Problemen met de SB-600
- Opa Ron
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Problemen met de SB-600
En natuurlijk een goede lader gebruiken , MAHA C 9000 .
Probleem is opgelost. Denk dat het type batterijen de boosdoener is..
Thanks voor jullie reacties!
Thanks voor jullie reacties!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
In het algemeen,
Nooit verschillende accu's(want dat zijn het eigenlijk) tegelijk in de flitser gebruiken.
Laad gelijke accu's op en meet de spanning van elke accu na het laden.
Een accu die slechter wordt is te herkennen aan een spanning in geladen toestand minder dan 1.5 volt.
Nooit verschillende accu's(want dat zijn het eigenlijk) tegelijk in de flitser gebruiken.
Laad gelijke accu's op en meet de spanning van elke accu na het laden.
Een accu die slechter wordt is te herkennen aan een spanning in geladen toestand minder dan 1.5 volt.
- keenoncoolstuff
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dan zouden dus alle NiCd en NiMh-cellen per definitie stuk zijn? Want hun spanning wordt aangegeven met 1,2V en komt zelden hoger dan 1,35V...Jumpjiving schreef:Een accu die slechter wordt is te herkennen aan een spanning in geladen toestand minder dan 1.5 volt.
Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
flickr
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
flickr
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Sterker nog, bij dat soort spanningen zegt die mooie lader, dat de spanning te hoog is.
Je moet nooit, ook niet bij loodaccu's, de spanning direct na het laden meten. Elke accu moet even rusten, dan pas meten.
Verder wordt er gezegd dat de accu's al meer dan een jaar goed werken, dat kan ook het probleem zijn.
Na een jaar intensief gebruik en verkeerd laden kan het best zijn dat de accu's slecht worden.
Je moet nooit, ook niet bij loodaccu's, de spanning direct na het laden meten. Elke accu moet even rusten, dan pas meten.
Verder wordt er gezegd dat de accu's al meer dan een jaar goed werken, dat kan ook het probleem zijn.
Na een jaar intensief gebruik en verkeerd laden kan het best zijn dat de accu's slecht worden.
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
- Pjerry
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn SB-600 (buiten het gebruik dan door het vreselijke in-intuïtieve menu).
Meestal zitten die Duracells erin (echt prima dingen, ook na maanden niet te gebruiken zitten ze nog gewoon vol). Ook geen problemen als er zo nu en dan verschillende merken oplaadbare batterijen door elkaar inzitten.
Ik zie het het probleem niet dat een paar posts hiervoor geschetst dreigt te worden echt niet terug in de/mijn praktijk.
TS heeft gewoon pech, de batterijen zijn vrij plots kapot gegaan en dat kan gewoon gebeuren....
Meestal zitten die Duracells erin (echt prima dingen, ook na maanden niet te gebruiken zitten ze nog gewoon vol). Ook geen problemen als er zo nu en dan verschillende merken oplaadbare batterijen door elkaar inzitten.
Ik zie het het probleem niet dat een paar posts hiervoor geschetst dreigt te worden echt niet terug in de/mijn praktijk.
TS heeft gewoon pech, de batterijen zijn vrij plots kapot gegaan en dat kan gewoon gebeuren....