Hoe kan ik een printer selecteren in Capture NX ?
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hoe kan ik een printer selecteren in Capture NX ?
Ik zoek er al even naar en zal er vast overheen kijken maar hoe kan ik de juiste printer selecteren bij het afdrukken in Capture NX ?
Binnen Capture kan ik de printer niet aanpassen en het neemt de default (standaard) printer over. Nu heb ik 2 printers en wissel daar wel eens tussen maar ik moet nu telkens Capture afsluiten, in Windows een andere printer als default zetten en Capture weer opstarten, beetje onhandig.
Wie heeft de tip ?
Binnen Capture kan ik de printer niet aanpassen en het neemt de default (standaard) printer over. Nu heb ik 2 printers en wissel daar wel eens tussen maar ik moet nu telkens Capture afsluiten, in Windows een andere printer als default zetten en Capture weer opstarten, beetje onhandig.
Wie heeft de tip ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Re: Hoe kan ik een printer selecteren in Capture NX ?
Klik op afdrukken op welke manier dan ook. In het scherm afdrukindeling naar pagina-instellingen, dan tab printer en kiezen maar.
Is ook niet mijn logica.
George
Is ook niet mijn logica.
George
- a90
- Forumlid
Ik heb daar helemaal geen knopje zitten George. Als ik bij Afdrukindeling klik op Pagina-instelling dan zie ik dit scherm.george013 schreef:Klik op afdrukken op welke manier dan ook. In het scherm afdrukindeling naar pagina-instellingen, dan tab printer en kiezen maar.
Is ook niet mijn logica.
George
Het lijkt wel of het er gewoon niet inzit in mijn versie, ik heb versie 2.3.1 maar ik zie dat er een nieuwe versie is de 2.3.4. Die ga ik eens ophalen

It's not a bug, it's a feature...
Maar idd, je kunt vanuit Capture NX2 alleen je default printer gebruiken... Deze 'designfout' irriteert velen al jaren...
Het vreemde is bovendien, dat je vanuit ViewNX2 WEL je printer kunt selecteren...

Maar idd, je kunt vanuit Capture NX2 alleen je default printer gebruiken... Deze 'designfout' irriteert velen al jaren...
Het vreemde is bovendien, dat je vanuit ViewNX2 WEL je printer kunt selecteren...

Ik heb nog een knopje printer erbij staan. Heb je wel meerdere printers geinstalleerd en voor dezelfde gebruiker?
George
George
- a90
- Forumlid
Jazeker, ik heb er wel 3 geconfigureerd staan onder Windows anders kon ik ook niet wisselen voor een andere default printer. Ik heb Windows 7george013 schreef:Ik heb nog een knopje printer erbij staan. Heb je wel meerdere printers geinstalleerd en voor dezelfde gebruiker?
George
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Bij mij kan ik alleen in view nx 2 de afdrukken maken en niet in capture nx.
edit
view nx2
2.50/64bit
edit
view nx2
2.50/64bit
Laatst gewijzigd door a vgastel op zo okt 21 2012 12:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Ik heb even een testje gedaan in FF of ik daar printers kan selecteren. Kan ik ook.
Ik heb Capture 2.2.7 en Win XP.
George
Ik heb Capture 2.2.7 en Win XP.
George
Het is schijnbaar iets wat voor het laatst functioneerde met WinXP.
Bij Vista en Win7 is het NIET meer mogelijk om binnen Capture NX2 een printer te selecteren...(zoals dat bij vele andere windows applicaties WEL werkt)
Er is wel een detour:
Klik op [File][print] (binnen Capture NX2). Klik vervolgens nog een keer op [print] en dan verschijnt er wel een venster waar je een printer kunt selecteren...
Dan zul je vervolgens ook zien dat binnen Capture NX2, de volgende keer dat je wilt gaan printen, die laatst geselecteerde printer (bij de tweede print dialoog, hierboven) de nieuwe default printer is.
Bij Vista en Win7 is het NIET meer mogelijk om binnen Capture NX2 een printer te selecteren...(zoals dat bij vele andere windows applicaties WEL werkt)
Er is wel een detour:
Klik op [File][print] (binnen Capture NX2). Klik vervolgens nog een keer op [print] en dan verschijnt er wel een venster waar je een printer kunt selecteren...
Dan zul je vervolgens ook zien dat binnen Capture NX2, de volgende keer dat je wilt gaan printen, die laatst geselecteerde printer (bij de tweede print dialoog, hierboven) de nieuwe default printer is.
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Zo werkt het ook bij mij. Zal dan ms toch aan de update liggen?george013 schreef:Klik op afdrukken op welke manier dan ook. In het scherm afdrukindeling naar pagina-instellingen, dan tab printer en kiezen maar.
Is ook niet mijn logica.
George
Succes
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Neee...Jolanda schreef: Zo werkt het ook bij mij. Zal dan ms toch aan de update liggen?

- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Maar ik heb geen Windows.CaptainHook schreef:Neee...Jolanda schreef: Zo werkt het ook bij mij. Zal dan ms toch aan de update liggen?het ligt aan de gebruikte Windows versie...
click voor mijn foto's op flickr.
Bovenstaand uit http://forums.techguy.org/digital-photo ... grams.htmlFound the problem: Nothing wrong with the Canon drive, just a really dumb user interface in Capture NX 2 and an almost equally dumb "improvement" to W7.
The NX 2 'print' menu item brings up a dialog window with a representation of the image to be printed, and various fields which show the printer and other options. However, you can't actually select a printer in this window. It always shows the system default printer. To change that you have to click on the PRINT button, even though the dialog is showing the default laser printer. Having clicked on PRINT, it does not in fact print to the named printer, but brings up a second dialog box which does allow you to select which printer to use.
Now for the silly W7 bit: The selection field in this window looks like a conventional drop-down box. In my setup it only showed two printers, the network laserjet and the utterly useless XPS virtual printer, with a lot of white space under them. But this is not a drop-down list, it is a list window which must be scrolled horizontally to reveal all the other printers, including the Canon.
George
Maar de TS wel...Jolanda schreef: Maar ik heb geen Windows.

- a90
- Forumlid
Aha, zo werkt het inderdaad. Bij Afdrukindeling op afdrukken klikken, daar de printer selecteren, dan op apply en dat venster sluiten zodat je in het scherm ervoor dan weer verder kan.
Ok, als het maar werkt, beetje onhandig is het wel.
Ok, als het maar werkt, beetje onhandig is het wel.