hallo iedereen
ik ben aan het rondkijken om goedkope oplossing te vinden om een studioset te bemachtigen om mooie portretfoto's te maken.
nu is mijn oog op onderstaande set gevallen. Nu heb ik niet veel verstand van dit soort apparatuur dus is mijn vraag hoe jullie dit lijkt.....
https://www.koopgoedkoop.nl/fotostudio- ... -statieven" onclick="window.open(this.href);return false;
studioset
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: studioset
Dat is een complete set, zeker voor dat geld.
Ik kan echter geen merk ontdekken. Nu ben ik absoluut niet iemand die overal een merk op wil hebben maar als je voor een merk kiest dat een uitgebreid assortiment aan accessoires kan leveren dan is dat wel makkelijk als je later uit wil breiden. Denk aan andere maat of vorm softboxen, beautydish of ander spul. Dikke kans dat je die voor dit merkloze (?) setje niet kan vinden en dat spullen van andere merken er niet op passen.
Zoals gezegd bedoel ik hier zeker niet mee dat je voor dure merken moet gaan - ik fotografeer zelf al jaren met een goedkope set van Falcon Eyes. Ook eenvoudig Chinees spul maar er is wel heel veel extra/ander spul voor te krijgen.
Daarnaast is 120W vermogen misschien wat weinig maar dat hangt er ook van af wat je wil gaan fotograferen.
Ik kan echter geen merk ontdekken. Nu ben ik absoluut niet iemand die overal een merk op wil hebben maar als je voor een merk kiest dat een uitgebreid assortiment aan accessoires kan leveren dan is dat wel makkelijk als je later uit wil breiden. Denk aan andere maat of vorm softboxen, beautydish of ander spul. Dikke kans dat je die voor dit merkloze (?) setje niet kan vinden en dat spullen van andere merken er niet op passen.
Zoals gezegd bedoel ik hier zeker niet mee dat je voor dure merken moet gaan - ik fotografeer zelf al jaren met een goedkope set van Falcon Eyes. Ook eenvoudig Chinees spul maar er is wel heel veel extra/ander spul voor te krijgen.
Daarnaast is 120W vermogen misschien wat weinig maar dat hangt er ook van af wat je wil gaan fotograferen.
- John Hoenen
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb er wel eens een paar reserve statieven voor een buitenshoot besteld, om wat reportage flitsers op te zetten, spotgoedkoop maar de kwaliteit is er ook naar.
Ze zijn erg (te) licht en klemmen niet goed, maar goed, ik gebruik ze nu in de studio om de hoedjes e.d op te hangen.
Voor dat geld moet en kun je niet meer verwachten.
Al met al, ik zou wat geld erbij leggen en zoals Weimaraner een Falcon Eyes set kopen.
Ik wil wel nog even vermelden dat ze supersnel en correct leveren.
Gr. John.
Ik heb er wel eens een paar reserve statieven voor een buitenshoot besteld, om wat reportage flitsers op te zetten, spotgoedkoop maar de kwaliteit is er ook naar.
Ze zijn erg (te) licht en klemmen niet goed, maar goed, ik gebruik ze nu in de studio om de hoedjes e.d op te hangen.

Voor dat geld moet en kun je niet meer verwachten.
Al met al, ik zou wat geld erbij leggen en zoals Weimaraner een Falcon Eyes set kopen.
Ik wil wel nog even vermelden dat ze supersnel en correct leveren.
Gr. John.
- Pjerry
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoe werkt dat spul eigenlijk samen met je i-TTL. Op een D7000 kan ik bijv. geen draadje aansluiten. Moet ik dan een aparte trigger erbij kopen? Of alleen maar M-flitsen, zodat ik geen testflits krijg?
Dat spul werkt niet samen met ITTL.
Alles in Manual. Dan heb je totale controle over je belichting.
Je kunt er een kabeltje aanhangen. Kan die niet direct op je camerabody kun je een blokje kopen die je in de hotshoe schuift waar een X contact in zit. Dan kun je daar de kabel op aan sluiten. Die kosten een paar euro.
Een andere manier is idd een triggersetje. Een setje van 30 euro doet het ook al wel.
Dat hoeft dus niet duur te worden. De flitskoppen hebben meestal wel een optische slave functie aan boord. De 2e flitser gaat dan af door het licht van de eerste flitser.
Zelf vind ik het triggersetje dan voornaam. Dan kan er niemand over een kabel struikelen.
Alles in Manual. Dan heb je totale controle over je belichting.
Je kunt er een kabeltje aanhangen. Kan die niet direct op je camerabody kun je een blokje kopen die je in de hotshoe schuift waar een X contact in zit. Dan kun je daar de kabel op aan sluiten. Die kosten een paar euro.
Een andere manier is idd een triggersetje. Een setje van 30 euro doet het ook al wel.
Dat hoeft dus niet duur te worden. De flitskoppen hebben meestal wel een optische slave functie aan boord. De 2e flitser gaat dan af door het licht van de eerste flitser.
Zelf vind ik het triggersetje dan voornaam. Dan kan er niemand over een kabel struikelen.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
gi-joe schreef:hallo iedereen
ik ben aan het rondkijken om goedkope oplossing te vinden om een studioset te bemachtigen om mooie portretfoto's te maken.
nu is mijn oog op onderstaande set gevallen. Nu heb ik niet veel verstand van dit soort apparatuur dus is mijn vraag hoe jullie dit lijkt.....
https://www.koopgoedkoop.nl/fotostudio- ... -statieven" onclick="window.open(this.href);return false;
Licht er helemaal aan wat je ambities zijn.
Ik ken toevallig 2 mensen die hele leuke foto’s maken met dit setje.
Het is een heel leuk starterssetje.
15-120Ws is een mooi bereik om mee te starten. Mensen kijken te veel naar het maximum vermogen, terwijl het minimum over het hoofd gezien wordt.
Je komt namelijk vaker in situaties waar je te veel licht hebt als te weinig, zeker als je niet continu op f/8 en f/11 wil werken.
Nadeel van goedkope sets met meer vermogen, is dat ze wel meer vermogen krijgen maar niet meer bereik. Een goedkope 300WS Falcon Eyes set heeft namelijk ook maar 3 stops (38-300Ws). Pas bij de duurdere modellen krijg je ook meer bereik.
Bouwkwaliteit is natuurlijk een ander verhaal. Die is niet te vergelijken met een Elinchrom of een Bowens, maar daar kost de kop ook een veelvoud kost van dit setje. Aansluitingen zijn plastic, statieven zwabberen en montage systeem van softboxen is omslachtig.
Over accessoires zou ik me niet te druk maken, er zijn overal adapterringen voor te krijgen.
Met studioflitsers is het een beetje zoals met camera’s en lenzen. Waar de kop de camera is, en de lenzen alles er om heen. In het begin goedkoop setje als dit, en kijk of het bevalt. Als het studiovirus dan toeslaat begin je met het aanschaffen van een achtergrond, en reflectieschermen, andere vormen sofboxen, daarna vervang je de flitsstatieven, en koop je er andere flitsstatieven er bij. Op den duur koop je een 3e flitskop betere flitskop en gaan deze als achtergrond/haarlicht dienen etc etc etc.
Ik heb ooit een Calumet setje gehad Genisis 400W, zeer mooi spul en goed van kwaliteit. De 200W versie van deze serie heb je al voor 222,68 euro. met een reflectie scherm er bij heb je al een hoofdlicht en invullicht.
De plu bij deze set kun je zowel als reflectie als doorschiet plu gebruiken. Ik heb zelf ook eerst goedkoop spul gehad (Falcon Eyes) maar ben toen snel overgestapt op deze flitsers. Nog een tip! gebruik altijd radio triggers tussen je camera en de flitser, zo kun je nooit de camera beschadigen. Ken een verhaal van iemand die een Starlink studio flitser gebruikte en met een synckabel zijn camera had opgeblazen (er zat een fout in de studio flitser).
Radio triggers heb je al voor 30 euro en dat is goedkoper dan een reparatie aan je camera!
De plu bij deze set kun je zowel als reflectie als doorschiet plu gebruiken. Ik heb zelf ook eerst goedkoop spul gehad (Falcon Eyes) maar ben toen snel overgestapt op deze flitsers. Nog een tip! gebruik altijd radio triggers tussen je camera en de flitser, zo kun je nooit de camera beschadigen. Ken een verhaal van iemand die een Starlink studio flitser gebruikte en met een synckabel zijn camera had opgeblazen (er zat een fout in de studio flitser).
Radio triggers heb je al voor 30 euro en dat is goedkoper dan een reparatie aan je camera!