sb-700 op d7000

Discussies over flitsers
Plaats reactie
gi-joe

sb-700 op d7000

Bericht door gi-joe » za sep 22 2012 12:48 am

ik ben vandaag bij de hellendoorn rally geweest en moest dus flitsen. Nu haperde de flitser heel erg, kan dit aan het contactpunt liggen? want zodra ik met mijn vingers over de contacten ging en de flitser weer op de camera zette dat deed hij het weer 1 of 2 keer.

iemand een antwoord????

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: sb-700 op d7000

Bericht door Roelof » za sep 22 2012 9:26 am

Klinkt eigenlijk meer alsof je voluit flitste en je batterijen tijd nodig hadden om de flitser weer volledig te laden. Slechte batterijen misschien?
Als je contacten niet goed zouden zijn dan zou het wel een keertje kunnen helpen om ze schoon te maken, maar niet elke keer. Had je de flitser wel vergrendeld op de flitsvoet (lock-schakelaartje), want als je dat niet doet dan schuift hij makkelijk van de contacten af
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Robert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: sb-700 op d7000

Bericht door Robert » za sep 22 2012 12:03 pm

Dit ligt waarschijnlijk niet aan de contactpunten. Het probleem zit in de flitser zelf.
Ik heb zelf een SB700 die 2 keer naar het Nikon Service Point in Beverwijk is geweest met hetzelfde probleem.
De eerste keer is de batterijcover van de flitser vervangen maar al vrij snel kwam het probleem weer naar voren.
Bij de 2e keer hebben ze een aantal punten op de printplaat opnieuw gesoldeerd en sindsdien gaat het beter.
Bij mij haperde de flitser vooral als hij op de camera zat en je de camera naar voren kantelde.
Op de een of andere manier ontstaat er dan belasting binnen in de flitser.
Kortom ik zou de flitser na laten kijken. Dit ligt niet aan de camera.
groeten Robert

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”