dit jaar voor het eerst op vakantie met 'de nieuwe camera' dus - vanzelfsprekend - sd-kaart na sd-kaart volgeschoten :mrgreen:
Na vandaag even de tijd genomen om wat te 'hozen', daarna te filteren en nogmaals te filteren hou ik onderstaande (1e deel) plaatjes over die ik met jullie wil delen.
Deze vakantie was in Oost-Duitsland, op een berghelling tussen 2 dorpjes in en 800 meter van de Tsjechische grens. (voor de geografen onder ons, 80 kilometer van Dresden).
Ik heb sommige foto's bewerkt, sommige zijn ook 'as is'; ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
1:

Eén van de vele toeristische schepen die tussen (onder andere) Dresden en Pirna rondvaren op de Elbe; en die hier aan het 'indraaien' is om aan te leggen.
2:

Bijna niet voor te stellen, maar het punt wat deze jongedame aanwijst was - in de week dat we er waren - 10 jaar geleden het hoogste punt van de Elbe; catastrofale ramp toen in dit gebied...
3:

Invallend zonlicht, precies vallend op dit mooie houtsnijwerk in een kerk in Pirna
4:

Ze záten al zo leuk bij elkaar, eventjes geduld hebben en jawel: kusssje!
5:

Waarom deze planten in dit aparte nisje stonden weet ik nog steeds niet, maar met al dat invallend licht wel erg sfeervol...
6:

Met een beetje fantasie... 4 monniken in een pij?
7:

Deze dame trof ik aan vlak bij de Frauenkirche in Dresden, ze had érg veel werk aan haar outfit gedaan en dus een plaatsje hier...
Ik ga verder in deeltje 2