Men’s Health Urbanathlon Amsterdam - 16 september 2012
Men’s Health Urbanathlon Amsterdam - 16 september 2012
Voor het eerst in Nederland is a.s. zondag 16-09-2012 de Urbanathlon. Een uniek evenement waarvoor heel Amsterdam op zijn kop zal staan. Er is in de stad een hoop te zien en te doen. Gezien de weersvoorspellingen wordt dit een mooie dag om te fotograferen. Sportende mensen, publiek, obstakels, hindernissen en nog veel meer.
Ik ben in ieder geval aanwezig, om te fotograferen, maar vooral om mijn oudste broer aan te moedigen.
Hieronder meer info:
Vele Europese steden gingen ons voor nu is het aan NL om te laten zien wat voor een sportmannen en vrouwen we in huis hebben.
De Men’s Health Urbanathlon & Festival is meer dan een hardloopwedstrijd, het is een mediagenieke city race met spectaculaire obstakels. Geen vlak asfalt maar een lang parcours waar de deelnemer over onder meer auto's en een 3 meter hoge muur moet klimmen.
Stel je een 14,5 km lange stormbaan voor, waar om de paar kilometer obstakels opdoemen. Zoals de combi van autobanden en cargo-netten, het beklimmen van enorme trappen of het trotseren van een blokkade van gestapelde auto’s. Kortom, de ultieme track waar je spieren van gaan branden en je hart sneller van gaat kloppen.
Meedoen aan de Urbanathlon is belangrijker dan winnen, het gaat erom de uitdaging met jezelf aan te durven. Het gaat natuurlijk ook om de voorbereiding, de voorpret en de enorme kick tijdens deze spraakmakende city race. Er kan worden meegedaan als individu maar ook als bedrijf.
16.09 2012 /// Urbanathlon in Amsterdam
11:20 Warming-up
12:00 Start // locatie Kop Java-eiland
Amsterdam
15:30 Prijsuitreiking
feauturing The Hudson Five ft Chris Zegers & DJ Arlo van Sluis, be there!
De Route: http://www.urbanathlon.nl/pdf/algemene- ... ond-ua.pdf
Meer info: http://www.urbanathlon.nl/home
Ik ben in ieder geval aanwezig, om te fotograferen, maar vooral om mijn oudste broer aan te moedigen.
Hieronder meer info:
Vele Europese steden gingen ons voor nu is het aan NL om te laten zien wat voor een sportmannen en vrouwen we in huis hebben.
De Men’s Health Urbanathlon & Festival is meer dan een hardloopwedstrijd, het is een mediagenieke city race met spectaculaire obstakels. Geen vlak asfalt maar een lang parcours waar de deelnemer over onder meer auto's en een 3 meter hoge muur moet klimmen.
Stel je een 14,5 km lange stormbaan voor, waar om de paar kilometer obstakels opdoemen. Zoals de combi van autobanden en cargo-netten, het beklimmen van enorme trappen of het trotseren van een blokkade van gestapelde auto’s. Kortom, de ultieme track waar je spieren van gaan branden en je hart sneller van gaat kloppen.
Meedoen aan de Urbanathlon is belangrijker dan winnen, het gaat erom de uitdaging met jezelf aan te durven. Het gaat natuurlijk ook om de voorbereiding, de voorpret en de enorme kick tijdens deze spraakmakende city race. Er kan worden meegedaan als individu maar ook als bedrijf.
16.09 2012 /// Urbanathlon in Amsterdam
11:20 Warming-up
12:00 Start // locatie Kop Java-eiland
Amsterdam
15:30 Prijsuitreiking
feauturing The Hudson Five ft Chris Zegers & DJ Arlo van Sluis, be there!
De Route: http://www.urbanathlon.nl/pdf/algemene- ... ond-ua.pdf
Meer info: http://www.urbanathlon.nl/home
Laatst gewijzigd door Rockpics op vr sep 14 2012 1:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Men’s Health Urbanathlon Amsterdam - 16 september 2012
Dat is vreemd. Wordt het Marine Etablissement Amsterdam weer opengesteld voor een publieke actie? Was bij de grachtenzwem vorige week ook zo en toen deed Maxima mee. Welke "hoogheid' zou er nu aan de beurt zijn?
Er zitten een paar leuke plekjes tussen om te fotograferen. Ik kan me alleen niet indenken hoe het er uit ziet, deze gebeurtenis.
Weersverwachtingen zijn goed.
George
Er zitten een paar leuke plekjes tussen om te fotograferen. Ik kan me alleen niet indenken hoe het er uit ziet, deze gebeurtenis.
George
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik kan er niet bij zijn dit jaar, en dan niet alleen om plaatjes te schieten
Voor volgend jaar - mede omdat ik de magische 4-0 leeftijd bereik - heb ik me hiervoor opgegeven
:mrgreen:
Ben wel héél benieuwd naar foto's van dit evenement van mede NCN-forum leden

Voor volgend jaar - mede omdat ik de magische 4-0 leeftijd bereik - heb ik me hiervoor opgegeven

Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Wat ik begrepen heb moet men inderdaad het Marine terrein over, maar worden ze wel geklokt, of te wel, ben je langer dan bijvoorbeeld een half uur (precies weet ik niet) op het terrein dan komen ze je zoeken. Ik weet niet of er een hoogheid meedoet, deze zal wel goed getrained moeten zijn. Want het is een behoorlijk intensieve wedstrijd.george013 schreef:Dat is vreemd. Wordt het Marine Etablissement Amsterdam weer opengesteld voor een publieke actie? Was bij de grachtenzwem vorige week ook zo en toen deed Maxima mee. Welke "hoogheid' zou er nu aan de beurt zijn?
George
Verder ben ik ook heel benieuwd hoe het er precies uitgaat zien. Mijn Nikon gaat in ieder geval mee, twijfel alleen nog wel objectief (70-300 Tamron handmatig scherpstellen, of 18-105 Nikon met beeldstabilisator en auto scherpstellen). Ik denk de laatste

Zou je eigenlijk moeten gaan kijken dan weet je wat je te wachten staat.DannySan schreef:Ik kan er niet bij zijn dit jaar, en dan niet alleen om plaatjes te schieten![]()
Voor volgend jaar - mede omdat ik de magische 4-0 leeftijd bereik - heb ik me hiervoor opgegeven:mrgreen:

Suc6 in ieder geval met de voorbereiding
Er staan 5 objecten op het terrein. Het lijkt mij stug dat deze genomen worden zonder publiek. En om publiek te klokken lijkt mij geen haalbare kaart.
Op oude kaarten en luchtfoto's van deze omgeving is dit terrein vaak weggeretoucheerd.
George
Op oude kaarten en luchtfoto's van deze omgeving is dit terrein vaak weggeretoucheerd.
George
Zo had ik het nog niet bekeken, maar volgens mij is er dan geen publiek toegestaan.... ik weet alleen dat de deelnemers op het terrein geklokt zullen wordengeorge013 schreef:Er staan 5 objecten op het terrein. Het lijkt mij stug dat deze genomen worden zonder publiek. En om publiek te klokken lijkt mij geen haalbare kaart.
George
Zo'n evenement zonder publiek is een doodgeboren kindje. De deelnemers krijgen een chip mee waarmee de (tussen)tijden vastgelegd worden.
http://www.urbanathlon.nl/faq#uitslagen
George
http://www.urbanathlon.nl/faq#uitslagen
George
Deze mag gesloten worden, ik wil mijn naam/foto's niet verbinden aan een evenement wat zo slecht georganiseerd is. Helaas, want het is een mooi concept.
Ik dacht te laat te zijn, dus niet meer gegaan. Uit de kranten een flop eerste klas. Moet ook een keer gebeuren.
George
George