Bilora Twister Pro Alu

Discussies over statieven
Plaats reactie
jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bilora Twister Pro Alu

Bericht door jan » zo okt 02 2011 7:34 pm

Zijn er mensen met ervaring met de Bilora Twister Pro Alu?
Het leek mij een compact statief met de mogelijkheid om 1 van de statief poten te gebruiken als monopod. Deze combi 2-in-1 sprak mij wel aan.
http://www.bilora-nederland.nl/?info=TA ... ster%20Pro.

Ik zou dit statief willen gebruiken in combinatie met een D7000.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Bilora Twister Pro Alu

Bericht door Wolf » zo okt 02 2011 7:51 pm

Ziet er wel leuk uit. Maar een combi betekent altijd ook compromis. Het viel mij op dat als je hem in mono hebt de schroefdelen onder zitten. Dit wil je dus niet! Bovenin (waar je camera vast zit) ligt namelijk ook het zwaartepunt. als je dan onderop moet gaan verstellen zwiept je camera onhandig alle kanten op.
Ook is het natuurlijk ook dat elke extra schroefverbinding weer instabiliteit meebrengt.

Maar ik heb hem nog nooit zelf vast gehad dus dit is alleen op basis wat ik gezien heb in het filmpje
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

necer27
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door necer27 » do okt 06 2011 5:14 pm

Beste Jan,

Laat ik nu net gisteren dit statief gekocht hebben.
Ik ben er erg tevreden over en neem het mee naar de bijeenkomst van NCN in Duiven/Arnhem op zaterdag 15 oktober.
Mocht jij daar ook zijn, dan kun je het even bekijken/uitproberen.

PS: ik heb het filmpje ook bekeken via je link.
Nu weet ik ook direct hoe ik er een monopod van kan maken alhoewel ik dat niet van plan ben gezien de stabiliteit.
Heb al wel een aparte monopod en kocht dit statief omdat het niet al te zwaar is en tot 6 kg aan belasting aankan.

Groetjes necer27.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » do okt 06 2011 7:07 pm

Beste necer27,

Nee, helaas ik ben niet aanwezig a.s. zaterdag. Ik heb te lang getwijfeld wel/niet.
Waar heb jij overigens het statief gekocht? Ik heb enkele zaken in Apeldoorn gebeld en zij hebben het statief niet. Ik wil hem eerst wel eens zien/vasthouden.

Quote:
Nu weet ik ook direct hoe ik er een monopod van kan maken alhoewel ik dat niet van plan ben gezien de stabiliteit

Bedoel je hiermee de gecombineerde monopod niet zo stabiel is en heb je daarom een losse monopod gekocht of je had je deze al?
Jan

necer27
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door necer27 » vr okt 07 2011 2:04 pm

Beste Jan,

Het statief heb ik gekocht bij Digimaxx in Dordrecht.
De service is er prima!
De monopod had ik al.
Of het losmaken van de driepoot ten koste gaat van de stabiliteit moet de praktijk uitwijzen maar ik ben het niet van plan omdat ik dus de monopod al eerder los had gekocht.

Succes met je zoektocht en veel plezier met je mogelijke aankoop!

Vriendelijke groet,

Necer27.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » za okt 08 2011 4:05 pm

Beste Necer27,

Ik kreeg gisteravond n.a.v. dit forum een PB van de importeur van Bilora. Hij gaat er voor zorgen dat het gewenste statief, zonder verplichting, bij een dealer in Apeldoorn komt te liggen zodat ik hem aldaar kan bekijken.
Daar hou ik van zo'n service. Ben dus ook heel benieuwd hoe het statief in de praktijk is.
Jan

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » za okt 08 2011 4:22 pm

Wolf schreef:Het viel mij op dat als je hem in mono hebt de schroefdelen onder zitten. Dit wil je dus niet! Bovenin (waar je camera vast zit) ligt namelijk ook het zwaartepunt. als je dan onderop moet gaan verstellen zwiept je camera onhandig alle kanten op.
Ook is het natuurlijk ook dat elke extra schroefverbinding weer instabiliteit meebrengt.
Beste Wolf,

Ik heb enkele monopods bekeken maar constructief zitten die niet echt anders in elkaar. Ik zie alleen maar verstelpunten onderin. De ene heeft een schroefdraad klem en de ander een hendel die voor de klemming zorgt maar alles zit onderin. Ken jij het anders? Sta graag open voor goede suggesties.

Jan
Jan

jvhoof

Bericht door jvhoof » za okt 08 2011 5:22 pm

Ik heb zelf een soortgelijk statief van Fotopro dat ik gekocht heb bij Linkdelight.com.
Gebruik het niet superveel maar ben er wel tevreden over.

iHenk
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door iHenk » za sep 15 2012 5:07 am

Hallo, het statief toen der tijd gekocht Jan? Ik ben erg benieuwd hoe hij bevalt, zit er sterk aan te denken hem te kopen.
En wat ik niet uit alle filmpjes en foto's op kan maken is of hij een "quik release" heeft? Dat zou voor mij cruciaal zijn in mijn beslissing. Hier kan necer27 mij sowieso antwoord op geven natuurlijk :)

Groeten henk
De beste camera is de camera die je bij je hebt op het moment dat je een foto wilt maken.

Chase Jarvis

http://www.henkvanlambalgen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/HenkvanLambalgen" onclick="window.open(this.href);return false;

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » za sep 15 2012 7:57 am

Beste Henk,

Het is voor mij geen Bilora geworden maar een Feisol KLIK. En dat heeft helemaal niets te maken dat ik de kwalitiet niet goed vindt/vond. Ik heb het statief alleen in advertentie gezien en werd daardoor geprikkeld en ben mijn zoektocht gestart.
Ik heb na mijn vraag hier op het forum heel snel een PB gehad van de importeur dat hij er voor zou zorgen dat een statief bij een dealer in Apeldoorn zou komen. Ik vond dat een een super service. Maar na deze mededeling nooit meer iets gehoord van zowel de dealer als de importeur :huh: Ik heb al mijn NAW gegevens achter gelaten bij de importeur en de afspraak was dat de dealer contact met mij zou opnemen zodra het statief bij hem zou zijn.
Quote:Dit schreef de importeur in PB van 7 oktober 2011 aan mij:
Ik zal volgende week een statief naar Foto Hofma sturen.
Als het daar binnen is zullen zij wel contact opnemen.

einde quote

Maar het bleef stil. Nu weet ik niet waar het is blijven hangen bij de importeur of de dealer maar ik zit niet zo in elkaar dat ik dan nog moeite ga doen om toch iets te kunnen kopen. :mryellow:
Dan begin ik weer een nieuw zoektocht. :mryellow:

Dus Henk samenvattend. Ik kan je niet van dienst zijn. En dat lag niet aan mij.
Jan

iHenk
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door iHenk » za sep 15 2012 3:13 pm

Haha, mooie reactie. Bedankt. Dat is niet netjes van ze. Vond de monopod zo praktisch er bij. En mag graag reizen dus leek mij een erg mooi statief. Maar wat ik al zei, mijn camera moet ik wel snel los kunnen koppelen...
De beste camera is de camera die je bij je hebt op het moment dat je een foto wilt maken.

Chase Jarvis

http://www.henkvanlambalgen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/HenkvanLambalgen" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”