PB verstuurd !bert schreef:Beste windmill
Als je mij een pb stuurt wil ik je graag wijsmaken in deze mooie kamera
Ik kom zelf ook uit hellevoetsluis en heb ook de d700 gehad
Misschien kunnen we wat afspreken van de week
Gr bert
De weg kwijt met de D700
Re: De weg kwijt met de D700
Bedankt voor de tips tot nu toe, ik zie al heel wat verbetering door de tips. Merkte vooral dat de kleuren flets waren of foto's te donker.
Gek genoeg door 1 draai aan een knop (van P naar A vooral) al een hemelsbreed verschil.
Origineel formaat is wat verkleint:

Tnx
Gek genoeg door 1 draai aan een knop (van P naar A vooral) al een hemelsbreed verschil.
Origineel formaat is wat verkleint:

Tnx

- keenoncoolstuff
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het verschil tussen P en A is eigenlijk alleen in de bediening van de camera te merken. De foto's die je in beide standen maakt zouden (qua belichting althans) gelijk moeten zijn.
Door een andere combinatie van sluitertijd en diafragma kunnen ze er technisch wel anders uitzien. Denk aan meer of minder scherptediepte of eventuele bewegingsonscherpte.
Maar in de helderheid van de opnames mag je eigenlijk geen verschil waarnemen. Ik vind het gek dat er bij jou wel verschil te zien is...
Groet, Rob.
Door een andere combinatie van sluitertijd en diafragma kunnen ze er technisch wel anders uitzien. Denk aan meer of minder scherptediepte of eventuele bewegingsonscherpte.
Maar in de helderheid van de opnames mag je eigenlijk geen verschil waarnemen. Ik vind het gek dat er bij jou wel verschil te zien is...
Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
flickr
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
flickr
In stand P, ik weet bijna zeker dat het in stand A anders zou kunnen zijn geweest. Ik denk dat mijn lichtmeting op een te klein gebied stond....keenoncoolstuff schreef:Het verschil tussen P en A is eigenlijk alleen in de bediening van de camera te merken. De foto's die je in beide standen maakt zouden (qua belichting althans) gelijk moeten zijn.
Groet, Rob.
Ik heb hier een voorbeeld, heb zeer bewust gefotografeerd, en toch niet echt een succes. Zie resultaat:

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Te zien aan het tekentje achter AWB heb je een centrumgerichte belichting gebruikt. Dat zou ik persoonlijk hier niet gebruikt hebben. Je krijgt trouwens een hele andere foto als je het scherpstelpunt op de boot zet. Dan zal je zien dat de lucht veel te helder is.
De foto is trouwens in wezen nog niet zo slecht belicht; er is niets overbelicht. Je kan de donkere partijen nog prima ophalen als je dit te donker vindt.
De foto is trouwens in wezen nog niet zo slecht belicht; er is niets overbelicht. Je kan de donkere partijen nog prima ophalen als je dit te donker vindt.
Het is gewoon donker weer. De straatverlichting is aan.
George
George
- Pearldrop
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Je gebruikt een vrij lage iso waarde (250) met F/9 en 1/320s belichting. P of geen P maar volgens mij is dat best wel weinig licht in deze omstandigheden. Overigens kun je in P ook eea bijsturen. De hemel is wel mooi. Heb je die vanaf statief genomen? Dan zou deze scene zich ook voor HDR lenen.
Verder loopt de horizon wat scheef, maar dat terzijde.
Verder loopt de horizon wat scheef, maar dat terzijde.
Na een wijze uitleg begin ik er uit te komen, bedankt Bert !bert schreef:Beste windmill
Als je mij een pb stuurt wil ik je graag wijsmaken in deze mooie kamera
Ik kom zelf ook uit hellevoetsluis en heb ook de d700 gehad
Misschien kunnen we wat afspreken van de week
Gr bert

Ik ga de camera steeds meer waarderen !
Bedankt voor de hulp en tips lieve mensen, fijn weekend gr Etienne