Niets echt nieuw onder de zon. Komen meer merken bij voor accessoires lijkt het dus aan de hardware kant gaat het niet zo slecht met de fotografie. De copycat Aziatische producten waren veelal met een eigen stand aanwezig wat wel interessant is. Wat me wel opviel was de slechte kwaliteit van veel tentoongestelde prints en boeken, soms tot op het erbarmelijke af. Maar ook hele mooie boeken gezien, moet nog eens nagaan waar ik die kan bestellen.
Veel robotica, veel apparatuur om objecten in rondshot op te nemen en heel wat oplossingen voor video; sliders, hengels etc.
Ook leuk om merken te zien waarvan ik dacht dat die inmiddels wel waren verdwenen, Technicolor, ORWO, Jobo bv. Kodak was wel erg beperkt aanwezig maar ja..
De jongens van 3 legged thing hebben een mooi product vindt ik, die krijgen mijn geld nog wel eens:
http://www.3leggedthing.com
Alle Aziaten lopen met de 3/4 en de kwalitatieve fixed lens producten en krijgen er geen genoeg van om foto's van elkaar te maken. Veel mensen met irritante rolkoffertjes. Nikon deed het erg goed, de gele tasjes werken als een vlag en het leek soms wel of iedereen er een had.
Sfeer was erg goed en op de eerste dag vond ik het niet vervelend druk. Toen ik afdrukken liet maken bij Fuji was ik nagenoeg meteen aan de beurt terwijl er 's middags wel continue rijen waren. Mazzel dat ik een kaartje bij me had gestoken waar beelden van een trouwerij op stonden, toch een stapel prachtige afdrukken en een fotoalbum onverwacht mee terug.
Verder heb ik me verre van de folders gehouden, een Nikon pen, Nikon sleutelhangers voor mijn meiden en een aantal pakken proefpapier (wel heel mooie papieren trouwens) waren naast het printwerk alles wat ik mee naar huis heb gesleept.
Het gekste was wel een onderwater fotolijst, maar wat je daarmee moet..
The best camera is the one you have with you...