Purple waves

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Marcel_
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Purple waves

Bericht door Marcel_ » di okt 09 2012 11:35 pm

Gebruik gemaakt van de ND110 filter. zelf niet geheel tevreden, omdat de lucht er steeds te overbelicht uitkomt moest ik 2 verschillende foto's maken. Misschien maar een grijsverloopfilter erbij aanschaffen voor de lucht. Iemand tips?

Afbeelding

bartv70
Forumlid
Forumlid

Re: Purple waves

Bericht door bartv70 » di okt 09 2012 11:43 pm

Fraaaaaaaaaaaaaaai
http://s816.photobucket.com/albums/zz86/danielleenbart/" onclick="window.open(this.href);return false;

rvanderaalst
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door rvanderaalst » wo okt 10 2012 9:19 am

Heel mooi!!

Gr Ruud

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » wo okt 10 2012 10:13 am

Ik heb geen tips

Met dit resultaat zou ik meer dan tevreden zijn. :D

drnjstj
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door drnjstj » wo okt 10 2012 10:54 am

Ik heb de filter ook, ik herken het paarse dat door het filter veroorzaakt wordt, kan mooi zijn, maar ik zou het zeker even verwijderen in de nabewerking.

Wiljo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Wiljo » wo okt 10 2012 11:51 am

Resultaat mag er zeker zijn, je zou ook nog eens wat kunnen experimenteren met onderbelichten in combinatie met het ND110 filter.
http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » wo okt 10 2012 7:00 pm

Mooi hoor Marcel, vind er niks verkeerds aan.
Jammer dat er geen exif gegevens bij staan, op hoeveel sec heb jij deze gemaakt ?
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » wo okt 10 2012 9:05 pm

Mooie plaat!

Bij lange sluitertijd platen van de zee gebruik ik zelf vaak een grijsverloopfilter in combinatie met de ND110. Het is wel even pielen; filterhouder met grijsverloopfilter plaatsen, filter op de juiste hoogte schuiven (heb vierkante grijsverloopfilters) en dan het geheel er weer af halen (voorzichtig zodat de positie van het verloopfilter niet verandert). Dan het ND110 filter plaatsen en daarna de filterhouder met verloopfilter er voorzichtig weer op schroeven.
En er dan soms bij het afdrukken achter komen dat de camera nog op AF stond waardoor je weer opnieuw kunt beginnen... :shock:

Maar twee lange sluitertijd opnames met verschillende belichting combineren lijkt me ook moeilijk. Door de beweging in de lucht zullen beide opnames toch een verschillende wolkenstructuur gehad hebben?
Laatst gewijzigd door weimaraner op wo okt 10 2012 11:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcel_
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marcel_ » wo okt 10 2012 9:51 pm

Klopt helemaal daarom heb ik met deze plaat ook gewacht tot het redelijk ver in blue hour was zodat ik de lucht in 1x kon schieten. Het was toen wel zo donker dat ik een 2e foto moest maken voor het strand met de paaltjes, maar die bewegen gelukkig niet.

Bedankt voor je commentaar :)

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Sharkey » wo okt 10 2012 10:49 pm

Ik heb de volgende truc eens gelezen van een landschap fotograaf die ook vaak een ND110 filter gebruikte.
Om extra doordrukken van de lucht voor elkaar te krijgen waaierde hij met zijn hand gedurende een x aantal seconden op en neer vlak voor het filter, van boven tot ongeveer waar hij dacht dat de horizon ongeveer begon.
Dit zal wel enige oefening vergen en is ook afhankelijk van je sluitertijd, het word lastig waaieren bij een sluitertijd van 2 seconden :wink:
Een alternatief is, mocht je vierkant ND filter over hebben, om dit filter gedurende een x aantal seconden halverwege voor de ND110 filter te houden en daarna weg te halen.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”