uhh gat van 9mm boren? Waarom? Heb je er een foto van?Johan1025 schreef:Anders een gat boren van 9 mm , even bij vijlen, dan past deze op bijna alle "plates "
Welke draagriem is prettig/aanbevolen?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?
- roald71
- Forumlid
Heb zelf sinds het weekend de carry speed cs-slim werkt zeer goed.Geen camera die tegen rits en knopen kan schuren de camera hangt links of rechts van je ligt aan afstelling grondplaat.(dit type heeft de digifoto pro platium award 2012)
- Pjerry
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Wat waren je overwegingen om voor de CS-Slim te kiezen, in relatie tot de CS-Pro?
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen over een tijdje. De Carry Speed staat ook bij mij hoog op de lijst.
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen over een tijdje. De Carry Speed staat ook bij mij hoog op de lijst.
- roald71
- Forumlid
Heb de slim mogen testen van fotoverschoren met mijn d7000 .Dit beviel goed heb hem met al mijn lenzen geprobeerd en gelijk aan geschaft.De camera hangt rechts bij mij links kan ook is een kwestie van ophangpunt veranderen op de grondplaat die op body of grip zit . Kan deze snel los maken van je draagriem door middel van een moer/bal verbinding.Voor de rest als de camera naast je hang schuift deze soepel door de draagriem om een foto te maken.Zie dat je ook naar de d7000 dag kom zal hem mee nemen kan je kijken wat je er van vind. Groetjes ROALD
-
- Clublid
- Contacteer:
ik denk er "hard" over om of de:
Carry Speed FS-Pro aan te schaffen. Dit vanwege de basisplaat die tevens adapterplaat is en compatible met ArcaSwiss. Verder vanwege de bijgeleverde extra's zoals enkele riempjes. De brede zachte veerkrachtige schouderband.
zie http://www.carryspeed.com/products/fs-p ... ting-plate" onclick="window.open(this.href);return false;
of de BlackRapid Sport, waarvan de schouderband op de plek blijft zitten. (Kan er aan de CS zo'n bandje geknutseld worden
)
Prijsstelling is vrijwel gelijk aan elkaar. Lastig kiezen.....
Carry Speed FS-Pro aan te schaffen. Dit vanwege de basisplaat die tevens adapterplaat is en compatible met ArcaSwiss. Verder vanwege de bijgeleverde extra's zoals enkele riempjes. De brede zachte veerkrachtige schouderband.
zie http://www.carryspeed.com/products/fs-p ... ting-plate" onclick="window.open(this.href);return false;
of de BlackRapid Sport, waarvan de schouderband op de plek blijft zitten. (Kan er aan de CS zo'n bandje geknutseld worden

Prijsstelling is vrijwel gelijk aan elkaar. Lastig kiezen.....
- Pjerry
- Clublid
- Contacteer:
Alleen OpTech is (veel) goedkoper.
- roald71
- Forumlid
Zelf kijken wat je prettig vind de pro is voor het oog groter en heeft volgens mij standaard 2 grondplaten(een grote+een kleine +band).Dit is makelijk bij grotere en zwaardere lenzen je kan er dan een aan de camera en de andere aan de lens monteren en is het gewicht op 2 punten verdeeld.Heb bij mijn slim het 2e ophangsysteem er bij gekregen (eigenaar fotozaak had deze van zijn pro versie niet nodig) en kan ook bij de slim gebruikt worden.Heb zelf 59 euro voor de slim betaald GROETJES ROALD
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik probeer al jaren bij te vijle maar jammer genoeg nog nooit gelukt,raymonidas schreef:uhh gat van 9mm boren? Waarom? Heb je er een foto van?Johan1025 schreef:Anders een gat boren van 9 mm , even bij vijlen, dan past deze op bijna alle "plates "
zou voor mij een uitkomst zijn in deze dure goud tijden.
-
- Clublid
- Contacteer:
John Jansen schreef:Ik probeer al jaren bij te vijle maar jammer genoeg nog nooit gelukt,raymonidas schreef:uhh gat van 9mm boren? Waarom? Heb je er een foto van?Johan1025 schreef:Anders een gat boren van 9 mm , even bij vijlen, dan past deze op bijna alle "plates "
zou voor mij een uitkomst zijn in deze dure goud tijden.

- Johan1025
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb een Redged kop en bijbehorende plates, de speciale bout van Rapid Black de T1 past alleen op de manfrotto geloof ik.
Echter alles is pas te maken , vandaar mijn opmerking.
Het gaat erom dat je dan niet iedere keer de plate er af hoeft te halen alvorens de camera te bevestigen aan de draagriem.
Ik heb het gat dus moeten boren in de Plate, om de T1 "vlak "te krijgen.
Echter alles is pas te maken , vandaar mijn opmerking.
Het gaat erom dat je dan niet iedere keer de plate er af hoeft te halen alvorens de camera te bevestigen aan de draagriem.
Ik heb het gat dus moeten boren in de Plate, om de T1 "vlak "te krijgen.
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
- roald71
- Forumlid
Heb je met de carry speed geen last van je schroeft eerst de plate van deze aan de onderkant camera of grip en de plate van je statief weer op de carry plate . En het ophang punt van de riem zit dan naast je statief plate je hoef dan niks meer vast of los te schroeven kan hem dan zo op mijn manfrotto statief klikken met of zonder riem.
- Pjerry
- Clublid
- Contacteer:
Als je een grip hebt, is die natuurlijk niet echt lekker meer vast te houden.
Ik heb al "last" van alleen mijn RC2 QR erop en die is heel wat kleiner.
Ik heb al "last" van alleen mijn RC2 QR erop en die is heel wat kleiner.
-
- Forumlid
De camera (D200 met lens )om je nek hebben hangen vond ik niet fijn ivm gewicht. Heb toen een b grip gekocht.Een riem om je middel waar je de camera aan hangt. Er zit een vergrendeling op en een extra veiligheids kabeltje. Klinkt ingewikkeld maar valt heel erg mee.Camera zit echt vast en geen geslinger.
Ik fiets en wandel ermee, en een klettersteig mee gelopen.Handen vrij op de momenten dat dat moet en toch de camera snel bij de hand .Voordeel vind ik, niets aan of om je schouders en nek.Ging mij irriteren
Heb er ook nog een houder voor een bevestiging voor de rugzak maar die gebruik ik niet. Voor het statief heb ik een extra opzetstuk gekocht dus niets los schroeven.
via you tube is er een demo film van het gebruik.
Hun raden het aan om de orginele nekband van de camera eraf te halen en een handgreep te kopen. Dit heb ik bewust niet gedaan en de riem er gewoon aangelaten deze stop ik als de camera in de houder zit tussen de riem zodat je niet kan haken. Voordeel daarvan kan je toch de camera evt even om je nek hangen uit veiligheid.
nogmaal ik vind het ideaal
Ik fiets en wandel ermee, en een klettersteig mee gelopen.Handen vrij op de momenten dat dat moet en toch de camera snel bij de hand .Voordeel vind ik, niets aan of om je schouders en nek.Ging mij irriteren
Heb er ook nog een houder voor een bevestiging voor de rugzak maar die gebruik ik niet. Voor het statief heb ik een extra opzetstuk gekocht dus niets los schroeven.
via you tube is er een demo film van het gebruik.
Hun raden het aan om de orginele nekband van de camera eraf te halen en een handgreep te kopen. Dit heb ik bewust niet gedaan en de riem er gewoon aangelaten deze stop ik als de camera in de houder zit tussen de riem zodat je niet kan haken. Voordeel daarvan kan je toch de camera evt even om je nek hangen uit veiligheid.
nogmaal ik vind het ideaal
- Pjerry
- Clublid
- Contacteer:
Ik kende dit merk niet. Waarom heb je specifiek deze gekozen, er zijn er nl. meer met dat systeem.
Ik vind het er wel goed uitzien. Maar heb je geen last van die riem om je middel met een behoorlijk gewicht eraan?
Heb je ook de travelkit, en zo ja hoe bevalt die?
De goedkoopste zaak in Nederland met dat systeem dat ik kon vinden: http://www.dewatersportwebwinkel.nl/B-Grip.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Extra info voor geïnteresseerden: http://www.youtube.com/watch?v=FFjmlC_S7Ko" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind het er wel goed uitzien. Maar heb je geen last van die riem om je middel met een behoorlijk gewicht eraan?
Heb je ook de travelkit, en zo ja hoe bevalt die?
De goedkoopste zaak in Nederland met dat systeem dat ik kon vinden: http://www.dewatersportwebwinkel.nl/B-Grip.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Extra info voor geïnteresseerden: http://www.youtube.com/watch?v=FFjmlC_S7Ko" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
Ik ben net een groentje op het gebied van fotograferen en zag een advertentei in een plus magazine.
Deze had ik uitgescheurd tijdens onze vakantie en thuis op internet gaan kijken.
Zoals ik al eerder scheef om je nek /schouders een tijd iets hebben hangen vind ik niet fijn gaat mij irriteren.
Ik heb de nikon d200 met een 28-105mm lens eraan in de houder hangen.
Voor de tele 55-200mm lens heb ik zelf een zakje met rits gemaakt en aan de achterkant 2 bandjes wat ik om de riem kan doen..Zo hangs alles aan mij middel.Ik heb er totaal geen last van want ik heb ook bij een langere etappe een rugzak om. Dit gewicht is gelijkmatiger verdeeld en stoort mij weer niet.
Voordeel is dus draag comfort geen geslinger van de camera en snel vast te maken ook de veiligheids lijn.Er zit trouwens ook een regenhoesje bij. Maar bij een harde bui stop ik liever mijn camera tijdelijk in de rugzak.
Verder dus ook de rubber houder waar je de camerahouder aan de rugzak kan bevestigen, Maar dan ga je het gewicht weer ongelijk verdelen en dat is vind ik niet prettig, vooral op langere afstanden lopen /fietsen.
Andere systemen ken ik niet.
Idd bij de watersportwebwinkel gekocht.
Ik vind het voor mijn doeleinden super Als ik het bos inga en de hond bij me heb doe ik ook de riem om.
is goed vol te houden.
PS
ik heb net naar het andere systeem gekeken ,en voor mij als vrouw denk ik dat ik dat systeem niet fijn vind zo`n riem dwars over de borst, op de heupen nogmaals totaal geen last ik ben zeer tevreden.
Deze had ik uitgescheurd tijdens onze vakantie en thuis op internet gaan kijken.
Zoals ik al eerder scheef om je nek /schouders een tijd iets hebben hangen vind ik niet fijn gaat mij irriteren.
Ik heb de nikon d200 met een 28-105mm lens eraan in de houder hangen.
Voor de tele 55-200mm lens heb ik zelf een zakje met rits gemaakt en aan de achterkant 2 bandjes wat ik om de riem kan doen..Zo hangs alles aan mij middel.Ik heb er totaal geen last van want ik heb ook bij een langere etappe een rugzak om. Dit gewicht is gelijkmatiger verdeeld en stoort mij weer niet.
Voordeel is dus draag comfort geen geslinger van de camera en snel vast te maken ook de veiligheids lijn.Er zit trouwens ook een regenhoesje bij. Maar bij een harde bui stop ik liever mijn camera tijdelijk in de rugzak.
Verder dus ook de rubber houder waar je de camerahouder aan de rugzak kan bevestigen, Maar dan ga je het gewicht weer ongelijk verdelen en dat is vind ik niet prettig, vooral op langere afstanden lopen /fietsen.
Andere systemen ken ik niet.
Idd bij de watersportwebwinkel gekocht.
Ik vind het voor mijn doeleinden super Als ik het bos inga en de hond bij me heb doe ik ook de riem om.
is goed vol te houden.

PS
ik heb net naar het andere systeem gekeken ,en voor mij als vrouw denk ik dat ik dat systeem niet fijn vind zo`n riem dwars over de borst, op de heupen nogmaals totaal geen last ik ben zeer tevreden.