1)

Bloemendaal Beach (Pole 100) by Jan de Graaf, on Flickr
Graag jullie op en/of aanmerkingen.

Wat je dan ook zou moeten opvallen is dat de paal dus in het echt dan ook scheef staat..a90 schreef:Even kritisch dan, de paal staat scheef en ik kan het einde van de schaduw niet zien. Ook loopt de horizon zo te zien niet helemaal recht.
Verder wel een lekkere heldere plaat.

Ik denk niet dat het hem (zonder extensief PS-gebruik) gaat lukken de horizon en de paal recht te krijgena90 schreef:Even kritisch dan, de paal staat scheef en ik kan het einde van de schaduw niet zien. Ook loopt de horizon zo te zien niet helemaal recht.
Verder wel een lekkere heldere plaat.

Ik had het niet persé over een 18mm, maar ook met 18 mm kan het hoor.ErikB schreef:Op 18mm ga je geen veel betere DOF krijgen denk ik.. Je krijgt geen lekkere onscherpte op de achtergrond met 18mm gok ik. Dan zou je geen groothoek maar tele moeten pakken.. Al denk ik dat je beter nog een element kan toevoegen of spannendere omstandigheden kan nemen..

Ik zeg ook niet dat de achtergrond niet onscherp gaat zijn, ik zeg alleen dat het geen lekkere onscherpte gaat zijnPjerry schreef:Ik had het niet persé over een 18mm, maar ook met 18 mm kan het hoor.ErikB schreef:Op 18mm ga je geen veel betere DOF krijgen denk ik.. Je krijgt geen lekkere onscherpte op de achtergrond met 18mm gok ik. Dan zou je geen groothoek maar tele moeten pakken.. Al denk ik dat je beter nog een element kan toevoegen of spannendere omstandigheden kan nemen..
Hij gebruikt de 18-55mm f/3.5-5.6 op 2,24 m afstand. Dus op f/3.5 krijgt hij een DOF bereik van 1,50 - 4,30 m. Dus is de achtergrond echt onscherp.

Dat moet geen probleem zijn toch? Kwestie van een paar stukjes zand over het einde van de schaduw clonen en je hebt een volledige schaduw op je fotojdgraaf schreef:Ook de schaduw had ik beter op moeten letten dat die helemaal in beeld was.