Nieuwe fototas
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nieuwe fototas
Beste mensen,
Ben opzoek naar een nieuwe fototas. Op het moment heb ik een Lowepro 200AW sling bag. Echter wil ik graag overstappen op een rugzak. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met tassen, positief dan wel negatief. Bij de nieuwe tas wil ik de mogelijkheid tot het uithalen van de camera zoals dit bij mijn huidige sling bag het geval is, dus via de zijkant, behouden.
Met het hoog op de toekomst wil ik graag ruimte hebben voor mijn Nikon D5100 incl. 18-55, 2 extra lenzen en flitser. Ruimte voor 15" laptop zou ook prettig zijn maar is geen must.
Graag hoor ik jullie meningen over deze kwestie!
Met vriendelijke groet,
Tim Cremers
Ben opzoek naar een nieuwe fototas. Op het moment heb ik een Lowepro 200AW sling bag. Echter wil ik graag overstappen op een rugzak. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met tassen, positief dan wel negatief. Bij de nieuwe tas wil ik de mogelijkheid tot het uithalen van de camera zoals dit bij mijn huidige sling bag het geval is, dus via de zijkant, behouden.
Met het hoog op de toekomst wil ik graag ruimte hebben voor mijn Nikon D5100 incl. 18-55, 2 extra lenzen en flitser. Ruimte voor 15" laptop zou ook prettig zijn maar is geen must.
Graag hoor ik jullie meningen over deze kwestie!
Met vriendelijke groet,
Tim Cremers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Re: Nieuwe fototas
Beste Tim,
Kijk eens naar de lowepro flipside serie, ik heb de 300 en 400, mooie smalle tassen welke ik regelmatig afwissel met voor het doel waaroor ik op pad ga.Hiervoor ook sling bags gehad vond ik geen handig systeem. Ik heb de D300 /D800 en redelijk wat objectieven,de 400 is favoriet maar een laptop meenemen wordt moeilijk Het voordeel van de flipside vind ik dat als lenzen wissel de tas op de buiten(rug)zijde ligt waardoor je kleding altijd droog en schoon blijft de tas is ook ruim genoeg om extra spullen voor overdag mee te nemen,flesje water broodje regenkleding etc.
Kijk eens naar de lowepro flipside serie, ik heb de 300 en 400, mooie smalle tassen welke ik regelmatig afwissel met voor het doel waaroor ik op pad ga.Hiervoor ook sling bags gehad vond ik geen handig systeem. Ik heb de D300 /D800 en redelijk wat objectieven,de 400 is favoriet maar een laptop meenemen wordt moeilijk Het voordeel van de flipside vind ik dat als lenzen wissel de tas op de buiten(rug)zijde ligt waardoor je kleding altijd droog en schoon blijft de tas is ook ruim genoeg om extra spullen voor overdag mee te nemen,flesje water broodje regenkleding etc.
- JW17
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hoi Tim,
Ik ben het met John eens. Ik heb de Flipside400 en vind het nog steeds een prima tas. Wanneer je de heupband om hebt, kun je de tas naar voren draaien en spullen uit de tas halen. De opening van de tas zit tegen je rug aan dus niemand kan makkelijk bij de spullen in het grote vak.
Kijk ook even op http://www.cambags.com/nl/
Ik ben het met John eens. Ik heb de Flipside400 en vind het nog steeds een prima tas. Wanneer je de heupband om hebt, kun je de tas naar voren draaien en spullen uit de tas halen. De opening van de tas zit tegen je rug aan dus niemand kan makkelijk bij de spullen in het grote vak.
Kijk ook even op http://www.cambags.com/nl/
Groet,
JW
JW
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Zoals jij het beschrijft denk ik meteen aan de lowepro fastpack (welke grootte moet je zelf even bepalen)
Kun je aan de zijkant je camera eruit halen, en een vak voor je laptop.
Kun je aan de zijkant je camera eruit halen, en een vak voor je laptop.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- Cookie1397
- Clublid
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ik zeg ook flipside (heb zelf de 400 en 500), naast alle voorgenoemde redenen ook omdat de opening naar je rug zit en deze tas dus ook nog extra bescherming biedt tegen het dievengilde.
De 300 is kleiner maar heeft geen regenhoes. De 400 heeft wel een regenhoes en is nog klein en licht genoeg om aangenaam te zijn, er kan redelijk wat in alleen er is weinig ruimte voor een laptop. Grote statieven aan deze tas is echter niet zo'n succes. Wil je echt groot dan kun je voor de flipside 500 gaan. Grote statieven zijn geen probleem en je kunt er heel veel in kwijt. Daar zit overigens ook geen laptop compartiment in, maar een kleine laptop krijg je mogelijk nog in het achtervak. Zie ook de reviews
De 300 is kleiner maar heeft geen regenhoes. De 400 heeft wel een regenhoes en is nog klein en licht genoeg om aangenaam te zijn, er kan redelijk wat in alleen er is weinig ruimte voor een laptop. Grote statieven aan deze tas is echter niet zo'n succes. Wil je echt groot dan kun je voor de flipside 500 gaan. Grote statieven zijn geen probleem en je kunt er heel veel in kwijt. Daar zit overigens ook geen laptop compartiment in, maar een kleine laptop krijg je mogelijk nog in het achtervak. Zie ook de reviews
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Zelf heb ik de Lowepro DSLR Video Fastpack 250AW. Hierin past een camera met grip en met lens, drie extra lenzen en een flitser. In het bovenvak is voldoende ruimte voor je jas en/of je lunch en al je kleine spullen als batterijen, filters ed.. (zit een apart tasje voor bij) Aan de zijkant kun je een drinkflesje plaatsen. Verder een groot laptopvak (ik stop er soms mijn regenjas in), een regenhoes en je kunt ook je statief kwijt. De tas heeft een zelfde zijvak als de slingshot. Er is ook een 350AW. Daar kun je niet meer lenzen in kwijt, maar de tas is net iets ruimer. In Apeldoorn en Urk kost de tas 99 euro.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Foto Melenhorst.net
-
- Forumlid
Bedankt voor de reactie. De rits aan de achterzijde boeit me niet zo heel veel, ben wel zo slim om mijn rits ook weer dicht te doen. =) Daarbij ben ik eigenlijk aan het kijken naar een tas van een ander merk. Lowepro vind ik visueel niet zoveel aan. Ben ook een beetje aan het kijken voor een vanguard up-rise 48. Voor tassen kijk ik veelal tweedehands, maar de betreffende tas wordt niet veel tweedehands verkocht.
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Het punt is een beetje dat een rits aan de buitenzijde ook toegankelijk is voor struikrovers.
Tijdens het lopen in een mensenmassa is de kans groot dat je niet merkt dat iemand de rits opent.
Overigens, al eens naar Crumpler gekeken?
http://www.crumpler.eu/index.cfm?seite= ... sprache=EN
Tijdens het lopen in een mensenmassa is de kans groot dat je niet merkt dat iemand de rits opent.
Overigens, al eens naar Crumpler gekeken?
http://www.crumpler.eu/index.cfm?seite= ... sprache=EN
-
- Forumlid
Ik ben me er van bewust dat er mensen zijn die niet van andermans spullen of kunnen blijven. Maar als ik grote mensenmassa's loop heb ik me camera toch omhangen als ik hem überhaupt als bij me hebt. Ben niet zo actief met fotografie als de meeste andere mensen hier.
Ik doe zo nu en dan een sessie ergens in een park/bos/veld en daarnaast af en toe wat modelfotografie. Maar ik ben nog lerende. Echter vind een slingbag niet zo prettig.
De tassen die de mensen aangeven zijn wel mooi. Maar zoals al eerder gezegd ben ik niet zo een lowepro fan meer. De vanguard tas heeft een mooie stevig sluiting waarvan ik denk dat het zelfde voor dievengilde moeilijk ongemerkt open te krijgen, maar goed onderschat dergelijke mensen dan ook weer niet.
Ik doe zo nu en dan een sessie ergens in een park/bos/veld en daarnaast af en toe wat modelfotografie. Maar ik ben nog lerende. Echter vind een slingbag niet zo prettig.
De tassen die de mensen aangeven zijn wel mooi. Maar zoals al eerder gezegd ben ik niet zo een lowepro fan meer. De vanguard tas heeft een mooie stevig sluiting waarvan ik denk dat het zelfde voor dievengilde moeilijk ongemerkt open te krijgen, maar goed onderschat dergelijke mensen dan ook weer niet.