forum kinderen ! [Verzamel]
- Fifty3
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: forum kinderen ! [Verzamel]
In mijn ogen geslaagde opname, dromerig, mystiek je blijft er gewoon heen kijken, ga zo door met je D2x..
Fujifilm X-T1 en XF 18-135 en XF 60mm Macro
Fujifilm X-T10 en XF 35mm 1.4
Feisol Classic Large Tripod CT-3471 Rapid
Fujifilm X-T10 en XF 35mm 1.4
Feisol Classic Large Tripod CT-3471 Rapid
- pietje-nukem
- Forumlid
.
Laatst gewijzigd door pietje-nukem op vr okt 05 2012 5:07 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Nou, van mij ook de groeten
Vandaag de micro-nikkor 105mm gekocht en natuurlijk meteen maar weer mijn dochter lastiggevallen die een dropveter zat te eten. Wat een gaaf lensje!

- guitargeert
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Mooie compositie, Dafir! Net niet helemaal scherp op de ogen...
Inderdaad. Heb met veel belangstelling het draadje over scherpstelpunten gelezen. Ook ik heb/had de gewoonte om scherp te stellen en dan opnieuw de compositie te kiezen. Maar met dit soort lenzen, met dit diafragma en op deze afstanden kom je daar blijkbaar niet mee weg. M.a.w.: ga maar wat extra oefenen op mijn techniek.guitargeert schreef:Mooie compositie, Dafir! Net niet helemaal scherp op de ogen...
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
@Dafir
Mooie foto. Mooie dochter. Mooie lens. Een foto voor aan de muur!
Mooie foto. Mooie dochter. Mooie lens. Een foto voor aan de muur!
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:

http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeer fraaie foto Martijn.
Iets wat me opvalt zijn de relatief donkere plekken onder haar ogen, met name bij haar rechter oog.
Misschien heeft ze dat, dat kan ik niet beoordelen. Zo niet, dan zou ik proberen die wat meer weg te werken.
Iets wat me opvalt zijn de relatief donkere plekken onder haar ogen, met name bij haar rechter oog.
Misschien heeft ze dat, dat kan ik niet beoordelen. Zo niet, dan zou ik proberen die wat meer weg te werken.
- Pjerry
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Mooie foto, maar toch nog wel een paar opmerkingen (of mag dat hier niet, zo niet dan is dat een beginnersfout die ik maar één keer maak).
Naar mijn idee staat je licht niet helemaal goed (misschien te ver weg, maar zeker te hoog). Daardoor krijg je die wallen onder de ogen en ook een behoorlijke schaduw onder haar kin. Je zit ook tegen/op overbelichting aan op het voorhoofd en jukbeen.
Ik zelf zou er in deze compositie niet voor kiezen, ze in de camera te laten kijken, maar dat is heel erg persoonlijk.
Ik put voorlopig nog maar uit mijn Flickr-stream.
Mijn zoon was op stage in Onzain (de buurt van Blois, aan de Loire). Hij zat daar in het entertainmentteam, die standaard elke avond met de kinderen op dat kamp aan de gang gingen. Ik ben daar een paar langs geweest en heb een avond een hele sessie geschoten. Dit is één van de foto's:

Domaine de Dugny @ children's hour by Pjerry
, on Flickr
D40 + Tamron 70-300 VC (foei) + SB-600
Foto is gecropt
Wil je weten waar ze naar keek.... kijk dan maar op Flickr
Naar mijn idee staat je licht niet helemaal goed (misschien te ver weg, maar zeker te hoog). Daardoor krijg je die wallen onder de ogen en ook een behoorlijke schaduw onder haar kin. Je zit ook tegen/op overbelichting aan op het voorhoofd en jukbeen.
Ik zelf zou er in deze compositie niet voor kiezen, ze in de camera te laten kijken, maar dat is heel erg persoonlijk.
Ik put voorlopig nog maar uit mijn Flickr-stream.
Mijn zoon was op stage in Onzain (de buurt van Blois, aan de Loire). Hij zat daar in het entertainmentteam, die standaard elke avond met de kinderen op dat kamp aan de gang gingen. Ik ben daar een paar langs geweest en heb een avond een hele sessie geschoten. Dit is één van de foto's:

Domaine de Dugny @ children's hour by Pjerry

D40 + Tamron 70-300 VC (foei) + SB-600
Foto is gecropt
Wil je weten waar ze naar keek.... kijk dan maar op Flickr

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Het licht vind ik juist erg mooi, geeft een heel apart ruimtelijk portret. Alleen IMO iets te hard in contrast waardoor het meisje ook een (onterechte) wat hardere uitstraling krijgt. In de camera kijken vind ik persoonlijk altijd te prefereren boven "wegkijken". Dan heeft de kijker van de foto "contact" met het meisje op de foto. Zeker deze wat indringende blik fascineert. Een heel apart fotogeniek meisje. Elders op het forum heb ik er al wat meer foto's van gezien.Pjerry schreef: Naar mijn idee staat je licht niet helemaal goed (misschien te ver weg, maar zeker te hoog). Daardoor krijg je die wallen onder de ogen en ook een behoorlijke schaduw onder haar kin. Je zit ook tegen/op overbelichting aan op het voorhoofd en jukbeen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
de omzetting heeft gezorgt voor het contrast, tevens de hooglichten (wit)
het licht mog inderdaad iets lager, ben net begonnen met portret en softboxen..ben nog zoekende
het licht mog inderdaad iets lager, ben net begonnen met portret en softboxen..ben nog zoekende

http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
In dit draadje blijven er toch verdomd leuke / mooie foto's voorbij komen. Ik plaats er ook maar weer eens een. Geintje tijdens het Strobistenweekend in de Ardenne.

Groet,
ALE

Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
We hadden een uitnodiging voor een etentje en mijn dochter ging in stijl gekleed.

Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Prachtige foto Martijn!
Snoep verstandig eet een appel!

Of heeft ze toch liever chocola?

Snoep verstandig eet een appel!

Of heeft ze toch liever chocola?