d50 als tweede body
d50 als tweede body
Denk er aan een d50 body aan te schaffen voor er bij.
nu vraag ik mij af waar ik bij de d50 specifiek op moet letten om een licht gebruitk exemplaar van een gebruikt exemplaar met meer ervaring en of een zwaar gebruikt exemplaar aan te herkennen zijn ?
tevens vraag ik mij af wat de d50 mag kosten (richtprijs body only) en wat het verchil met de d70 is die ik al heb
nu vraag ik mij af waar ik bij de d50 specifiek op moet letten om een licht gebruitk exemplaar van een gebruikt exemplaar met meer ervaring en of een zwaar gebruikt exemplaar aan te herkennen zijn ?
tevens vraag ik mij af wat de d50 mag kosten (richtprijs body only) en wat het verchil met de d70 is die ik al heb
Hoi bert?
waarom de d50 meer gebruiken dan de d70? tell me more;-0
ik heb al een d70 en orienteer mij op een tweede body die dan vooral als ik lichter moet reizen gebruikt zou gaan worden. een voorwaarde is RAW +JPEG Basic dat moet ie kunnen , sd maakt niet uit sd kaarten heb ik ook van uit o.a de coolnix
waarom de d50 meer gebruiken dan de d70? tell me more;-0
ik heb al een d70 en orienteer mij op een tweede body die dan vooral als ik lichter moet reizen gebruikt zou gaan worden. een voorwaarde is RAW +JPEG Basic dat moet ie kunnen , sd maakt niet uit sd kaarten heb ik ook van uit o.a de coolnix
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
'k heb het idee dat de D-50 tweedehands beter in de markt ligt als de D-70.
Wij hebben destijds via Marktplaats zo rond de 350 euro voor iedere camera gehad (ruim een half jaar terug).
Een oogopslag zegt genoeg, hou de baljonet in de gaten, trek de rubbertjes aan de zijkant eens los. Gewoon goed kijken dus daar kun je zelf het beste gevoel bij hebben.
Groetjes Eelco & Monique
Wij hebben destijds via Marktplaats zo rond de 350 euro voor iedere camera gehad (ruim een half jaar terug).
Een oogopslag zegt genoeg, hou de baljonet in de gaten, trek de rubbertjes aan de zijkant eens los. Gewoon goed kijken dus daar kun je zelf het beste gevoel bij hebben.
Groetjes Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Ik heb zelf een D200 en heb tijden een d50 als backup gehad, enkele maanden geleden heb ik een d70 op de kop kunnen tikken voor een leuke prijs en met slechts 4000 sluiterklikjes...
het leek heel geweldig, maar ik vond de d70(S) zwaar tegen vallen, hij ruist veel meer (gebruikte de d50 regelmatig op iso 1600 icm 50mm 1.
, de automatische witbalans deugt van geen kant, en ik vind de foto's tegenvallen.
Het enige voordeel aan de d70 vind ik dat ik mn flash kaarten gebruiken kan, maar achteraf heb ik enorme spijt van de verkoop van mijn d50.
Als het qua kaarten niet uitmaakt zou ik voor een d50 gaan, en anders voor de d70.
de d50 is gewoon een lekker handzaam camera'tje met goede resultaten.
Bert
het leek heel geweldig, maar ik vond de d70(S) zwaar tegen vallen, hij ruist veel meer (gebruikte de d50 regelmatig op iso 1600 icm 50mm 1.

Het enige voordeel aan de d70 vind ik dat ik mn flash kaarten gebruiken kan, maar achteraf heb ik enorme spijt van de verkoop van mijn d50.
Als het qua kaarten niet uitmaakt zou ik voor een d50 gaan, en anders voor de d70.
Bert
Hoi Eelco / monique, neem aan dat je de rubbertjes van de usb en zo bedoeld ??D-80's schreef:'k heb het idee dat de D-50 tweedehands beter in de markt ligt als de D-70.
Groetjes Eelco & Monique
Groetjes
Dirk
dus even resumerenSmilda.NET schreef:Ik heb zelf een D200 en heb tijden een d50 als backup gehad, enkele maanden geleden heb ik een d70 op de kop kunnen tikken voor een leuke prijs en met slechts 4000 sluiterklikjes...
het leek heel geweldig, maar ik vond de d70(S) zwaar tegen vallen, hij ruist veel meer (gebruikte de d50 regelmatig op iso 1600 icm 50mm 1., de automatische witbalans deugt van geen kant, en ik vind de foto's tegenvallen.
Bert
als ik je goed begrijp is de d50 ruisvrijer? maar de witbalans automatiek su*ks?
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb ook een d50 als 2e body / backup camera. Ben er best tevreden mee en het handige is dat ik al mijn objectieven kan gebruiken en ze ook allemaal goed werken. Dat was met de D40 wel anders geweest
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
heb er wel 'ns eentje in m'n handen gehad, maar als je 'n degelijke camera gewend bent voelt het als 'n prul; en als je upgrade van D70s naar D200 voelt zelfs de D70s al minder (ook door de lagere resolutie)Smilda.NET schreef:Ik ben bang dat als je een d50 aan gaat schaffen, dat je die dan vaker zult gaan gebruiken....
Wat een onzin. Kijk hier even : http://82.161.5.119/provider/resolutie.asp (met dank aan Opgezetfan)paparazzi schreef:en als je upgrade van D70s naar D200 voelt zelfs de D70s al minder (ook door de lagere resolutie)Smilda.NET schreef:Ik ben bang dat als je een d50 aan gaat schaffen, dat je die dan vaker zult gaan gebruiken....
PS
De D50 is een prima camera...! Misschien wel beter dan de D200. Metname door de lagere resolutie...!
MegaPixels zijn voor dummies.