rik6230 schreef:Ik vind 7 veruit de mooiste. De kleur van haar mond met de ogen. De kleur van de huid met de hoofdbedekking maar vooral haar blik is ontzettend mooi. Bij het zien van deze foto kreeg ik meteen een glimlach op mijn gezicht. 12 en 13 zijn ook erg mooi. Mooie kleuren,goed scherp en een mooie scherpte diepte. Ik heb het idee dat je niet per foto naar je diafragma hebt gekeken maar wel met je brandpunt hebt gevarieerd. Bij 1,2 en 3 is daardoor de achtergrond niet echt mooi. Bij 4 ,5 en 6 lijkt het alsof een langer brandpuntt heb gebruikt waardoor de achtergrond mooier is. Ondanks mijn opmerkingen vind ik het mooie foto's.
Klopt, ik had ook erg veel last van het harde licht. Op een gegeven moment wist ik het even niet meer, ik wilde naar 2.8 maar kreeg het niet voor elkaar want elke keer stond hij op HI, zelfs bij 5 stops terug lukte het me niet...kortom nog veel te leren. Ik heb wel voortdurend de hooglichten in de gaten gehouden. Als je tips hebt graag want morgen ga ik weer...