Het verhaal bij de foto:
Iedere dag reden we vanuit deze stad naar boven naar ons huisje op 1500m. Achter ons huisje ging de weg nog een km omhoog naar het skigebied. Ik had me voorgenomen om langs die weg nog eens foto's te maken het dal in richting stad en stuwmeer.
We hebben in de vakantie twee dagen een volle maan gehad en ik nam me voor om de tweede dag de opkomst van de maan boven het dal te fotograferen. Ik was er net op tijd om tot de ontdekking te komen dat mijn standpunt ongunstig was. De maan stond niet boven de stad of het stuwmeer en ik wilde per sé de stad in avondlicht en de reflectie van de maan in het meer. Ik moest dus verder omhoog!
Ook bleek de beeldhoek van mijn 50mm objectief te klein waardoor ik genoodzaakt was om mijn onscherpe groothoek kitlens te pakken. Uiteindelijk heb ik een stuk of 20 foto's gemaakt met verschillende composities, sluitertijden en diafragma's. De stad heb ik nog extra gefotografeerd met de 50mm vast omwille van de scherpte.
De basis foto is op 18mm geschoten. De stad bestaat uit 3 foto's waarbij ik de rijdende auto's (bijv op de brug) heb gecombineerd. Tot slot
heb ik de maan nog wat structuur gegeven van een foto van de vorige avond.
Hij zit full size in ons boek; ik ben benieuwd naar de afdruk