De handgrip van mijn D7000 begint steeds ergere kraakgeluiden te veroorzaken. Om precies te zijn precies rond de rode tab in de handgreep. Het lijkt wel of dat rode stuk plastic over het zwarte plastic schuift (en dan geluid veroorzaakt) als ik de camera in de hand neem. Heel irritant.
Hebben anderen dit probleem ook ?? Zo ja is er iets aan te doen? Heeft iemand dit misschien door Nikon laten repareren -> mijn vorige camera D90 had dit niet.
Op zit youtube filmpje kun je zien/horen wat ik bedoel (het is van iemand anders): http://www.youtube.com/watch?v=dirbiAIBX_E
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Tot ziens,
Anton
Krakende handgrip
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Krakende handgrip
Oplossing is Nikon erop aanspreken.
In het verleden is er bijvoorbeeld ook wel eens bij Canon een serie camera's geweest waar het spuitgietwerk van de body niet goed bleek te zijn. Daar was het materiaal op bepaalde plaatsen zodanig dun, dat er "gaten" in vielen. Hoewel iets andere symptomen bij de D7000 als bij Canon, lijkt dit min of meer op een vergelijkbaar probleem te duiden.
In het verleden is er bijvoorbeeld ook wel eens bij Canon een serie camera's geweest waar het spuitgietwerk van de body niet goed bleek te zijn. Daar was het materiaal op bepaalde plaatsen zodanig dun, dat er "gaten" in vielen. Hoewel iets andere symptomen bij de D7000 als bij Canon, lijkt dit min of meer op een vergelijkbaar probleem te duiden.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als schoenen kraken dan heb je ze niet betaald zeggen ze 
Maar is natuurlijk niet goed,vervelend maar denk toch even terug naar de winkel

Maar is natuurlijk niet goed,vervelend maar denk toch even terug naar de winkel
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb een soortgelijk probleempje. Alleen is dat krakerige geluid bij mij onderaan de grip, iets hoger dan het batterijklepje. Wanneer ik de accu er vervolgens in en uit heb gedaan, is het kraakje weer voor een tijdje weg.
Nikon D7000, Nikkor 18-200 mm F3.5/5.6 VRII, Nikkor 35mm F1.8
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Kraakje tussen accu en compartiment, even smeren. 

Vriendelijke groet, Léon Obers