Autofocus wéér kapot! d7000 + Sigma 17-50 F2.8 HSM OS
Autofocus wéér kapot! d7000 + Sigma 17-50 F2.8 HSM OS
Hallo allemaal!
Ik ben sinds kort begonnen met fotograferen en heb 3 maanden geleden deze combi gekocht bij Kamera-express. De combinatie bevallen mij zeer goed tot sinds een week, want volgens mij is de autofocus op de Sigma kapot.
De focusring op de lens probeert eeuwig heen en weer te focussen als ik op een object probeer te focussen. Landschap gaat prima, maar als ik eenmaal objecten of portretten wil fotograferen dan kan ik hem niet gefocussed krijgen (of een lock te krijgen, weet niet hoe je dat noemt), de focus ring blijft heen en weer gaan tot het oneindige. Of dit nu in veel of weinig licht is.
Vooralsnog staat mijn body en lens op AF en het AF assistent lichtje op de body staat ook aan. Ik schit gewoon met 1 focus point (de middelste) in AF-A S modus. Ik heb ook al geprobeerd de lens opnieuw te bevestigen maar dat helpt niet. Ik heb ook geprobeerd om alle settings te resetten maar dat werkt ook niet. Ik heb ook al op internet gezocht en wel meer mensen melden dit probleem al lijkt het niet een veelvoorkomend probleem te zijn bij deze lens.
Overmorgen heb ik een andere lens tot mijn beschikking om te kijken of het probleem bij de lens ligt.
Mijn vraag is of iemand dit probleem wel eens eerder heeft gehad of iemand kent die dit mee heeft gemaakt en hoe lang zou ik moeten wachten op mijn lens als hij terug gestuurd moet worden?
Heel hartelijk bedankt!
Ik ben sinds kort begonnen met fotograferen en heb 3 maanden geleden deze combi gekocht bij Kamera-express. De combinatie bevallen mij zeer goed tot sinds een week, want volgens mij is de autofocus op de Sigma kapot.
De focusring op de lens probeert eeuwig heen en weer te focussen als ik op een object probeer te focussen. Landschap gaat prima, maar als ik eenmaal objecten of portretten wil fotograferen dan kan ik hem niet gefocussed krijgen (of een lock te krijgen, weet niet hoe je dat noemt), de focus ring blijft heen en weer gaan tot het oneindige. Of dit nu in veel of weinig licht is.
Vooralsnog staat mijn body en lens op AF en het AF assistent lichtje op de body staat ook aan. Ik schit gewoon met 1 focus point (de middelste) in AF-A S modus. Ik heb ook al geprobeerd de lens opnieuw te bevestigen maar dat helpt niet. Ik heb ook geprobeerd om alle settings te resetten maar dat werkt ook niet. Ik heb ook al op internet gezocht en wel meer mensen melden dit probleem al lijkt het niet een veelvoorkomend probleem te zijn bij deze lens.
Overmorgen heb ik een andere lens tot mijn beschikking om te kijken of het probleem bij de lens ligt.
Mijn vraag is of iemand dit probleem wel eens eerder heeft gehad of iemand kent die dit mee heeft gemaakt en hoe lang zou ik moeten wachten op mijn lens als hij terug gestuurd moet worden?
Heel hartelijk bedankt!
Laatst gewijzigd door Munitqua op zo dec 16 2012 9:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Autofocus kapot?!: Nikon d7000 + Sigma 17-50 F2.8 HSM OS
Heb je genoeg licht als je probet in te stellen? Als er niet genoeg licht is wil een niet lichtstreke lens wel eens haperen met de autofocus omdat het AF systeem van je body dan niet goed werkt.
Het komt wel eens voor dat een "merkvreemde" lens sowieso niet werkt op een Nikon. Erg vaak gaat het goed, soms niet. Wat je zou kunnen doen is de lens proberen op een andere body ( van een kennis of zo) en kijken of het probleem er dan nog is. Verder kun je op je eigen body een andere lens proberen om te bekijken of het aan je body ligt.
Ik neem aan dat je garantie hebt dus als je er niet uitkomt: terug naar de winkel. De duur van reparaties is onvoorspelbaar en helemaal afhankelijk van wie de reparatie uitvoert. Als het aan de lens ligt moet deze naar een Sigma- reparateur en daar heb ik geen ervaring mee.
Het komt wel eens voor dat een "merkvreemde" lens sowieso niet werkt op een Nikon. Erg vaak gaat het goed, soms niet. Wat je zou kunnen doen is de lens proberen op een andere body ( van een kennis of zo) en kijken of het probleem er dan nog is. Verder kun je op je eigen body een andere lens proberen om te bekijken of het aan je body ligt.
Ik neem aan dat je garantie hebt dus als je er niet uitkomt: terug naar de winkel. De duur van reparaties is onvoorspelbaar en helemaal afhankelijk van wie de reparatie uitvoert. Als het aan de lens ligt moet deze naar een Sigma- reparateur en daar heb ik geen ervaring mee.
D800/D7000/MB-D11//AF-S 17-55 f2.8GDX/AF-S 35mm f1.8G/AF-S 50mm f1.4G/AF-S 70-200 f2.8 G VRII/AF-S10-24 f3.5-4.5 G DX/AF-S 24-70 f2.8G/SB-910/SB-700/nog de nodige accesoires
Ps sorry voor de typefouten.... IPadje hapert ook wel eens met vette vingers 

D800/D7000/MB-D11//AF-S 17-55 f2.8GDX/AF-S 35mm f1.8G/AF-S 50mm f1.4G/AF-S 70-200 f2.8 G VRII/AF-S10-24 f3.5-4.5 G DX/AF-S 24-70 f2.8G/SB-910/SB-700/nog de nodige accesoires
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat heb ik ook een keer gehad bij mijn 17-70 lens van Sigma. Ik heb de contactpunten van zowel de lens als de camera schoongemaakt en het probleem was bij mij toen verholpen.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een andere lens geprobeerd en die werkt perfect. Ik heb mijn sigma lens ook op een andere body gezet, de d90, en daar zag ik hetzelfde probleem.
Ik denk dat de lens defect is.
Ik ga vandaag naar kamera express en kijken wat ze daar voor me kunnen doen.
Ik laat het weten!
Sent from my Nexus S using Tapatalk 2
Ik heb een andere lens geprobeerd en die werkt perfect. Ik heb mijn sigma lens ook op een andere body gezet, de d90, en daar zag ik hetzelfde probleem.
Ik denk dat de lens defect is.
Ik ga vandaag naar kamera express en kijken wat ze daar voor me kunnen doen.
Ik laat het weten!
Hoe zou ik die schoon moeten maken? Met wattenstaafjes en alcohol ?Frans Heinsbroek schreef:Dat heb ik ook een keer gehad bij mijn 17-70 lens van Sigma. Ik heb de contactpunten van zowel de lens als de camera schoongemaakt en het probleem was bij mij toen verholpen.
Volgens camera express was de af motor kapot. Hij is nu opgestuurd naar de officiële reparateur van sigma. Ik laat het nog weten.
Vooralsnog heb ik hem niet terug. Sigma doet er lang over om hem te maken.
Ik heb hem twee maanden geleden terug gekregen en nu is de autofocus wéér kapot!
Zelfde gezeur dat de AF motor kapot is. Volgens mij is dit echt een maandag lens.
Zelfde gezeur dat de AF motor kapot is. Volgens mij is dit echt een maandag lens.
Re: Autofocus wéér kapot! d7000 + Sigma 17-50 F2.8 HSM OS
"Volgens mij is dit echt een maandag lens."
Volgens mij is het een Sigma...
Volgens mij is het een Sigma...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Autofocus wéér kapot! d7000 + Sigma 17-50 F2.8 HSM OS
Onacceptabel en in ieder geval niet te lang wachten maar direct terug naar de shop.
Probeer een bespreekbaar te maken of je een ander exemplaar kan krijgen.
Of in ieder geval een vervanger zolang de reparatie duurt.
Probeer een bespreekbaar te maken of je een ander exemplaar kan krijgen.
Of in ieder geval een vervanger zolang de reparatie duurt.
Groet, Dorus
D200 met AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED
D200 met AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED