Ineens overbelichting D3100

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Ineens overbelichting D3100

Bericht door Peter » di okt 09 2012 9:05 pm

Lijkt me dat Dafir het goed en correct beschreven heeft.

succes en laat je niet afschepen :wink:

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » di okt 09 2012 9:18 pm

Sandra, laat mij voorop stellen dat ik de gehele afhandeling met alle onduidelijkheden zeer teleurstellend vindt. Krijg ook de indruk dat de verkoper er alles aan doet om het zo mistig mogelijk te houden.

E-Care Repair Services BV zal best goed zijn in het repareren van van witgoed. Op hun site tref je ook alleen maar witgoed merken aan. Maar dat is iets anders dan camera's.
E-Care focusseert zich in de markt op de retailers en industrie alsmede op de distributie van consumentenelektronica.
E-Care biedt after-sales service aan de winkelier, een professionele ondersteuning op het gebied van techniek, logistiek en/of communicatie voor consumentenelektronica nadat die is aangeschaft.

Ik vermoed dat de verkoper de camera via parallel import zelf op de markt heeft gebracht en derhalve niet zonder kosten de camera kan aanbieden via het officiele Nikon kanaal. Men registreert de serienummers immers nauwgezet.
De verkopende organisatie heeft natuurlijk een reparatie overeenkomst met E-Care en vandaar dat zij de partij in deze zijn die de reparatie ter hand heeft genomen.

Het lijkt er dus sterk op dat je camera nimmer bij het Nikon Service Point (NSP) is aangeboden. Maar dat kun je snel genoeg uitvinden middels een telefoontje naar Beverwijk tel. 0251-274737 http://www.nikonservice.nl/.

Maar realiseer je wel wanneer je de camera zelf gaat aanbieden bij NSP, voor bijv. een 2nd opinion, deze de kosten hiervan in rekening brengen wanneer het inderdaad een camera betreft via grijze import in de markt gezet. Maar dat kan de verkoper je zelf wel uitleggen. Overigens dat zullen ze ook doen wanneer blijkt dat de camera inderdaad door onheil van buiten is beschadigd.

Dat de E-care stelt dat er in de camera een kleefachtige substantie zitten, die absoluut niet in de fabriek zou zijn kunnen onstaan is iets wat ze natuurlijk wel moeten kunnen onderbouwen waarbij het zeer onwaarschijnlijk is dat zij deze specifieke kennis hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat Nikon deze kennis deelt met niet aan haar gelieerde bedrijven.

Tevens is het vreemd dat je nog steeds niets op papier hebt m.b.t. een offerte of iets dergelijks.
Kortom een bijzondere, ergernis wekkende, afhandeling van de verkoper.

Maar ga eerst maar eens contact opnemen met NSP en laat je maar eens voorlichten wat zij weten en wellicht willen zij ook aangeven hoe te handelen in dit specifieke geval. (al zal dat voor hun niet de eerste maar ook niet de laatste keer zijn dat ze hiermee te maken hebben).
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » di okt 09 2012 9:48 pm

In de - overigens moeilijk beoordeelbare - foto's lijkt de klevende substantie alleen maar te zitten tussen de body en de flitser, met name waar de rand van de flitser op de body aansluit. En dan nog maar enkele kubieke micrometers (dus echt héél weinig). Dat is allemaal extern, aan de buitenkant van de body. Dat de substantie ook IN de body zou zijn gekomen, blijkt nergens uit. En is ook niet erg aannemelijk omdat de body op die punten gesloten is. En het mechanisme om het diafragma te bedienen, zit daar weer centimeters vandaan. Daarbij is verwonderlijk dat men kennelijk de hele body uit elkaar heeft gehaald afgaande op de foto's
Buitengewoon verbazingwekkend. Als de reparateur niet met betere verhalen komt, is hij ongeloofwaardig. Het lastige is om daarvoor naar de rechtbank te gaan.
Heb je een rechtsbijstandverzekering, lid van Consumentenbond? De bewijslast dat het door extern onheil komt, ligt bij leverancier.

Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Sandra
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Sandra » wo okt 10 2012 12:48 am

george013 schreef:Indachtig wat Dafir zegt, de verkoper is het aanspreekpunt voor de koper. Als de verkoper iets doet onder garantie, zal hij dat op tafel leggen bij zijn verkoper. En deze wil dan natuurlijk kunnen beoordelen of het terecht is en zal geen garantie geven als hij daar niets van af weet.
Jouw witgoedwinkel heeft de camera als reparatie aangeboden bij hun reguliere witgoedreperateur, niet behandeld als zijnde een garantieclaim. Daar gaat de laatste in de aansprakelijkheidsketen over.
Voor zover ik er wijs uit wordt.
George
Deze snap ik niet helemaal.
https://www.facebook.com/pages/Sandras-Fotografie/550652994992004?ref=bookmarks

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » wo okt 10 2012 12:54 am

De winkelier heb jouw camera naar de serviceafdeling gestuurd.
Ja, welke seviceafdeling, van de winkelier of toch naar de serviceafdeling van de Nikon?
Dit is dus wel de cruciale vraag.
Kijk, is dit bij de serviceafdeling geconstateerd van Nikon, dan is het hun zaak om uit te zoeken, hoe is die kleverige substantie in de camera gekomen.
Het is dus ook mogelijk dat bij de fabricage van deze camera wat fout is gegaan met een grote vraag teken met apparatuur daar.
Ja sorry, een kleine storing daar kan dus ook gebeurd zijn en dat ze daar dit kleverige substantie niet gezien hebben in je camera.
Met als gevolg, dat een lange tijd daarna die kleverige substantie in je camera verders is gegaan en jou nu dus die ellende heb bezorgd.

Je kan natuurlijk ook eens contact opnemen met de serviceafdeling van Nikon, met de vraag of jouw camera met nummer zoveel bij hun ter reparatie is aangeboden, naam noemen van de betreffende winkelier waar je die camera heb gekocht en terug gebracht met de klacht.
Weten ze daar niks van jouw camera af, dan is die niet bij de serviceafdeling van Nikon geweest.

Hopelijk kan je wat ermee, wat ik hier boven heb geschreven.
Sorry, voor de late reactie, maar moest eerst eens goed erover nadenken.

Sandra
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandra » di okt 16 2012 11:49 am

Excuses, ben er even niet geweest ivm familieomstandigheden.

Ik heb een leuke update, na weer veel heen en weer gemail ben ik eindelijk gebeld.
Na mijn verhaal nu wel netjes te mogen doen zonder dat dit meteen onderdrukt werd is de oplossing:
Een nieuwe camera uitzoeken voor hetzelfde bedrag............................. :D

Drikus70
Forumlid
Forumlid

Bericht door Drikus70 » di okt 16 2012 12:58 pm

Geweldig Sandra! Dan kun je binnenkort weer fotograferen met een nieuwe Nikon :-D

Sent from my MT15i using Tapatalk

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » di okt 16 2012 1:40 pm

Zo, dat is mooi nieuws.

Eindelijk dat ze eens goed naar jou hebben geluisterd.
Ja zo hoort het dus ook.

Dit word dan straks weer flink de camera ter hand nemen met foto's maken.

Verders veel suc6.

Pjerry
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Pjerry » di okt 16 2012 2:29 pm

Fantastisch.

Angelique
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Angelique » di okt 16 2012 3:15 pm

Wat een geweldig nieuws!!
Ben blij voor je!
Groetjes Angelique

Nikon D3100 18-55VR / AF-S 55-300 mm - f/4-5.6G ED VR DX
http://angeliquedalhoeven.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » di okt 16 2012 6:05 pm

Dat is netjes opgelost zo als het moet. :D
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » di okt 16 2012 8:13 pm

Gefeliciteerd, wat een goed nieuws voor je! Hoop dat je de voorgeschiedenis nu snel achter je kunt laten en eindelijk van het fotograferen kunt gaan genieten.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Sandra
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandra » di okt 16 2012 9:45 pm

Ja dat hoop ik ook, denk dat ze toch wel een beetje geschrokken waren van mijn vraag of ze toestemming aan nikon hadden gevraagd.
Na 6 weken is het eindelijk opgelost, ik was het ook spuugzat.
Iedereen bedankt voor het meedenken.... :!:

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » di okt 16 2012 9:55 pm

Een goed einde dus. Mooi

Dafir