nacht experiment.

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
jaapieo

nacht experiment.

Bericht door jaapieo » do okt 25 2012 3:48 pm

Ik heb al een paar leuke nachtplaten geschoten maar met iemand er op is toch lastiger, ik beschik niet over een mooie flitser voor mijn Nikon D200 dus dat maakt het allemaal nog minder goed te doen.

Het idee dat ik had: nachtopname op statief met lange sluitertijd en met een flitser ook een persoon op de foto krijgen.
voor het flitsen heb ik mijn Sigma analoge spiegelreflex gebruikt, zonder rolletje foto's schieten zodat ik kon flitsen.
Het was wat gedoe maar het resultaat vind ik zelf erg leuk, sluiter open, camera pakken, inflitsen en dan wachten, er was wat teamwork voor nodig maar goed, genoeg info, hier de foto's:

Foto1:
Afbeelding
Jump! by JasperSteen, on Flickr

Foto2:
Afbeelding
smoke by JasperSteen, on Flickr

Foto3:
Afbeelding
say "cheese" by JasperSteen, on Flickr

Foto4:
Afbeelding
Laura by JasperSteen, on Flickr

Bedankt voor de feedback!

Jasper

Galloper
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: nacht experiment.

Bericht door Galloper » do okt 25 2012 6:31 pm

Ik vindt het resultaat erg geslaagd. Dit wil ik ook eens proberen.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » do okt 25 2012 6:41 pm

Heel erg creatief bezig geweest. :D
Experiment is erg leuk, de foto's vind ik helaas wat minder geslaagd.
Foto 2 vind ik het mooiste, van de serie.

Vrgr
Tiny

jaapieo

Bericht door jaapieo » do okt 25 2012 6:49 pm

Bedankt heren!
Bij gebrek aan goed (flits) materiaal zullen we maar zeggen.

jettiny, je zecht de foto an sich niet zo heel geslaagd vind.
Nu ben ik benieuwd, wat is daar de precieze reden van, compositie, kleur, of...??

Bedankt voor de enthousiaste reacties tot zo ver!

Jasper

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » do okt 25 2012 7:19 pm

Wat wil je de kijker vertellen met de foto's b.v., dat is me niet duidelijk.
Ik probeer de reden van je foto te begrijpen, behalve dan dat ik weet dat het een experiment is.
De strepen door het meisje, waarom ?
Flinke overbelichting foto 3 rechts.
Het vervelende van het commentaar is, dat ik wel zie dat je er veel moeite voor gedaan hebt om de foto's te maken.
Respect voor je passie/inzet dat heb ik wel.

Vrgr
Tiny

Pjerry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Pjerry » do okt 25 2012 7:45 pm

Ik sluit me 100% bij Tiny aan.

De flits staat veel te hard. Als je de flits niet bij kunt regelen, dan kun je het diafragma kleiner maken (zelfde effect). Om je omgeving dan gelijk te krijgen, moet je dan langer belichten (dat heeft op de flits weer geen invloed).

Je kleuren zijn ook niet consistent. De eerste foto is het gras erg onnatuurlijk, de kleur van de gezichten is niet goed (maar dat kan met minder flits zomaar herstellen). Tot slot, licht komt van boven hè. Nooit van onder af flitsen tenzij je iets heel speciaals wil (spookbeelden of zo).

Ga vooral door met je creatieve dingen, dit commentaar hoort erbij en is alleen maar positief bedoeld. Ik heb soms tientallen foto's gemaakt voordat iets lukte zoals ik wilde (en dan nog waren er hele volksstammen die het na één keer nog beter hadden gedaan). Je leert er een hoop van.

Als je zelf tevreden bent, leg dan gewoon mijn commentaar naast je neer. Jouw mening is de belangrijkste.

george013

Bericht door george013 » do okt 25 2012 8:20 pm

Ik vind het een heel leuke insteek. Mn foto 4, spelen met perspectief, een beetje Escherachtig. Is dit geshopt of meerdere foto's over elkaar. Maw hoe heb je dat gedaan.
George

jaapieo

Bericht door jaapieo » do okt 25 2012 8:43 pm

Het was inderdaad de bedoeling "spookachtige" en aparte foto's te krijgen, dat was de insteek van de foto's.

de foto's zijn niet geshopt (met uitzondering van de 1e, die is donkerder gemaakt)
Via flickr zijn de exif gegevens te zien, de foto's zijn gemaakt met lange sluitertijd en de dame is erop geflitst tijdens het maken van de foto.

george013

Bericht door george013 » do okt 25 2012 8:59 pm

Hoe heb je dat op foto 4 voor elkaar gekregen. Ze zit aan de kant en de lichtbanen gaan voor- en achterlangs. Is ze tijdens de opname gaan zitten? Nee, dat zie ik niet.
George

jaapieo

Bericht door jaapieo » do okt 25 2012 9:05 pm

Nee, ze zat al, maar tegen het einde van de opname is ze weg gegaan en toen kwamen er nog auto's die de rode strepen "voor haar langs" lieten gaan.

george013

Bericht door george013 » do okt 25 2012 9:11 pm

Het punt was het weggaan. Vrouwen zijn onvoorspelbaar.
Het idee wat dat plaatje geeft is heel leuk. Moet je beter uitwerken. Bij mij zit het in mijn hoofd, op dit moment.
George

Jokidoki
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Jokidoki » do nov 01 2012 7:34 pm

jaapieo schreef:Nee, ze zat al, maar tegen het einde van de opname is ze weg gegaan en toen kwamen er nog auto's die de rode strepen "voor haar langs" lieten gaan.
Haha briljant, ik had hm niet door! :lol:

Martin-L

Bericht door Martin-L » wo nov 07 2012 9:01 pm

george013 schreef:Het punt was het weggaan. Vrouwen zijn onvoorspelbaar.
Het idee wat dat plaatje geeft is heel leuk. Moet je beter uitwerken. Bij mij zit het in mijn hoofd, op dit moment.
George
:D :D :D :D :D Briljant! Ik zie de foto al voor me. Paniek op het gezicht van het model...auto's die voor en achter haar langs razen :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”