Firewire Cardreader

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Firewire Cardreader

Bericht door Skippy » ma aug 27 2012 12:08 am

André schreef:Ja Skippy, de 17" is volgens mij inderdaad niet zoveel verkocht denk ik, Volgens mij heeft Apple ze ook uit de nieuwe 2012 modellen gehaald. Of de leessnelheid van een SD kaartje lager ligt dan USB zou ik eigenlijk niet weten. Wat ik wel weet is dat ik 3 traxdata CF kaartjes van 16GB heb, die volgens mij 266x "zijn" dus niet echt supersnel, maar die worden in mijn firewire lezer echt vele malen sneller overgezet als dat ik ze zou overzetten met mijn USB2 lezer.
CF is toch sowieso veel sneller dan SD? Volgens mij moet je er gewoon vrede mee hebben en een USB2-reader gebruiken. Kaartje erin en even een kop koffie ofzo gaan drinken. Het leven is al jachtig genoeg.

Meer info http://www.bobatkins.com/photography/di ... cards.html

gvdnberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » ma aug 27 2012 10:33 am

André schreef:Dat is inderdaad de oplossing. Mijn huidige 17" I7 macbook pro in de kliko dumpen en voor ruim 2400 euro een nieuwe 15" kopen om mijn SD "Probleem" op te lossen. Wat een briljante oplossing, ga ik morgen gelijk regelen. :mryellow: :mryellow: :mryellow: :mryellow: :mryellow:
Oeps André, sorry. Ik had er niet aan gedacht dat je een 17" MBP zou hebben en volgens mij is de SDXC kaartlezer in de serie direct na die van jou erin gezet. Vergissing mijnerzijds. Helaas heb ik nog nergens een SD kaartlezer via Firewire aangesloten gezien. Wellicht zul je die niet vinden en moet je op zoek naar de mogelijkheden via de Thunderbold aansluiting, of een tussen oplossing, verloopje van thunderbold naar USB3, of het eerdergetoonde verloopje van SD naar CompactFlash kaartje.
Succes met je zoektocht.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » ma aug 27 2012 12:19 pm

André ik zit even verder na te denken. Als je een ExpressCard34 sleuf in je 17" MBP hebt, kun je van Sonnet een multicardreader kopen. Ik weet niet hoe snel die is, maar het lijkt mij dat die wel sneller is dan de USB2. Ik zou eerder daar naar op zoek gaan dan naar een Firewire aansluiting. Zoek eens op http://www.sonnettech.com/product/memor ... ere34.html wellicht is dat je oplossing.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

whoami
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door whoami » di aug 28 2012 7:56 pm

niet geheel onbelangrijk. Welke SD kaart heb je, welke Class, welke type?
Een convertor is altijd vertragend. En ook daarvoor geldt wat de max doorvoer snelheid is van een convertor.
Ik gebruik zo'n convertor al jaren voor mn laptop maar dan gaat het niet om snelheid maar functionaltiteit.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”