Zoals ik al in mijn beginpost zei, dit park is gemaakt in een oude kopermijn, alles is daar geel/roodremoss schreef:Mooi moment. Maar hoort alles zo geel of ligt dat aan mijn ogen? (of beeldscherm)
Het was in de middag en vrij zonnig. De beren lagen vol in de zon. Ik heb geen idee welke soort koper daar werd gewonnen.Pjerry schreef:Geinige foto zeg, die beren zo helemaal onder het stof.
Leven ze daar standaard, of waren het passanten?
Koper in zulke concentraties is niet zonder gevaar, het behoort nl. tot de zware metalen (maar is dan wel één van de minst schadelijke, maar in deze concentraties.....).
Overigens ken ik geen koper-erts dat geel is. De enige (die ik me zo snel voor kan stellen) zou koper(II)chloride kunnen zijn, maar die trekt als een trein water aan om vervolgens blauw te worden. Weet jij misschien wat voor kopererts daar gewonnen werd?
Het gras en de beren zelf ook? Want daar zit de kleurzweem ook in.jvdk schreef:Zoals ik al in mijn beginpost zei, dit park is gemaakt in een oude kopermijn, alles is daar geel/roodremoss schreef:Mooi moment. Maar hoort alles zo geel of ligt dat aan mijn ogen? (of beeldscherm)
Hmm, blijkt het toch een ijzer mijn te zijn geweest.Dorus schreef:Grappige plaat maar voor de gezondheid zou ik daar weg blijven