a vgastel schreef:Nog nooit problemen gehad ook niet met de batterij.
Neem wel een extra batterij mee en doe deze buiten , op je lichaam bewaren.
Ik wel. Ik heb regelmatig dagen in de stevige kou (-10 tot -40) staan fotograferen, en je accu gaat aanzienlijk minder lang mee gedurende de werkdag. Wat verstandig is, is een extra accu meenemen en die regelmatig wisselen met een warme versie (NIET wachten tot hij leeg is). Niet teveel laten afkoelen is echt beter voor je accu op korte en lange termijn.
Wat ik zelf deed was een loodaccu gebruiken die diep onder mijn jas op mijn lichaam bevestigd was, zodat die warm bleef. En dan met een draadje naar de camera. Dan hield je een werkdag probleemloos vol.
Denk wel vooral aan jezelf. Kou is gemeen spul. Ongemerkt worden vingers en polsen stijver waardoor je niet alleen minder efficient fotografeert, maar ook een grotere kans op breuken hebt als je valt. Ook vallen spullen dus sneller uit je handen. Warme handschoenen is een must. Oefen ook met lastige handelingen met je dikke handschoenen aan, zodat je weet wat makkelijk gaat en wat niet. Als je vingers twee keer zo dik worden, en veel minder gevoel hebben, dan is het een stuk lastiger fotograferen kan ik je vertellen....
Jaap