toch een fijne camera. :D

Vrgr
Tiny

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”