grachten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
george013

grachten

Bericht door george013 » ma sep 10 2012 10:35 pm

Een tochtje door de grachten geeft altijd een heel ander beeld van de stad.
Met een oude voetgangerspont door de grachten gevaren, als passagier. Motor een 2 cilinder Stork, aanzwengelen uiteraard.
Het zijn mij eerste foto's met de D300, vrijwel onbewerkt uit de camera.

Het bootje komt eraan.
Afbeelding

De stuurhut.
Afbeelding

Twee indiaantjes, squaws.
Afbeelding

In de amsterdamse grachten.
Afbeelding

De kademuur wordt vernieuwd. Een grote ingreep. Damwanden slaan omdat anders de panden van de fundeeringspalen schuiven, groot materieel op pontons, deze worden gefixeerd door de palen die je ziet, deze gaan de bodem in.
Afbeelding

Plaatjes schiet van elkaar. Hij is groter.
Afbeelding

Aan de onzichtbare achtrekant is afwerking minder belangrijk.
Afbeelding

Ingedeukt, dus leeg. Wel stormvast.
Afbeelding

Tegen de zon in. Genomen met de D300, de D80 laat wat anders zien voor mijn gevoel.
Afbeelding

Het nieuwe Paleis van Justitie aan het water. Zo te zien in de afbouwfase.
Afbeelding

Woonboten in het Westerdok. 2 rijen dik. Wel sterk geregelementeerd.
Afbeelding

Westelijke eilanden. Ze weten het zelf niet zo goed. Allemaal vraagtekens op het scherm.
Afbeelding

Hergebruik van huismeubilair.
Afbeelding

Gebied in ontwikkeling. Giftige grond?
Afbeelding

Een oud cafe. Is er niet meer.
Afbeelding

De grachteneend. Duidelijk geen lenscorrectie toegepast. Mooi te zien aan de horizontale lijnen.
Afbeelding

George

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: grachten

Bericht door jac49 » di sep 11 2012 6:08 am

De serie laat mooi de kant van Amsterdam zien waar we als Zuiderling nooit komen.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

george013

Bericht door george013 » di sep 11 2012 8:11 am

Niet alleen Zuiderlingen. Als je op het platte land de woningen van de achterkant benaderd heb je ook een totaal ander beeld. Ik heb nog een paar foto's die een andergebruik laten zien van bruggen en grachten.

De Suskindbrug over de Nieuwe Herengracht. Een belangrijke scheepvaartroute tussen de Amstel en het IJ. Zou je zo niet zeggen, hier varen grote boten door. Een brug bedoeld als over- en onderdoorgang, en als hij open is een tussendoorgang.
Afbeelding

Maar een brug kan ook een fungeren als een uitkijkpost, een eretribune. Dezelfde brug van de andere kant. Twee dagen later, de Amsterdam City Swim. Maxima moet daar ook ergens tussen liggen, in het water.
Afbeelding

De brug over de Keizersgracht aan de Amstel. Eindpunt van de Amsterdam City Swim.
Afbeelding

Ik weet het, ze moeten beter nabewerkt worden.

George

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » di sep 11 2012 9:15 am

George, leuke serie.
Zie niet zo snel de oranjebadmuts van Maxima. :mryellow:
:idea: Misschien een leuke NCN activiteit zoals in Zaandam. Foto boottochtje door de grachten.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » di sep 11 2012 10:42 am

Leuke serie die het dagelijks leven in Amsterdam eens van een andere kant laat zien .
Zwemmen in de grachten lijkt me nu niet gelijk de grootste uitdaging. Geen idee of het water voldoet aan de criteria van 'zwemwater' :wink2:

Ik ken Amsterdam niet, hooguit van folders, foto's, de verhalen en de dagelijkse filemeldingen.
Wist zelfs niet dat er squaws actief waren, grappige foto

george013

Bericht door george013 » di sep 11 2012 12:03 pm

@Jan,
Het doet mij genoegen dat ik niet de enige ben met het probleem van clippen. Ondanks dat ze een oranje badmuts op had, zijn de foto's van haar badmuts die ik gezien heb allemaal geel of wit.

@Peter,
Het water is gekeurd. Alle deelnemers moesten ook een tetanusprik hebben en een verklaring ondertekenen. En je moet het ook een beetje relativeren zoals een uitspraak uit de krant: het water was zo helder dat je de drollen kon zien drijven. De woonboten bij de finish zijn volgens mij nog steeds lozend op oppervlaktewater.

Nog een paar sfeerfoto's.
Afbeelding

Afbeelding
George

robcctje
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door robcctje » wo sep 12 2012 6:39 pm

Hoi George013

Zeer mooie serie van Amsterdam,wij willen er altijd ook nog eens heen om foto,s te maken.
En wat vind je van de D300,,,fijne camera he :D

Gr Rob

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”