LCD beschermer

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Zwarte
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: LCD beschermer

Bericht door Zwarte » zo jan 29 2012 10:53 am

Of het nu een non issue product of geen non issue product is stoort mij niet en wordt ik ook niet door beïnvloed. Verder ieder zijn eigen mening. Dat plastic geval standaard geleverd op een Nikon vind ik in elk geval 10 x niks. In het verleden hoorde en las je nogal eens dat er vuil onder dat plastic beschermkapje kwam en slijtage sporen veroorzaakte. Op de camera's die ik gehad heb vanaf de eerste dag altijd de GGS screenprotector gebruikt en nooit geen problemen mee gehad.

Annemie

Bericht door Annemie » za feb 04 2012 2:40 pm

Aangezien ik op 2 van mijn officiele Nikon beschermkapjes toch een behoorlijke kras heb zitten (weet echt niet hoe dat gekomen is)ben ik heel erg blij dat ze niet op het LCD scherm zitten.
Is dit alleen via Ebay verkrijgbaar of kan iemand mij een link geven waar ik die GGS nog kan bestellen?
Alvast bedankt.

Steven

Bericht door Steven » za feb 04 2012 2:47 pm

Annemie schreef:Aangezien ik op 2 van mijn officiele Nikon beschermkapjes toch een behoorlijke kras heb zitten (weet echt niet hoe dat gekomen is)ben ik heel erg blij dat ze niet op het LCD scherm zitten.
Is dit alleen via Ebay verkrijgbaar of kan iemand mij een link geven waar ik die GGS nog kan bestellen?
Alvast bedankt.
Ebay.com ipv ebay.nl vind meerdere aanbieders waar je met een gerust hart van kunt kopen hoor. Je bent dan omgerekend voor €5,50 inclusief bezorgen klaar.

Wil je echt in nederland kopen dan is google je vriend

Kosten dan zijn ongeveer €13,00 excl. bezorgkosten.

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Giso » za feb 04 2012 4:22 pm

bij fotoshop aalten zijn ze verkrijgbaar. Op ebay een stuk goedkoper, maar als je in nederland geruststellender vindt.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

Annemie

Bericht door Annemie » zo feb 05 2012 11:13 am

Met dank voor jullie links, ga toch maar op Ebay kijken

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door EdwinKort » zo feb 05 2012 11:38 am

Pas bij ebay besteld, en binnen een week in huis, en dat voor maar een paar euro.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

bjornc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door bjornc » di aug 21 2012 8:24 pm

Net even dit topic doorgespit, op zoek naar een antwoord op de volgende vraag;
Hebben jullie ook ervaring met folies die er voor zorgen dat je het scherm beter kan zien in helder licht?
Ik vind de standaard protector van de D300s namelijk een onding in die situatie, maar wil ook niet zonder lcd beschermer rondlopen.
Op eBay.de heb ik al folies gezien met zijdematte finish, maar heb geen idee of deze goed zijn.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di aug 21 2012 8:43 pm

Helderheid van een LCD scherm is niet afhankelijk van een beschermfolie maar van het uitstralende licht vanachter het LCD.
Matte schermen wordt de scherpte beïnvloed. Door de bank genomen is het GGS beschermplaatje de beste optie.
Wil je overdag een beter zicht op de LCD, zet de helderheid hoger, en/of plaats een kapje met zijflapjes op het LCD, zodat het beeld meer is afgeschermd van invallend daglicht.
Vriendelijke groet, Léon Obers

bjornc
Forumlid
Forumlid

Bericht door bjornc » di aug 21 2012 8:59 pm

Akkoord, maar in helder licht heb je ook meer last van spiegeling.
En dat zou ik graag tegengaan. Een kapje op het scherm zie ik echt niet zitten.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di aug 21 2012 9:45 pm

Het is dan kiezen tussen een minder scherp mat beeld, of wel een scherp beeld maar met spiegeling.
Omdat je het beeld bij uitvergroten bij een niet scherp beeld door de verstrooiing van een matte bescherming IMO nooit goed kunt beoordelen, daar waar je juist de scherpte van beeld wilt controleren zou een mat scherm werkelijk nooit mijn keuze zijn. Contrast wordt er tevens negatief door beïnvloed.
Vriendelijke groet, Léon Obers

hansD90
Forumlid
Forumlid

GGS LCD beschermer bij Chipclean

Bericht door hansD90 » wo aug 22 2012 2:54 pm

Ik ben er zeer tevreden mee op een D90 en een D7000. Geen zorgen meer over krassen, geen stof dat toch achter het losse schermpje gaat zitten. En de leesbaarheid van het scherm hangt veel meer af van omgevingslicht. Ik heb ze gekocht bij Chipclean, toen ik mijn camera's liet schoonmaken, en ze er daar even op laten zetten. Liever een ervaren hand, dan zelf prutsen. Mooi strak, geen luchtbellen.
Nikon D7000 / 12-24 / 17-55 / 60 / 105 / 28-300
Fuji X100S / X-T1 / 16-55

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Giso » vr aug 24 2012 10:28 am

hansD90 schreef: Liever een ervaren hand, dan zelf prutsen. Mooi strak, geen luchtbellen.
Bij de beschermers van GGS is het niet mogelijk om luchtbellen te krijgen. Het is nl. geen folie maar een plaatje gehard glas die met een plakstrookje langs de randen op het originele beeldscherm van je camera wordt geplakt. Hierdoor zit het altijd strak en komt er geen vuil achter. Het nadeel daarvan is echter wel dat het bij de omklapbare schermen van bv. D5100 en Canon D60, D650 enz niet meer mogelijk is je scherm in te klappen.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

Valiant
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Valiant » za aug 25 2012 12:18 am

Irriteer me de laatste tijd wel aan het standaard Nikon kapje dus ik heb zojuist de GGS bestelt. Nooit gedacht dat ik iets op mijn camera zou plakken maar ik heb er wel vertrouwen in.

Bedankt nog voor de attentie, soms moet iets even onder je aandacht gebracht worden :)
The best camera is the one you have with you...

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”