in hartje amsterdam in een kleine keuken half ondergronds.
Ondanks het matige licht toch geprobeert er wat leuks van te maken.
Ik ben benieuwd naar jullie ongezouten mening
1.

2.

3.

4.

Hij vraagt er in zijn openingsbericht zelf om, dus waarom niet?Tuihanti schreef:Ongezouten meningen en gepeperd commentaar krijg je gegarandeerd als je ze in fotobeoordelingen zet.
Dat is in presentaties niet de bedoeling.

Volledig mee eensJolanda schreef:Hij vraagt er in zijn openingsbericht zelf om, dus waarom niet?Tuihanti schreef:Ongezouten meningen en gepeperd commentaar krijg je gegarandeerd als je ze in fotobeoordelingen zet.
Ik vind ze ook erg donker en volgens mij verschillen ze onderling nog wat van kleur/warmte. Misschien even opnieuw grijspunt bepalen?
Jolanda

Léon, met jpg is het behelpen en wat je al zegt een gel voor de flitser zou een boel schelen.Léon Obers schreef:De bewerkingen van Remco en Marco vind ik nu toch ook niet echt verbeteringen.
De opheldering van Remco is wat te ver doorgeslagen, wordt het wel weer erg schraal, en kleurstelling is te warm. Van Marco is de kleur ook wat vreemd. De kok ziet er niet echt gezond uit. Nu is bewerking van web-plaatjes in jpg ook niet optimaal te doen hoor, en de platen zitten zelf al niet optimaal in het licht.
Er is allerlei soorten menglicht in die keuken. Kunstlicht, misschien ook wel TL-licht, en er is ook wat ingeflitst. Met name het verschil tussen koel flitslicht en warm aanwezig licht maakt een correctie op kleur erg moeilijk. Je blijft rommelen. Beter was geweest om met filters of kleuren gels vóór de flitser het licht van de flitser meer aan te passen aan de kleurstelling van het reeds aanwezige licht. Dus een warmkleurig (amber) filter voor de flitser.

De rommelige achtergrond stoorde mij ook erg, meer dan het feit dat de foto's te donker zijn.Léon Obers schreef:De beeldhoek vind ik in dit geval wat smal (te veel tele). De attributen in de achtergrond, hoewel onscherp zijn dan relatief vrij groot afgebeeld, trekken meer aandacht, en zitten soms erg lelijk in beeld rondom die kok. Bijv. dat apparaat achter op de plank bij foto 2 en 3.
Door wat meer groothoek te nemen en onderwerpsafstand aan te passen krijg je meer van de keuken erop waarbij de onderdelen van de keuken kleiner zijn ten opzichte van de persoon. Het wordt allemaal wat ruimtelijker. Heb je meer een portret in zijn werkomgeving "keuken" en wordt er meer connectie gelegd met zijn beroep. Je kijkt dan ook wat meer op de voedselbereiding zelf waar hij mee bezig is.
Misschien omdat de TS nog niet zo lang op het forum zit en misschien nog niet helemaal weet dat we daarvoor nu juist fotobeoordelingen hebben?Jolanda schreef:Hij vraagt er in zijn openingsbericht zelf om, dus waarom niet?Tuihanti schreef:Ongezouten meningen en gepeperd commentaar krijg je gegarandeerd als je ze in fotobeoordelingen zet.
Jolanda