Sandra, laat mij voorop stellen dat ik de gehele afhandeling met alle onduidelijkheden zeer teleurstellend vindt. Krijg ook de indruk dat de verkoper er alles aan doet om het zo mistig mogelijk te houden.
E-Care Repair Services BV zal best goed zijn in het repareren van van witgoed. Op hun site tref je ook alleen maar witgoed merken aan. Maar dat is iets anders dan camera's.
E-Care focusseert zich in de markt op de retailers en industrie alsmede op de distributie van consumentenelektronica.
E-Care biedt after-sales service aan de winkelier, een professionele ondersteuning op het gebied van techniek, logistiek en/of communicatie voor consumentenelektronica nadat die is aangeschaft.
Ik vermoed dat de verkoper de camera via parallel import zelf op de markt heeft gebracht en derhalve niet zonder kosten de camera kan aanbieden via het officiele Nikon kanaal. Men registreert de serienummers immers nauwgezet.
De verkopende organisatie heeft natuurlijk een reparatie overeenkomst met E-Care en vandaar dat zij de partij in deze zijn die de reparatie ter hand heeft genomen.
Het lijkt er dus sterk op dat je camera nimmer bij het Nikon Service Point (NSP) is aangeboden. Maar dat kun je snel genoeg uitvinden middels een telefoontje naar Beverwijk tel. 0251-274737
http://www.nikonservice.nl/.
Maar realiseer je wel wanneer je de camera zelf gaat aanbieden bij NSP, voor bijv. een 2nd opinion, deze de kosten hiervan in rekening brengen wanneer het inderdaad een camera betreft via grijze import in de markt gezet. Maar dat kan de verkoper je zelf wel uitleggen. Overigens dat zullen ze ook doen wanneer blijkt dat de camera inderdaad door onheil van buiten is beschadigd.
Dat de E-care stelt dat er in de camera een kleefachtige substantie zitten, die absoluut niet in de fabriek zou zijn kunnen onstaan is iets wat ze natuurlijk wel moeten kunnen onderbouwen waarbij het zeer onwaarschijnlijk is dat zij deze specifieke kennis hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat Nikon deze kennis deelt met niet aan haar gelieerde bedrijven.
Tevens is het vreemd dat je nog steeds niets op papier hebt m.b.t. een offerte of iets dergelijks.
Kortom een bijzondere, ergernis wekkende, afhandeling van de verkoper.
Maar ga eerst maar eens contact opnemen met NSP en laat je maar eens voorlichten wat zij weten en wellicht willen zij ook aangeven hoe te handelen in dit specifieke geval. (al zal dat voor hun niet de eerste maar ook niet de laatste keer zijn dat ze hiermee te maken hebben).