1
2
Groeten
Wilco

Statief was in dit geval niet nodig. Als je met 1/1250 op ISO100 schiet (zie exif) heb je nog ruim voldoende mogelijkheid om je diafragma te verkleinen voor grotere scherptediepte.Germay schreef:#1 is de voorgrond véél te donker.![]()
#2 idem,foto is onscherp en ook veel te donker, waarschijnlijk zonder statief genomen.

Juist als er een langere sluitertijd was ingesteld +statief waren de donkere delen niet dicht geslibt.Plus er had geen onscherpte ontstaan met gebruik van statief.Zulke foto's moet je altijd op statief nemen,ten alle tijden.Dafir schreef:Statief was in dit geval niet nodig. Als je met 1/1250 op ISO100 schiet (zie exif) heb je nog ruim voldoende mogelijkheid om je diafragma te verkleinen voor grotere scherptediepte.Germay schreef:#1 is de voorgrond véél te donker.![]()
#2 idem,foto is onscherp en ook veel te donker, waarschijnlijk zonder statief genomen.

Ik vind dat verhaal van de horizon wel meevallen ik ken dat gebied en is allemaal duin dus dat zal nooit recht lopen. Daar loop ik zelf ook tegen.Germay schreef:#1 is de voorgrond véél te donker,het zwart is veel te veel donker doorgelopen.![]()
Tevens staat de horizon van beide platen niet recht.