Dit is vast wel in een eerder draadje behandeld maar kan het zo gauw niet vinden. Excuus daarvoor.
In een ander draadje had ik het over vermeende onscherpe foto`s die uit mijn gerepareerde (gejusteert) D7000 body rolde.
Met dank aan een medeclublid ben ik erachter gekomen dat het up-loaden wel lukte maar het verkleinen deed ik veel te omslachtig. (Ik ga daar verder niet op in hoe)
Nu ben ik wat aan het proberen om te zien of mijn zgn. niet scherpe foto`s van de Deventer avond fotografie van jl. toch nog te redden zijn door zelf, nogmaals met dank aan jullie tips hier op het forum, uit te zoeken waar het bij mij nu fout gaat zonder gelijk de camera de schuld te geven.

Nadat ik de foto`s op de PC had bekeken vond ik ze niet scherp. Gaf alles de schuld behalve mijzelf. Nu ben ik aan het uitvogelen waar precies de schoen bij mij wringt. Het up-loaden van een foto deed ik voorheen altijd verkeerd naar het schijnt. Nu met hulp opweg geholpen hoe om op de juiste manier een foto die verscherpt en verkleint is in LR3, hier ook scherp weer te geven.
Onderstaand foto heb ik dus wat verscherpt in Lightroom 3 (zo goed en zo kwaad als ik dat kan ...

In Lightroom staat bij Image sizing het volgende ingesteld:
Long edge : 1024 pixels
Resolution : 72 pixels per inch (Is dit de juiste waarde???)
Output sharpening aan gevinkt' Sharpen for screen ....High.
Ben nu erg benieuwd of ik het nu een beetje door begin te krijgen en hoor graag van jullie. Ik ben misschien een lastige klant maar het laat mij niet los dat ik het niet voor elkaar krijg / kreeg.

Ter verduidelijking, ik ben geen held in fotobewerking maar probeer maar wat uit.

1.

2.