Tips voor fotograferen bruidegom
- Kees
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Tips voor fotograferen bruidegom
Hallo allemaal,
Half Dec. gaat mijn zoon trouwen. Nu hoef ik dat niet vast te leggen, maar er wordt s'ochtends natuurlijk foto's gemaakt van de bruid tijdens het aankleden enz. En aangezien de fotograaf niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn, wil ik een paar foto's van mijn zoon maken tijdens zijn voorbereiding. Hebben jullie misschien wat tips voor mij betreffende composities e.d.?
Alvast bedankt
Groet Kees
Half Dec. gaat mijn zoon trouwen. Nu hoef ik dat niet vast te leggen, maar er wordt s'ochtends natuurlijk foto's gemaakt van de bruid tijdens het aankleden enz. En aangezien de fotograaf niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn, wil ik een paar foto's van mijn zoon maken tijdens zijn voorbereiding. Hebben jullie misschien wat tips voor mij betreffende composities e.d.?
Alvast bedankt
Groet Kees
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Tips voor fotograferen bruidegom
Veel sites van bruidsfotografen bekijken.
Levert veel nuttige info en voorbeelden op.
Google anders even naar poses voor bruidegom.
Succes en een fijne dag toegewenst.
vrgr
Tiny
Levert veel nuttige info en voorbeelden op.
Google anders even naar poses voor bruidegom.
Succes en een fijne dag toegewenst.
vrgr
Tiny
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Koop Uitgave 64 (de nieuwste) van het blad Chip Foto-Video. Losse vekoop € 4,50. Zij hebben een item, 2 -pagina's, "De perfecte bruiloft" op bladzijde 30 & 31. Wellicht kun je daar wat inspiratie uit halen. Dit item is onderdeel van 14 pagina's gewijd aan familiefotografie. Nog meer inspiratie dus.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Kees
- Forumlid
Jettiny, had ik al gedaan, maar ik dacht ik vraag het hier ook even, wie weet komt er nog een leuke tip.
Jan, ik ga dit even bekijken.
Beide bedankt.
Groet Kees
Jan, ik ga dit even bekijken.
Beide bedankt.
Groet Kees
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Kees, misschien hier nog een inspiratiebron: http://www.debruiloften.nl/blog/
Jan
- Pjerry
- Clublid
- Contacteer:
Wat probeer je aan te tonen Jan?
Dat foto's helemaal niet scherp hoeven te zijn en dat overbelicht ook geen issue is.....
Ik zou er maar € 1800,= voor neergeteld hebben zeg.
Dat foto's helemaal niet scherp hoeven te zijn en dat overbelicht ook geen issue is.....

- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Contacteer:
Als je het over de foto's van Mark hebt zou ik mijn monitor eens kalibreren qua overbelichting. Die gast behoort tot de betere huwelijksfotografen in NL, heeft zelfs nog de Huwelijksawards oid gewonnen. En idd, niet iedere foto hoeft scherp te zijn, het gaat om het beeld wat er neergezet word, het verhaal. En soms is onscherpte dan niet erg.Pjerry schreef:Wat probeer je aan te tonen Jan?
Maar goed, als jij denkt hierboven uit te kunnen stijgen neem ik mijn woorden terug natuurlijk

Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Pjerry schreef:Wat probeer je aan te tonen Jan?

Jan
- Pjerry
- Clublid
- Contacteer:
Was niet heel serieus hoor Jan. Ik begrijp (en waardeer) heel goed je bedoelingen.
Inspiratie kun je er absoluut opdoen.
Maar iemand die 3 jaar foto-academie heeft gedaan en dan zulke foto's aflevert, met veel onscherpte, uitbijtende jurken, luchten, enz. Vind ik eigenlijk toch wel heel erg. (hij heeft volgens mij ook een Canon
).
Inspiratie kun je er absoluut opdoen.
Maar iemand die 3 jaar foto-academie heeft gedaan en dan zulke foto's aflevert, met veel onscherpte, uitbijtende jurken, luchten, enz. Vind ik eigenlijk toch wel heel erg. (hij heeft volgens mij ook een Canon

- Pjerry
- Clublid
- Contacteer:
zo, zoRemco v/d Sanden schreef:Als je het over de foto's van Mark hebt zou ik mijn monitor eens kalibreren qua overbelichting. Die gast behoort tot de betere huwelijksfotografen in NL, heeft zelfs nog de Huwelijksawards oid gewonnen. En idd, niet iedere foto hoeft scherp te zijn, het gaat om het beeld wat er neergezet word, het verhaal. En soms is onscherpte dan niet erg.Pjerry schreef:Wat probeer je aan te tonen Jan?
Maar goed, als jij denkt hierboven uit te kunnen stijgen neem ik mijn woorden terug natuurlijk

- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Contacteer:
Ja, zoPjerry schreef:
zo, zo

Zoals gezegd, ik zie maar weinig uitgebeten jurken of wat dan ook, maar dat zal wel aan mij liggen. Je zegt dat je het allemaal zo erg vindt over de kwaliteit die hij levert, maar ken maar weinigen die dit soort fotografie beheersen. Maar zoals gezegd, ben benieuwd of je het "beter" kan neerzetten dan iemand die deze overbelichte meuk schijnbaar nogal goed kan verkopen

Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
- Pjerry
- Clublid
- Contacteer:
Houdt toch op man. Als dat je criterium is.
Dan mag ik ook niet zeggen dat een buschauffeur slecht rijdt omdat ik zelf geen bus kan besturen.
Ik vind de kwaliteit gewoon slecht van een heleboel foto's, en wat uitbijters met kalibreren te maken heeft?
Ik heb het niet over zijn composities gehad, alleen over onscherpte waar ik scherpte verwacht en (toch een minimum eis) dat het binnen je DR valt.
Ik zeg er verder niets meer over, want dit soort manier van discussiëren houd ik niet van.
Het was meer als een geintje bedoelt richting Jan. Maar blijkbaar slecht geschreven. want als ik Jan heb gekwetst spijt me dat echt. Hij staat altijd voor in de rij om iemand te helpen!
Sorry Jan.
Dan mag ik ook niet zeggen dat een buschauffeur slecht rijdt omdat ik zelf geen bus kan besturen.
Ik vind de kwaliteit gewoon slecht van een heleboel foto's, en wat uitbijters met kalibreren te maken heeft?
Ik heb het niet over zijn composities gehad, alleen over onscherpte waar ik scherpte verwacht en (toch een minimum eis) dat het binnen je DR valt.
Ik zeg er verder niets meer over, want dit soort manier van discussiëren houd ik niet van.
Het was meer als een geintje bedoelt richting Jan. Maar blijkbaar slecht geschreven. want als ik Jan heb gekwetst spijt me dat echt. Hij staat altijd voor in de rij om iemand te helpen!
Sorry Jan.
- Johan v. V.
- Clublid
Nou nou, zullen we het gezellig houden op dit overigens leuke forum?
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
-
- Clublid
- Contacteer:
Gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen stijl en vind niet iedereen hetzelfde mooi.
Da's ook wat Kees zal moeten bepalen, en de site van Mark is daar zeer geschikt voor. Kijk naar wat anderen al eens gedaan hebben en bepaal wat je zelf mooi vind. Probeer ook een aantal van deze fotoos "na te maken", zo nauwkeurig mogelijk. Denk hier vooral aan de compositie en het licht, waar komt het vandaan, welke bronnen.
Duik in je onderwerp, schuw geen open kaders. Je kent je zoon als geen andere, maak daar ook gebruik van. Probeer de zenuwen, nieuwsgierigheid etc te vangen.
Let op details, hoe onbenullig soms ook.....!
Je hebt nog even om te oefenen, Kees......
Nu alleen nog zorgen dat de trotse papa ook zijn zenuwen in bedwang kan houden......... :mrgreen:
Succes.
Da's ook wat Kees zal moeten bepalen, en de site van Mark is daar zeer geschikt voor. Kijk naar wat anderen al eens gedaan hebben en bepaal wat je zelf mooi vind. Probeer ook een aantal van deze fotoos "na te maken", zo nauwkeurig mogelijk. Denk hier vooral aan de compositie en het licht, waar komt het vandaan, welke bronnen.
Duik in je onderwerp, schuw geen open kaders. Je kent je zoon als geen andere, maak daar ook gebruik van. Probeer de zenuwen, nieuwsgierigheid etc te vangen.
Let op details, hoe onbenullig soms ook.....!
Je hebt nog even om te oefenen, Kees......

Succes.
Marcel
Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
Nikon D70 / 35 - 70mm f/ 3.3-4.5 / Nikon Fun Fun set (fisheye en 400mm tele)
Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
Nikon D70 / 35 - 70mm f/ 3.3-4.5 / Nikon Fun Fun set (fisheye en 400mm tele)