Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G | Nikon AF-S 50mm f/1.8G
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G | Nikon AF-S 50mm f/1.8G
Mijn 35mm f1.8 is tijdens de vakantie gaan zwemmen in de grote oceaan.
Helaas kon hij hier nu niet zo goed tegen.
Nu ben ik aan het denken om gewoom weer dezelfde terug te kopen:
http://tweakers.net/pricewatch/231954/n ... f-18g.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nadeel is alleen dat ik in de toekomst wel eens over wil gaan naar FX en deze lens is alleen voor DX.
Nu viel mijn oog op deze lens:
http://tweakers.net/pricewatch/282153/n ... f-18g.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij is het nadeel van deze lens op DX dat je zo ver achteruit moet.
Dus ik moet afwegen of ik de 35mm lens koop en dan de 50mm als ik overstap op FX, of de 50mm en dan afzien of het nog praktisch is in het gebruik.
Iemand ervaringen met de 50mm f/1.8G op DX?
Helaas kon hij hier nu niet zo goed tegen.
Nu ben ik aan het denken om gewoom weer dezelfde terug te kopen:
http://tweakers.net/pricewatch/231954/n ... f-18g.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nadeel is alleen dat ik in de toekomst wel eens over wil gaan naar FX en deze lens is alleen voor DX.
Nu viel mijn oog op deze lens:
http://tweakers.net/pricewatch/282153/n ... f-18g.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij is het nadeel van deze lens op DX dat je zo ver achteruit moet.
Dus ik moet afwegen of ik de 35mm lens koop en dan de 50mm als ik overstap op FX, of de 50mm en dan afzien of het nog praktisch is in het gebruik.
Iemand ervaringen met de 50mm f/1.8G op DX?
- iefie
- Forumlid
Re: Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G | Nikon AF-S 50mm f/1.8G
Op dx vind ik de 35 leuker dan de 50.
op fx bijv de D600 houdt de 35 mm nog 10.5 mb over. Dus je kan gewoon de 35 weer terugkopen.
op fx bijv de D600 houdt de 35 mm nog 10.5 mb over. Dus je kan gewoon de 35 weer terugkopen.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
-
- Clublid
Met leuker bedoel je ook praktischer?
Maar een FX camera in een DX modus gebruiken, waarom zou ik dat willen, ik heb al een DX, toch?
Maar een FX camera in een DX modus gebruiken, waarom zou ik dat willen, ik heb al een DX, toch?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
In de toekomst FX, wil je niet liever nu leuk fotograferen?
Wellicht is er op het moment dat je ooit FX wilt alweer heel veel veranderd en voldoet deze nu FX-lens niet meer aan de maatstaven of mogelijkheden.
Ik denk wellicht simpel (ik heb zowel de 35 als de 50 mm), maar de ene keer heb ik meer plezier van de en en de andere keer van de andere, zonder te denken van :" eigenlijk hoort dit niet want deze 50 is voor een FX".
Wellicht is er op het moment dat je ooit FX wilt alweer heel veel veranderd en voldoet deze nu FX-lens niet meer aan de maatstaven of mogelijkheden.
Ik denk wellicht simpel (ik heb zowel de 35 als de 50 mm), maar de ene keer heb ik meer plezier van de en en de andere keer van de andere, zonder te denken van :" eigenlijk hoort dit niet want deze 50 is voor een FX".
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik verwacht niet dat de 50mm f/1.8G binnen afzienbare tijd weer vernieuwd wordt, die is relatief namelijk al erg nieuw. Die blijft nu nog jaren.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
Dus wisselende reacties, het is eigenlijk ook niet zo heel veel geld (in vergelijking met andere lenzen).
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hangt ervan af hoeveel geld je wil investeren.
Koop anders de Nikon 28mm1.8 G.
Dan heb je nu een mooie standaard lens en straks op fx een net zo mooie groothoek.
Koop anders de Nikon 28mm1.8 G.
Dan heb je nu een mooie standaard lens en straks op fx een net zo mooie groothoek.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Je fotografeert nu met een DX camera en op die 35mm DX schrijf je nooit veel af, dus gewoon weer kopen.
Dit is één van mijn meest gebruikte objectiefjes en wat mij betreft de beste "allround" prime op DX en in veel situaties in te zetten. Goede resultaten vol open, wel wat vervorming die zich eenvoudig laat corrigeren.
De 50mm 1.8G zal het even goed doen op DX maar ik gebruik mijn 50mm (de 1.4G) alleen voor portretten (en sinds ik de 85mm 1.8G heb nog nauwelijks).
Op DX vind ik de 50mm vlees noch vis, maar dat is persoonlijk - kijk eens welke brandpuntsafstanden je zelf het meeste gebruikt.
Dit is één van mijn meest gebruikte objectiefjes en wat mij betreft de beste "allround" prime op DX en in veel situaties in te zetten. Goede resultaten vol open, wel wat vervorming die zich eenvoudig laat corrigeren.
De 50mm 1.8G zal het even goed doen op DX maar ik gebruik mijn 50mm (de 1.4G) alleen voor portretten (en sinds ik de 85mm 1.8G heb nog nauwelijks).
Op DX vind ik de 50mm vlees noch vis, maar dat is persoonlijk - kijk eens welke brandpuntsafstanden je zelf het meeste gebruikt.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
-
- Clublid
Ik heb de 35mm opnieuw besteld. Is en blijft een prachtige lens voor het geld.
Bedankt allemaal.
Bedankt allemaal.