Orchidee Macro

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
rbruinsma

Orchidee Macro

Bericht door rbruinsma » za aug 25 2007 8:23 pm

Foto`s zijn gemaakt met een d40X en een TAMRON SP 90mm f/2.5 MC MACRO LENS. Wie heeft tips voor mijn volgende Macro foto`s? :wink:

Gr,

Ronald

Foto1:
Afbeelding

Foto2:
Afbeelding

Foto3:
Afbeelding

Foto4:
Afbeelding

rik6230

Bericht door rik6230 » za aug 25 2007 9:34 pm

Ronald jij hebt het jezelf niet gemakkelijk gemaakt. Zo'n witte phalaenopisis in de zon fotograferen valt niet mee. De eerste vind ik technisch de beste foto. Hij is scherp en goed belicht. (Het wit is nagenoeg overal doortekend. Dit is heel anders bij de laatste foto. De bloemen links zijn volledig uitgebeten. Dat geldt ook voor foto 2. Foto 3 is eigenlijk de mooiste macro foto maar helaas hier en daar uitgebeten.
Het lijkt alsof je ook een redelijk klein diafragma hebt gebruikt. Dat maakt dat scherp is wat scherp moet zijn (bij 1 en 3) maar de achtergrond wordt daarmee ook wat onrustig. Je zou met gebruikmaking van hetzelfde diafragma nog iets dichter op de bloem kunnen kruipen wardoor de scherpte diepte werking iets groter wordt en (voor 3) een iets ander standpunt kiezen. De blauwe opstanden zijn een beetje storend.
En als laatste zou ik deze foto's op een ander tijdstip van de dag maken. Of 's morgens vroeg of net voor de avondschemering. Het is licht is dan vele malen mooier.

rbruinsma

Bericht door rbruinsma » za aug 25 2007 9:55 pm

Hallo Rik,

Bedankt voor je opbouwende kritiek, hier heb ik wat aan en ik zal er zeker de volgende keer rekening mee houden!
Het was idd erg zonnig toen ik deze foto`s maakte. De volgende keer zal ik het eens in de ochtend zon of net voor de avondschemering proberen.

Gr,

ROnald

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » zo aug 26 2007 6:29 pm

De eerste vind ik ook het mooiste. Scherp en een mooie schaduw en lichtinval.
NAS Buikpijn

ton
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ton » zo aug 26 2007 6:42 pm

Ronald
ik heb nog niet veel met macro , moet er ooit nog eens aan beginnen ,
maar ik ben het wel met Rik eens de eerste foto vind ik ook het mooiste ,
die anderen ook hoor maar nr 1 springt er echt uit , doe je voordeel met
de tips .

Groeten Ton .
Groeten Ton .

rbruinsma

Bericht door rbruinsma » zo aug 26 2007 7:10 pm

ton schreef: doe je voordeel met
de tips .

Groeten Ton .
Zal ik zeker doen!

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo aug 26 2007 8:23 pm

nr 1 persoonlijk het mooist, orchideeen zijn mooie planten hou zelf ook wel van planten maar op de laatste vakantie geen macro lens mee

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”