D600: in focus bevestiging
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D600: in focus bevestiging
Bij een object waar op de camera heeft scherp gesteld zie je op de foto een rood vierkantje in viewNX/ capture NX.
Mij valt het op dat veel fotos geen 'in focus bevestiging' hebben terwijl dat in de zoeker wel werd bevestigd met het rondje links onderin de zoeker. Herkennen jullie dat ? Wat kan hier aan de hand zijn ?
Mij valt het op dat veel fotos geen 'in focus bevestiging' hebben terwijl dat in de zoeker wel werd bevestigd met het rondje links onderin de zoeker. Herkennen jullie dat ? Wat kan hier aan de hand zijn ?
- Pjerry
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D600: in focus bevestiging
Heb je gecropt? Dan is de aanduiding nl. weg.
- ReneG
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Stond de camera bij die foto's op AF-C? Ik weet niet zeker wat dat met die waarde voor in-focus bevestiging doet, maar ik weet wel dat het 'rode vierkantje' dan vaak niet verschijnt in View NX.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
Dat is waar. Maar het zijn gewoon de orginele fotos op de SD-kaart.Pjerry schreef:Heb je gecropt? Dan is de aanduiding nl. weg.
lock
-
- Forumlid
Gebeurd in alle modes: AF-S/A/C.ReneG schreef:Stond de camera bij die foto's op AF-C? Ik weet niet zeker wat dat met die waarde voor in-focus bevestiging doet, maar ik weet wel dat het 'rode vierkantje' dan vaak niet verschijnt in View NX.
-
- Forumlid
Klopt, dat heb ik ook. De laatste paar honderd foto's heb ik AF-A gemaakt en daarbij heb ik altijd een rood vierkantje, bij de stand AF-C niet.ReneG schreef:Stond de camera bij die foto's op AF-C? Ik weet niet zeker wat dat met die waarde voor in-focus bevestiging doet, maar ik weet wel dat het 'rode vierkantje' dan vaak niet verschijnt in View NX.
-
- Forumlid
Marcel, kijk eens of je bij A1 de instelling op ontspannen hebt staan.
-
- Forumlid
In het menu van de D90 is A1 de AF Area mode waar je kan kiezen voor single point, 3D tracking etc. Ik begrijp daarom niet wat je bedoeld met ontspannen.lock schreef:Marcel, kijk eens of je bij A1 de instelling op ontspannen hebt staan.
-
- Forumlid
Marcel, ik wist niet dat je het over de D90 had. Het draadje betrof de D600. Maar het gaat om de instelling focusprioriteit bij AF-C.