Mijn eerste studio photo shoot

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
oud0001

Re: Mijn eerste studio photo shoot

Bericht door oud0001 » ma sep 17 2012 10:16 am

Tja, je modellen kaalscheren is ook weer zo wat.
Misschien ff borstelen en een laag haarlak er over heen?
'K weet het niet maar misschien zou dat kunnen helpen om de boel bij elkaar te houden. :mryellow:

JDPix
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door JDPix » ma sep 17 2012 11:03 am

wopper schreef:Heb gisteravond nog wat gestoeid met LR4, zal nog wel ff duren voordat ik alles weet zoals het hoort.
Ja, maar ik vind het nu al een stuk beter!
Ik ben Lightroom ook nog verder aan het ontdekken.

Behalve de foto's die ik heb laten zien, heb ik ook een aantal foto's met de donkere achtergrond gemaakt en die vind ik een stuk minder geslaagd dan die met de lichte achtergrond. Daarom maar niet hier gepubliceerd.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » ma sep 17 2012 2:47 pm

Ik vind het leuke foto's. Het digitaal opfrissen heeft ze goed gedaan.
Wat betreft het haar: De ventilator is leuk voor effecten met haar en om meer leven in de foto's te brengen. Voor gewone portretten kun je 'm maar beter niet aanzetten.
Over de huidtinten zeg ik even niets, ik zit ze nu te bekijken op een laptopscherm waarvan ik weet dat-ie de kleuren wat flets weergeeft.
Waar ik voortaan wel écht op zou letten is de vloer. Op het zwart zie je veel wittige vlekken en op het wit zie je weer bruine en grijze vlekken. Echt zonde, ik weet niet wat voor materiaal het is, maar iets als vinyl kun je gewoon met een doekje afnemen. Papier heeft als nadeel dat je het gewoon niet echt lang mooi en fris kunt houden.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » ma sep 17 2012 2:56 pm

Dreamlogic schreef:Ik vind het leuke foto's. Het digitaal opfrissen heeft ze goed gedaan.
Wat betreft het haar: De ventilator is leuk voor effecten met haar en om meer leven in de foto's te brengen. Voor gewone portretten kun je 'm maar beter niet aanzetten.
Over de huidtinten zeg ik even niets, ik zit ze nu te bekijken op een laptopscherm waarvan ik weet dat-ie de kleuren wat flets weergeeft.
Waar ik voortaan wel écht op zou letten is de vloer. Op het zwart zie je veel wittige vlekken en op het wit zie je weer bruine en grijze vlekken. Echt zonde, ik weet niet wat voor materiaal het is, maar iets als vinyl kun je gewoon met een doekje afnemen. Papier heeft als nadeel dat je het gewoon niet echt lang mooi en fris kunt houden.

Hoi,

Aan de vloer heb ik debet aan, de witte en zwarte achtergrond zijn op een heel korte tijd ontzettend veel gebruikt en hebben wel wat geleden.
De vloer in en voor de studio is een strakke cementdekvloer die nog wel wat heel fijne stof los laat, in de toekomst ben ik van de plan de vloer van een topcoating te voorzien.
Voorlopig liggen voor de opstellingen nu droogloopmatten die flink wat stof van de voeten opnemen.
Mede omdat ik daags erna met de inloopdag 25 personen verwachtte zijn de vloer/papierrollen blijven liggen.
Ik poets de vlekken voor een shoot meestal netjes weg, of achteraf in LR o.i.d.
Wim is nog lerend in LR en zal de vlekjes ook spoedig leren weg te werken :wink2: .

Gr. John.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”