Hallo!
Gedurende mijn vakantie naar Bali heb ik foto's gemaakt met de COOLPIX S8000. Nu ben ik terug in Nederland erachter gekomen dat ergens halverwege het formaat (per ongeluk) is gewijzigd van 1024 x 768 naar 640 x 480. Enorm zonde dus! Ik vroeg me af of iemand weet of ik het formaat achteraf (dus nu de foto's al zijn gemaakt) kan wijzigen naar een formaat groter?
Hoop dat iemand kan helpen!
Vriendelijke groet
Malu
Formaat achteraf wijzigen
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Formaat achteraf wijzigen
Beste Malu,
Welkom.
Je kan het formaat wel wijzigen, maar je kan (uit een JPG bestand) verloren (of niet opgeslagen) informatie niet meer mee terughalen.
Waarom maak je umberhaubt zulke kleine plaatjes? jouw Coolpix is tot meer in staat.
Groeten, GIjs
Welkom.
Je kan het formaat wel wijzigen, maar je kan (uit een JPG bestand) verloren (of niet opgeslagen) informatie niet meer mee terughalen.
Waarom maak je umberhaubt zulke kleine plaatjes? jouw Coolpix is tot meer in staat.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ik heb mijn twijfels.
Wat ik niet begrijp, daar zul je nu niets aan hebben, is dat je een canera hebt met 16MP en je stelt hem in op 1024x768, dat is 0.75MP.
Verkleinen en comprimeren kun je altijd achteraf doen, omgekeerd niet. Ik hoop voor je dat dit niet je enige camera is geweest.
George
Wat ik niet begrijp, daar zul je nu niets aan hebben, is dat je een canera hebt met 16MP en je stelt hem in op 1024x768, dat is 0.75MP.
Verkleinen en comprimeren kun je altijd achteraf doen, omgekeerd niet. Ik hoop voor je dat dit niet je enige camera is geweest.
George
Bedankt voor jullie reacties! Ik begrijp het zelf ook niet maar waarschijnlijk heb ik het dus per ongeluk en zonder het door te hebben gewijzigd! Heel zonde
- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Malu,
Waar hierboven in de reacties ook aan gerefereerd wordt, is dat je zelf ook al een heel lage resolutie had ingesteld, dus nog los van dat het per ongeluk veranderd was.
Waarom zet je de camera niet in de HOOGSTE resolutie ?
gr
Amateurt
Waar hierboven in de reacties ook aan gerefereerd wordt, is dat je zelf ook al een heel lage resolutie had ingesteld, dus nog los van dat het per ongeluk veranderd was.
Waarom zet je de camera niet in de HOOGSTE resolutie ?
gr
Amateurt
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !