Buiten met Feline

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Christhaa
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Buiten met Feline

Bericht door Christhaa » ma okt 29 2012 4:35 pm

Tuihanti schreef:Hier dan het antwoord: http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... histogram/
U vraagt en wij draaien. :mryellow:
hihi zal wel wat onzozel over komen hahaha heb nog maar net eerste jaar afgerond van mijn studie en het is alles zelf leren hellaas, had ook meer van school willen leren.
Met vriendelijke Groet

Christha

----------------------------------------------------

http://www.fotografechristha.nl
http://www.facebook.nl/fotografechristha

oud0001

Bericht door oud0001 » ma okt 29 2012 5:02 pm

Wel appart want een correcte belichting lijkt me toch erg basis en begin.
Daar kun jij niets aan doen dat ze dit niet vooraan in de stof hebben zitten.

Misschien zitten er nog meer nutige zaken op die site waar je iets aan hebt. :wink:

Pearldrop
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Pearldrop » ma okt 29 2012 5:09 pm

jan schreef:
Pearldrop schreef:50 mm 1.8D is een betaalbaar en goed objectief. Meestal voor minder dan 100 euro op marktplaats te krijgen.
Ze heeft een D5000 en dan heeft ze met het aanbevolen objectief geen automatische scherpstelling. Indien dit laatste gewenst is dan zal het in ieder geval een AF-S objectief moeten worden en geen "D" variant.
Ok, had ik niet gezien, iig een 50mm is een betaalbaar objectief G versie ietsje duurder dat wel. Wordt op haar camera sowieso 75mm.

Pirmindh

Bericht door Pirmindh » ma okt 29 2012 5:22 pm

Ik vind het fijne plaatjes om te zien, ga vooral zo door! Het model past uitstekend bij de setting.
Verder sluit ik me aan bij de anderen hier :)

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » ma okt 29 2012 7:03 pm

Ik vind het erg mooie foto's van een heel mooie vrouw. Foto 3 en 4 vind ik net iets te weinig pit hebben, die hadden wat mij betreft een tikje donkerder gekund.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » ma okt 29 2012 7:28 pm

Ik sluit me helemaal aan bij Jactrum.
De laatste twee vind ik wat te licht, de andere zijn gewoon goed. Daarbij spreekt de bewerking mij ook wel aan.

Overigens lijkt het me sterk dat uitzoomen naar 18mm een goed idee is. Ten eerste krijg je dan vertekening, iets dat met portretten meestal niet echt gewenst is. Ten tweede zal het je scherptediepte denk ik niet echt helpen aangezien die bij groothoek juist groter wordt - en je wil juist een kleinere scherptediepte. Dus maximaal inzoomen en dan je diafragma zover mogelijk open zetten geeft waarschijnlijk een beter effect.

Histogrammen zijn leuk en ik check het zelf vrijwel altijd maar staar je er niet blind op. Zo is foto 2 gewoon goed belicht maar ik neem aan dat door de plekken in de lucht je histogram wel piekt aan de rechterkant. Dat hoeft dus niet altijd te betekenen dat je foto dan slecht belicht is - soms is het contrast gewoon te hoog om een ideaal histogram te krijgen.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » ma okt 29 2012 7:53 pm

+1, en portretten moeten NIET kleiner dan 50 mm Full Frame dan gemaakt worden.
Je krijgt anders een behoorlijke vertekening die niet mooi is.
Zie deze link http://stepheneastwood.com/tutorials/le ... ippage.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Vrgr
Tiny

Remco
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Remco » di okt 30 2012 2:15 am

Ik denk dat er behalve iets meer contrast de foto's ook iets meer verscherpt mogen worden.
Ik heb er eentje gedaan.

Afbeelding

Als het niet goed is haal ik hem weer weg.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”