waterpolo

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

waterpolo

Bericht door Replay » za nov 24 2012 9:45 pm

Mijn eerste keer waterpolo. Ik vond het niet echt makkelijk omdat het licht een beetje tegenviel. Toch vereist dit een totaal andere aanpak dan ik gewend ben.
Ik heb er maar het beste van gemaakt. Helaas moest ik de foto's een beetje snijden zodat er geen hinderlijke armen in beeld zouden zijn.
Het was weer een leerzame avond. Nu even naar de verbeterpunten kijken maar dit is zeker voor herhaling vatbaar.

1. Nikon D3 - 1/1000ste - f2,8 - 110mm - iso 6400
Afbeelding

2. Nikon D3 - 1/800ste - f2,8 - 120mm - iso 6400
Afbeelding

3. Nikon D3 - 1/1000ste - f2,8 - 200mm - iso 6400
Afbeelding

4. Nikon D3 - 1/800ste - f2,8 - 200mm - iso 6400
Afbeelding

5. Nikon D3 - 1/800ste - f2,8 - 95mm - iso 6400
Afbeelding

6. Nikon D3 - 1/800ste - f2,8 - 98mm - iso 6400
Afbeelding

Groeten Roel.

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: waterpolo

Bericht door John Hoenen » za nov 24 2012 9:54 pm

Mooie foto's Roel,

Je laat de mogelijkheden van de D3 wat betreft de hoge iso hiermee goed zien.

Gr. John.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » za nov 24 2012 10:00 pm

Wel Roel, weer een ervaring rijker. Mooie beelden.
Had je veel "afval" als gevolg van waterspetters?
Kijk de volgende wedstrijd ook eens naar het punt waar de scheidsrechter de bal bij aanvang in het water legt. Daar komen van beide zijden twee spelers elkaar tegemoet zwemmen om als eerste de bal te kunnen wegnemen. Altijd een "gevecht" moment.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » za nov 24 2012 10:15 pm

Klopt Jan. Maar nu was dat gevechtmoment matig. 1keer was dat wel heftig maar toen was dat precies voor mijn neus en had ik last van de rand van het bad. Die heb ik dus aan mij voorbij laten gaan. De spetters zijn inderdaad lastig en uiteraard het ik hier veel meer afval dan bij autosport. Maar ik ben een ervaring rijker en heb ook van deze sport genoten.

Groeten Roel.

wopper
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door wopper » zo nov 25 2012 6:59 am

Roel,

Weer een mooie serie. Is wat John al zegt, je laat qua iso hier echt zien wat een D3 in zijn mars heeft, en voor de rest de actie die er is weer goed in beeld gebracht, toppie.
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift

Bouwmachineweb.com

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » zo nov 25 2012 8:52 am

Niet slecht Roel! Je gaat je weg vast helemaal vinden in de waterpolo. :wink:
Nu is het wel fijn dat je de D3 hebt, denk dat je toch iets beter uitkomt dan je had gedaan met je D2xs. :D \

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo nov 25 2012 11:23 am

plincky schreef:Niet slecht Roel! Je gaat je weg vast helemaal vinden in de waterpolo. :wink:
Nu is het wel fijn dat je de D3 hebt, denk dat je toch iets beter uitkomt dan je had gedaan met je D2xs. :D \
Klopt, de D3 is er uitermate geschikt voor. Een aankoop zat toch al in de planning,deze winter.
Voordat de D3 (en andere hoge-iso-camera's) op de markt verschenen was de D2Xs de topcamera, die door heel veel sportfotografen gebruikt werd. Toen werd er ook al op hoog niveau mee gefotografeerd en prachtige beelden rolde uit de camera. Ondanks dat de D2Xs geen iso-monster is, vraag ik me toch af hoe die fotografen dat voor elkaar kregen. Waarom kon ik dat niet met de D2Xs? De sporten zijn niet minder geworden maar de nieuwe camera's wel beter. Het enige wat ik me kan bedenken is dat er toen enorm veel tijd in de nabewerking ging zitten. Met de D3 heb ik daar geen omkijken naar maar toch vraag ik me dat regelmatig af.

Groeten Roel.

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » zo nov 25 2012 11:36 am

Ik vind het een mooie serie Roel. Ook leuk om te zien dat je buiten je "eigen" sport bent gestapt om dit te proberen. Dat je dit dan nu lastig vond lijkt me ook logisch maar de beelden spreken weer voor zich. Kijkt weer goed weg. En nog veel fotoplezier van je nieuwe spullen.

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » zo nov 25 2012 12:34 pm

Ja idd Roel, vraag mezelf soms ook nog af hoe mensen iets voor elkaar krijgen met soms "wat mindere spullen" of zelfs met top apparatuur.
Nu is naberwerken een vak apart natuurlijk. Ik ken mensen die dingen met photoshop kunnen dat ik echt stijl van achterover sla. Maar dit zijn vaak mensen die geen/weinig verstand hebben van fotografie. Ben zelf ook niet onbekend met Photoshop maar als je denkt dat iets niet kan........tja, meestal kan dat dus toch wel als je maar weet hoe en als je tijd genoeg hebt.

Wellicht ook met lagere sluitertijden en ISO en dan meer missers erin? Soms hoor je ook mensen een paar uur tot een paar dagen over een foto doen om een perfect shotje te krijgen.

Maar wel fijn dat je nu iig lekker aan de gang met je nieuwe spullen.
Succes nog!

Gertje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Gertje » zo nov 25 2012 8:02 pm

Fijn om weer eens waterpolo tegen te komen op dit forum. Lastige sport om de spierbundels en de balsnelheid goed vast te leggen. Je serie ziet er scherp en fris uit. Om spetterwerk te voorkomen is mijn favoriete positie ter hoogte van de 4 meter links op het speelveld van de aanvallende ploeg. Je hebt hier goed beeld op schoten die door rechtshandige spelers worden gelost vanaf ongeveer 7 meter. En ff doordraaien en de keeper staat er ook mooi op. Op zich vind ik het worstelwerk wel spectaculair maar dan de close up van verbeten gezichten. Anyway, leuk om te zien en ga vooral door met het vastleggen van deze zware sport.

Gertjan

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » ma nov 26 2012 10:31 pm

Mooie serie hoor, knap gedaan. :D

vrgr
tiny