Roofvogelshow olv valkenier Hans Hin Nieuw Niedorp.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » vr aug 24 2007 10:51 pm

Oww wat jammer Irwan.. Gek dat dat niet vermeld was.
Jammer dat ik niet kon ik had graag je lens uit willen proberen.

Ik ben Natuurlijk heel erg nieuwschierig naar je foto,s.
NAS Buikpijn

rik6230

Bericht door rik6230 » vr aug 24 2007 11:06 pm

Opgezetfan schreef:foto's en/of fotolocaties wordt meebedoeld je eigen foto's of een link naar een eigen pagina met eigen foto's ;) zet het de volgende keer in Overig ;) :)
Kan ik nergens vinden. Ik vind het eigenlijk ook niet zo'n halszaak.

Jammer dat de show niet doorging. Nieuwe vogels trainen kost heel veel tijd. Deze jonge valk (pas 16 weken uit het ei) werd geoefend op de loer. Een touw dat wordt rondgezwaaid en waar aan het uiteinde prooi zit. De valk stort zich daarop. Een prachtig gezicht. Zie je de typische snavelinplant die hoort bij jonge vogels
Afbeelding

Met deze jonge gier waren ze ook nog aan het oefenen. Hij wordt al 6 weken meerdere keren per dag gevlogen maar het gaat nog maanden duren voordat hij deel kan nemen aan de show. Ook hier zie je nog de typische snavel inplant die hoort bij jonge vlogels. Een koolmees, een valk of een gier het is altijd hetzelfde.

Afbeelding

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr aug 24 2007 11:25 pm

Martijn de stelligheid waarmee jij dit brengt, doet voorkomen dat je moderator bent. Daar je dit niet bent lijkt het me handig om het als voorstel te poneren, of dat jij van mening bent dat. Ik ben met je eens dat je je af kunt vragen of het in deze topic geplaatst moet worden, maar uiteindelijk zal het platen van dit evenement opleveren. Zie o.a. de platen van Rogier en van mij die één dezer dagen geplaatst gaan worden.
Wat mij verder opvalt is dat de tip over het vogelfestival in Lelystad geplaatst is in het onderwerp activiteiten van de club of clubleden en dat je daar geen commentaar op hebt. Nikon is daar met een stand maar heeft niets met de club te maken, noch is enig clublid bij de organisatie ervan betrokken.

Mijn voorstel aan de moderators: Een onderwerp Locatie- en evenemententips die niet clubgebonden zijn.

Irwan

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za aug 25 2007 12:00 am

Zo nu weer on topic;

Mooie platen Rik!!!

Hier mijn 1e bijdragen iets gecropt en smart sharpen:

Als je goed kijkt zie je nog een stuk eendagskuiken uit zijn krop steken.
Afbeelding

Afbeelding

Irwan

rik6230

Bericht door rik6230 » za aug 25 2007 12:10 am

Mooi Irwan,

Vooral foto 1. Vlijmscherp en prima belicht. Deze foto laat de enorme kracht van deze vogel zien. Zijn rechter schouder en vleugels zijn enorm imposant.
2 is ook mooi maar iets overbelicht op zijn snavel en linker klauw.

renecita

Bericht door renecita » za aug 25 2007 8:28 am

Pancaran's schreef:.... De show zelf ging niet door. De reden was (is) dat de eigenlijke valkenier Hans Hin 4 weken geleden vertrokken is met al zijn vogels.

Irwan
Betekent dit dat de vogels die er normaal zitten weg zijn? Wilde er juist nog een keertje met mijn 18-200 heen... De foto's die ik met de 70-300 gemaakt had waren bij lange na niet zo mooi als de foto's die ik hier zie..

Renecita

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » za aug 25 2007 9:33 am

Wauw wat een prachtige vogel.. Mooie foto,s ! Die kleuren op de vleugels kun je prachtig zien zo ....

Ik baal nog steeds dat ik er niet bij kon zijn.Maar wel blij dat jij foto,s gemaakt heb kan ik het toch een beetje zien !!
NAS Buikpijn

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo aug 26 2007 10:59 am

@ Rik,
Bedankt en je hebt gelijk vwb de overbelichting op foto 2. De foto is ingeflitst, vanwege de harde schaduwen, maar ik ben iets te enthousiast geweest denk ik.

@ Renecita,

De tuin heeft nog steeds vele soorten. Ik heb ze niet geteld, maar ik heb Uhu's, Valken, een gier, diverse soorten uilen en de vogels uit de demo gezien. Alleen de valkenier is vertrokken en heeft zijn eigen vogels meegenomen. De nieuwe mensen hebben hun nieuwe vogels daar geplaatst. Je kan er dus nog volop fotograferen. Binnenkort hoop ik op mijn site de diverse soorten te tonen. Als het zover is zal ik hier de link plaatsen.

Groeten Irwan

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » ma aug 27 2007 9:51 pm

Zoals beloofd mijn album van de foto's van de roofvogels die ik daar gezien heb.

http://www.pancarans.nl/photogallery/Ro ... index.html

groet,
Irwan

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma aug 27 2007 10:17 pm

Zo dan !! Ze zijn stuk voor stuk mooi je foto,s.
De vogel die zijn vleugels spreid en de vogel die op de boomstam staat...prachtig !!
NAS Buikpijn

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”