Bericht
door jan » di sep 11 2012 12:58 am
Denise,
Ik lees dat je kinderen actief zijn met paardrijden en kunstschaatsen. Ik neem aan dat dit veelal in een hal is. In dat geval kan ik je vertellen dat in ieder geval een paardenbak slechte lichtomstandigheden heeft. Dit betekent dat je eigenlijk met een lichtsterk obejctief moet werken en tevens je iso moet opschroeven. Ik zelf heb een Nikon 70-200VRii f/2.8 en deze heeft ook in de bak moeite met het slechte licht. En helaas is het zo dat wanneer je een lichtsterk objectief (f/2.8 over het hele bereik) wilt, deze nogal duur zijn. Afhankelijk of je nieuw of gebruikt wil in ieder geval vanaf ca. € 1.000,=. Nu weet ik niet wat je wilt uitgeven maar dat is wel mede bepalend voor het advies.
In ieder geval moet je naar een lens kijken waarbij de scherpstelmotor in het objectief is ingebouwd. In Nikon termen AF-S en bij Sigma bijvoorbeeld HSM.
Voor wat bereiken zou je kunnen denken aan Nikon 70-200mm. (ca. € 1.850,=), Nikon 70-300mm*. (ca. € 500,=), Nikon 55-300mm*. (ca. €300,=),
* deze objectieven zijn niet het meest geschikt voor paardenbakken en ijshallen omdat ze niet zo lichtsterk zijn.
Ik zelf heb ook enige tijd gekeken naar de nieuwe Sigma 50-150mm f/2.8 (ca. €850,=)
Je kunt kijken bij merken als Nikon, Sigma, Tamron.
Maar misschien eerst eens goed om te vertellen wat je wilt besteden want dan wordt de selectie al een beetje beperkter.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)