Laat je de camera in de caravan liggen , of pak je hem beet en legt de operatie vast ?
Ik pakte de camera toen er een traumaheli laag over de camping scheurde richting de ongevalsplek.
Zo'n 150 meter van mij vandaan was het ongeval gebeurd.
Een jongen die met een aantal anderen op de bananenboot zat, werd omhoog geworpen door de golven, en viel terug naar beneden op de knie van een ander.
Resultaat, 3 wervels gebroken. ( dat ben ik te weten gekomen naar aanleiding van een betrouwbare bron een paar dagen later.)
De reddingsoperatie bestond daardoor uit het stabiel houden van de patient op de boot, waarna de hulpverlening de patient stabiliseerde door een nekspalk, en diverse bandages op de brancard.
Vervolgens behoedzaam dragen naar de ambulance.
Graag hoor ik van jullie of de fotoserie het verhaal goed in beeld vertaald.
1.De medici worden neergelaten.

2. De ongevalssituatie is middels een oranje rooksignaal zichtbaar gemaakt voor de heli.
Rechts de bananenboot, rechts daarnaast het slachtoffer op een speedboot.

3.De patient en mogelijke vriendin zijn onherkenbaar gemaakt in deze opname.

4.

5.

6.De nodige hulpverleners zijn ter plekke gekomen.
Een duiker, 4 man ambulance, 3 medici uit de traumaheli, en 2 politieagenten, en de nodige vrijwilligers.

7. Voorzichtig wordt het slachtoffer uit het water gehaald, ieder verkeerde beweging kan fataal zijn.

8.

9.

10.

11. Na de nodige zorgverlening wordt de patient afgevoerd met de ambulance.

Het verhaal gaat dat het slachtoffer na het aanbrengen van een gipscorset een paar dagen na het ongeval huiswaarts is gegaan.
Vrgr
Tiny