Tijdens onze vakantie jl. is de lensvatting gebroken van mijn 18-105 objectief. Hierover was een levendige duscussie ontstaan. Bij terugkomst in Nederland ben ik naar Beverwijk gegaan om een en ander te laten repareren. Uit voorzorg heb ik hun ook gevraagd om mijn nieuwe D7000 body na te kijken ook omdat er een stukje plastic van de vatting in de body lag. Beverwijk concludeerde dat de " body" krom zou zijn. Uiteindelijk had ik na èèn week het hele spul weer terug en er vanuit gaande dat Beverwijk zijn zaakjes prima uitvoerd heb ik maar heel summier wat foto's gemaakt en op de body beoordeeld. Achteraf niet slim maar ik zat in tijdgebrek.
Op vrijdag jl. een nikkor AF-S 17-55 1: 2.8 G ED aangeschaft. Met dit objectief naar Deventer afgereist.
Alles leek oke. Bij de vrijdagavond wandeling door Deventer heb ik mijn opname's op de body ge-cheked.
Op zondag jl. bij toeval een modeshow op een catwalk mogen vastleggen van de plaatselijke modezaken omdat ik daar was om het buurjongetje die mee liep te fotograferen. Heel leuk om te doen en weer een ervaring rijker. Echter toen ik eindelijk tijd had om alles op de pc te bekijken schrok ik mij rot. Werkelijk niets is scherp. Deventer niet en de modeshow niet. Na èèn en ander checken heb ik al mijn objectieven op een andere body ge-checked en die test is goed verlopen. Mijn objectieven zijn naar alle waarschijnlijkheid wel oké.
Ik heb de fijnafstelling in mijn D7000 opgeroepen. De testfoto hierboven geplaats is niet de juiste. Excuus voor de verwarring alom.

Heb toen een vaste opstelling gemaakt met het statief en scherpgesteld op een boutje op het stuur van mijn motor. Fijnafstelling op nul en foto gemaakt. Telkens de fijnafstelling met een waarde verandert en elke keer daar weer een foto van gemaakt. Uiteindelijk zat ik op -20 max en nog kreeg ik het niet scherp daar waar ik op scherpgesteld had. Ook in de + van 0 naar 20 geen bevredigend resultaat. Nogmaals een test bij de buurman gedaan op zijn body een D5100, en daar is wel alles scherp. Al met al wil ik zien hoe Beverwijk daarover denkt dus dat moet ik afwachten. Zal daar ongetwijfeld vandaag wel bericht over krijgen.
Zodra ik wat meer tijd heb zal ik wat betere foto' proberen te plaatsen zodat het wat duidelijker wordt maar even ontbreekt mij de tijd vanwege drukte op het werk.
Wordt vervolgd....