Amerikaanse militaire begraafplaats Omaha Beach

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Piepenholleke
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Amerikaanse militaire begraafplaats Omaha Beach

Bericht door Piepenholleke » zo okt 21 2012 12:39 pm

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Afbeelding
4

Afbeelding
5

Foto's op 22 okt. 2012 aangepast

Foto's op 26 okt. 2012 aangepast op juiste formaat.
Laatst gewijzigd door Piepenholleke op vr okt 26 2012 9:34 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Huub.

ebt
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Re: Amerikaanse militaire begraafplaats Omaha Beach

Bericht door ebt » zo okt 21 2012 1:22 pm

ken de plaats; maar goed om weer eens even herinnert te worden aan deze verschrikkingen.
mooie foto's
bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » zo okt 21 2012 1:29 pm

Ik ben er ook geweest heel indrukwekkend allemaal, mooie foto's overigens.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo okt 21 2012 6:03 pm

Nette serie, goed gedaan.
Blijft indrukwekkend, zo'n massale begraafplaats. En laten we ook niet vergeten dat wij hier dankzij de opofferingen van vele jonge mannen in vrijheid leven

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » zo okt 21 2012 7:03 pm

Ook ik houd hier van, als je dat zo kunt zeggen. Mooie serie.

Misschien is het mijn (te scherpe?) blik maar de foto's lijken niet helemaal goed recht te staan. Zeker daar waar in de achtergrond de horizon goed is te zien. Foto 1 (tussen het doorkijkje), foto 2 zee op de achtergrond en de vlaggenmast rechts, Foto 4 is m.i. ook wat gekanteld, Foto 5 is ook niet echt helemaal recht.

Mag dit soort opmerkingen nog bij presentaties? Ik denk het wel.
Mocht iemand echter vinden dat dit niet gepast is, hoor ik het wel en haal ik mijn commentaar weg.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » zo okt 21 2012 8:36 pm

Beste,

ebt, reneo57 en Skippy
Bedankt voor jullie reacties. Hetgeen jullie opsommen was voor mij en mijn vrouw, na eerder Ieper te hebben bezocht, dan ook de reden uit respect een bezoek te brengen aan deze begraafplaats en streek. Ik weet niet of jullie in het Memorial zijn geweest maar daar kreeg het onbekende individu (overleden soldaten) door middel van film een "gezicht en stem", wat je extra aan het denken zette.

Jolanda,
Bedankt voor jouw reactie. Alle foto's zijn gemaakt met de 14-24 / 2,8 hetgeen mogelijk ook vertekening geeft. Het terrein in dit gebied loopt niet vlak maar golft nogal.
Met vriendelijke groet,
Huub.

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » ma okt 22 2012 10:15 pm

Foto's aangepast.
Tekst bij foto's geplaatst.

Jolanda, getracht jouw advies op te volgen.
Met vriendelijke groet,
Huub.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » ma okt 22 2012 10:37 pm

Het blijft indrukwekkend. Wij zijn er in 2011 geweest klik met onze kinderen. En vanzelf komt dan de vraag van 1 van de kinderen waar ligt dan de vijand? Dat was iets lastiger zoeken. Maar voor het complete beeld hebben we een dag later in Huisnes-sur Mer een Duitse mausoleum bezocht. Niet minder indrukwekkend.
Mooie serie.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

george013

Bericht door george013 » ma okt 22 2012 10:57 pm

Piepenholleke schreef:Beste,

ebt, reneo57 en Skippy
Bedankt voor jullie reacties. Hetgeen jullie opsommen was voor mij en mijn vrouw, na eerder Ieper te hebben bezocht, dan ook de reden uit respect een bezoek te brengen aan deze begraafplaats en streek. Ik weet niet of jullie in het Memorial zijn geweest maar daar kreeg het onbekende individu (overleden soldaten) door middel van film een "gezicht en stem", wat je extra aan het denken zette.

Jolanda,
Bedankt voor jouw reactie. Alle foto's zijn gemaakt met de 14-24 / 2,8 hetgeen mogelijk ook vertekening geeft. Het terrein in dit gebied loopt niet vlak maar golft nogal.
Die jongens die daar liggen zijn allemaal opgeroepen voor hun nummer, uitzonderingen daargelaten. Jongens die scheten in hun broek als ze erop uitgestuurd werden. Totaal geen benul hadden waarvoor ze vochten, een vijandsbeeld dat ze dag en nacht ingepompt werd. Dit geldt niet alleen voor de Amerikanen, ook voor de Duitsers en alle andere partijen.

Je bent hiervoor in Ieper geweest. De eerste wereldoorlog leeft in Belgie en Frankrijk veel sterker als de tweede. Ik weet niet of je van lezen houdt, er zijn verscheiden boeken die de strond in de broeken van die helden beschrijft.
Uit WO1 " De oorlogsdagboeken van Louis Barthas" http://nl.wikipedia.org/wiki/Louis_Barthas van de Franse kant en "niets nieuws van het westelijke front" van Erich Remarque van de Duitse kant http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_het_we ... een_nieuws.

Het is een tik van mij om zo te reageren, moet je je niets van aan trekken. Een toegift http://www.youtube.com/watch?v=KKxaMAxC ... re=related

Het zijn mooie foto's.

George

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » di okt 23 2012 10:36 am

Beste Jan en George,

Bedankt voor jullie reactie.

Jan,
Dan sta je inderdaad raar te kijken als een van je kinderen je deze vraag stelt. Met het gaan kijken naar de “vijand” ben je er niet. Ik denk dat het “verhaal” daarmee begint waarbij je vanzelf bij de kern van deze waanzin in het leven uitkomt.

George,
Volgens mij begrijp ik je boodschap. Ik hoef echter geen boeken te lezen om tot hetzelfde gevoel te komen. De kern van jouw betoog heeft ons doen afreizen naar Belgie en Frankrijk. Als je ziet dat in de Menenpoort meer dan 50.000 namen van vermisten staan vermeld! Hiervan is nooit iets terug gevonden of geïdentificeerd. Sinds jaar en dag worden deze en andere slachtoffers iedere dag om 20.00 uur herdacht. Deze herdenking trekt veel bezoekers van heinde en verre en heeft op ons, evenals Normandië, veel indruk gemaakt. Daarbij klinken altijd de woorden “We won’t forget”. Het zijn maar een paar woorden met veel inhoud. Het maakt daarbij niet uit of de slachtoffers van partij A of B zijn. We zijn allemaal maar mensen nietwaar? Daarom kent naar mijn mening een oorlog alleen maar slachtoffers en geen winnaars.
Met vriendelijke groet,
Huub.

george013

Bericht door george013 » di okt 23 2012 11:36 am

Een kennis van mij gaat 2 keer per jaar naar noord Frankrijk als de velden geploegd worden om te zoeken naar overblijfselen uit 14-18. Regelmatig worden er nog steeds menselijke overschotten gevonden. Engelsen en Australiers worden metr militaire pospas begraven, zelfs nabestaanden worden erbij ghehaald. Wat ze met de Duitsers doen weet ik niet. In elk cafe daar kun je ,lege, handgranaten kopen. Regelmatig gaat het leeg halen fout.

Militaire begraafplaatsen monden uit in patriotisme. Op geen enkele begraafplaats zul je de reden van een oorlog vermeld zien. Lees de tekst op foto 4 nog eens.

Terug naar de foto's.

George

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”