Een fotovriend van mij heeft net een D800 gekocht,hij heeft photoshop 5 en een Mac. Het probleem is dat hij zijn nef bestanden niet in psd kan openen wel in View NX2 maar dan zijn de bestanden 72 dpi, ra ra
Wie weet wat er aan de hand is ? Ik heb zelf de D800E met mac psd en lightroom maar nergens geen problemen mee.
vast bedankt voor de reactie
geen NEF bestanden openen in psd
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: geen NEF bestanden openen in psd
Beste John,
Dat is op dit forum de meest gestelde vraag, de gebruiker moet een nieuwe versie van Adobe's software ophalen/kopen.
De resolutie die hij/zij ervaart in ViewNX kan ook een versie-kwestie zijn.
Een algemene stelregel is: Nikon levert met kamera's nieuwe software (op de website), als de datum van de .exe ruim voor het uitleveren van de (1e) kamera ligt, schort er iets.
Groeten, GIjs
PS
vraag me niets over MacinToy's.
Dat is op dit forum de meest gestelde vraag, de gebruiker moet een nieuwe versie van Adobe's software ophalen/kopen.
De resolutie die hij/zij ervaart in ViewNX kan ook een versie-kwestie zijn.
Een algemene stelregel is: Nikon levert met kamera's nieuwe software (op de website), als de datum van de .exe ruim voor het uitleveren van de (1e) kamera ligt, schort er iets.
Groeten, GIjs
PS

Laatst gewijzigd door gijs sandberg op vr nov 16 2012 5:40 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Re: geen NEF bestanden openen in psd
Dank je Gijs
ga het hem meteen mailen
gr
John
ga het hem meteen mailen
gr
John