george013 schreef:Zie ik een distilleerketel???? Een heksendrankje?
Wordt een meerkeuzevraag. Wat wil je, groter diafragma, meer licht minder scherptediepte of kleiner diafragma, minder licht en meer scherptediepte. En de daarbij behorende sluitertijden.
Je hebt 1 stop overbelicht, probeer ook een 1 stop onder te belichten en de donkere partijen in de nabewerking lichter te maken. Een detaillering in de donkere partijen is voor deze foto's minder belangrijk, waarschijnlijk zelfs ongewenst.
George
Hi George,
Je zou het bijna denken...heksenavond...

Maar nee, het was een ode...aan de Geur en Stilte,...'DE TROOST VAN GEUR' performance/processie bij 'Een Bunder Kunst' te 's Heer Arendskerke. Alles in een, geur, klank, muziek, kunst, ritueel performance, enz...geweldig...
Bij zulke gelegenheden vind ik sfeer belangrijk... minder licht..dus meer scherptediepte....maar ik merk dat scherpsstellen zeer moeilijk is bij haast geen licht..moest het echt doen met de aanwezige kaarsen, vuurkorfen en af een toe een verdwaald spotje op een kunstwerk...het was echt pikkedonker rond 21.00 uur, 21,30 uur.
Onderstaande foto, daar stond de persoon achter de vuurkorf, hij was alleen te zien op het moment dat het vuur hem verlichte..Ja en hoe stel je dan je camera in???
G