Een kleine selectie van wat mij betreft geslaagde foto's die een beetje de variatie aangeven van wat ik heb gezien die dag vind je hieronder. Zoals altijd is elke vorm van commentaar welkom, ook kritiek, al is dit niet foto beoordelingen. Het meeste is geschoten met de 16-35 VR f4 die ik onlangs aangeschaft heb. Ik ben erg tevreden over dit objectief! Ook in dit bereik is VR handig om te hebben!
1. Heel interessant vond ik mijn bezoek aan de Vrijmetselaarsloge. Ik was er nog nooit binnen geweest. Je mocht er zelfs fotograferen.

2. Aan het Spaarne staat een heel groot pand, dat ooit in de plaats is gekomen van een aantal oudere panden; het Hodshon Huis. Dit is een foto van het fraaie traphuis. De volgende keer ga ik naast een tijd wachten tot er niemand loopt ook even vragen of dat bordje even weg mag...

3. Elke zoveel jaar doe ik even een rondje Frans Halsmuseum. Dit jaar dus ook.

4. De Grote- of Sint Bavo Kerk aan de Grote Markt. Een imposant gebouw met een wereldberoemd orgel. Niet de mooiste kerk wat mij betreft in Haarlem, maar zeker het bezoeken meer dan waard! Deze foto gekozen omdat er heel veel koren die dag actief waren. Op de achtergrond het beroemde Müllerorgel.

5. Een beetje een buitenbeentje die dag. Een zaal in het nieuwe Philharmoniegebouw. Ik heb er nooit een concert meegemaakt sinds de vernieuwing. Toch maar eens doen!

6. Het hoofdaltaar van wat ik de mooiste kerk van Haarlem vind. Ik heb ze bij lange na niet allemaal gezien, maar ik vermoed dat er niets mooiers is. Dit is wat je vinden kan achter een niet erg indrukwekkend ogende gevel aan de Jansstraat.

Ik heb natuurlijk veel meer te tonen en vertellen; ik ben geboren en getogen Haarlemse Mug. Maar eerst de reacties maar even afwachten...