jpeg op Sony Bravia

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Henk p
Forumlid
Forumlid

jpeg op Sony Bravia

Bericht door Henk p » za nov 10 2012 10:15 pm

Als freelance fotograaf ben ik op zoek gegaan naar een LCD TV die mij tevens de mogelijkheid biedt om mijn bewerkte foto te presenteren.
Ik heb gekozen voor de Sony Bravia KDL40HX850, vanwege de uitstekende video --HD-weergave en !!! volgens de specs bovendien de mogelijkheid om JPEGS weer te geven. Kortom . voor mij de ideale combi. USB stick erin en draaien, dacht ik......

Echter , Sony maakt het wel erg bont door de internationale standaard JPEG te beperken, lees, te negeren. Slechts indien je al je foto's omzet naar een exotische bestandsnaam worden ze pas herkend en afgespeeld. Citaat I- manual: " fotobestanden moeten opgeslagen zijn in een map onder de DCIM map voor het automatisch starten van de weergave. De mapnaam onder de DCIM- map moet tevens een combinatie van 3 cijfers en 5 letters zin ( mag een "_" bevatten), bijvoorbeeld 101MSDF.. " Einde citaat.
Als fotograaf met een archief van duizenden bewerkte foto's (PS/CS5)heb je al je bestanden een bijzondere naam gegeven om je archief daarmee te organiseren. Deze namen wijken natuurlijk af van wat Sony van je verwacht en daardoor herkent deze Bravia al je foto's niet.Slechts de originele camera bestandsnamen kunnen worden gelezen.
Zeer onlogisch, klantonvriendelijk en in strijd met de internationale JPEG norm lijkt me.
Heb meteen de Sony helpdesk gebeld, het probleem uitgelegd, maar zeer ondeskundig te woord gestaan. " er is een nieuwe firmware update" , echter deze heeft betrekking op een internet fix. Reactie BCC: " dan moet u nog een mediaplayer hebben of Blu-ray speler met USB en dan ist probleem opgelost" Werklijk bizar.
Als fotograaf kan ik je deze TV dus absoluut niet aanbevelen.
Wie heeft hier ervaring mee, en belangrijker: wie heeft voor mij een oplossing.
groet,
henk p

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: jpeg op Sony Bravia

Bericht door a90 » za nov 10 2012 10:29 pm

Een losse HDMI player met fatsoenlijke JPG ondersteuning zodat je niet te maken hebt met de Sony processor maar direct een HDMI aan de TV stuurt ?

Afbeelding

(lekker gespeld ook USB maar het gaat om het voorbeeld)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » za nov 10 2012 10:36 pm

Mmm raar ik heb de sony kdl37w5500 en kan gewoon al mijn fotos erop zien. Stickie erin en klaar, en dat ziet er echt heeeeel mooi uit.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Henk p
Forumlid
Forumlid

Bericht door Henk p » ma nov 12 2012 11:16 am

Na veel onderzoek kom ik er op uit dat een DNLA systeem de oplossing voor de toekomst is. o. a de suggestie van Sony.
Tricky is dat DNLA nog een open systeem wat nog lang niet uitontwikkeld is.
Leuk, maar als ik mn scherm als stand-alone in een presentatie ruimte (galerie oid) wil inzetten ben ik met die oplossing niet geholpen.
@ Iefie: dit lijkt een simple kastje wat je er tussen zet en zou misschien helpen. Waar kun je dit kopen?
Mij totaal onbekend.
henk

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma nov 12 2012 11:29 am

Maarre, kun je niet gewoon DLNA (en niet DNLA) ondersteuning op je computer (desktop/laptop) installeren en vervolgens je plaatjes streamen naar je TV? Heb je ook geen gedoe met USB stickies in je TV stoppen, e.d.
Zo doe ik dat met mijn Samsung SmartTV, reuze handig.
Volgens mij ondersteunt jouw Sony TV DLNA, dus zou gewoon moeten werken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Li ... k_Alliance" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.microsoft.com/en-us/showcase ... f9f65e3849" onclick="window.open(this.href);return false;

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » ma nov 12 2012 7:37 pm

Henk p schreef: " fotobestanden moeten opgeslagen zijn in een map onder de DCIM map voor het automatisch starten van de weergave. De mapnaam onder de DCIM- map moet tevens een combinatie van 3 cijfers en 5 letters zin ( mag een "_" bevatten), bijvoorbeeld 101MSDF.. "
Ik lees hier iets over de map waarin je jpg's moeten staan, niets over de afbeeldingen zelf. Eenmalig zo'n map maken lijkt mij niet zo'n probleem. Als je dit opvolgt leest hij ook je jpg's
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

iefie
Forumlid
Forumlid

Bericht door iefie » di nov 13 2012 7:20 am

Henk p schreef:Na veel onderzoek kom ik er op uit dat een DNLA systeem de oplossing voor de toekomst is. o. a de suggestie van Sony.
Leuk, maar als ik mn scherm als stand-alone in een presentatie ruimte (galerie oid) wil inzetten ben ik met die oplossing niet geholpen.
@ Iefie: dit lijkt een simple kastje wat je er tussen zet en zou misschien helpen. Waar kun je dit kopen?
Mij totaal onbekend.
henk
Mijn kdl37w5500 IS een sony bravia tv.
Dus geen apart kastje. Ik zet jpg op sticky en stop deze in de tv en kan alle fotos haarscherp zien. Ik begrijp niet waarom dat bij de jouwe niet kan. In menu (home knop van afstandsbediening) ga je naar usb en klik je op de jpg die je wilt, kan zelfs in slideshow.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

iefie
Forumlid
Forumlid

Bericht door iefie » di nov 13 2012 7:21 am

Henk p schreef:Na veel onderzoek kom ik er op uit dat een DNLA systeem de oplossing voor de toekomst is. o. a de suggestie van Sony.
Mij totaal onbekend.
henk
Mijn kdl37w5500 IS een sony bravia tv.
Dus geen apart kastje. Ik zet jpg op sticky en stop deze in de tv en kan alle fotos haarscherp zien. Ik begrijp niet waarom dat bij de jouwe niet kan. In menu (home knop van afstandsbediening) ga je naar usb en klik je op de jpg die je wilt, kan zelfs in slideshow.

Henk p
Forumlid
Forumlid

Bericht door Henk p » do nov 15 2012 11:13 am

bedankt voor de vele reakties., maar ik ben dr nog niet uit.
Nog even voor de duidelijkheid: een DLNA zou de ideale oplossing zijn . Helemaal mee eens,(of een NAS systeem, , want daarmee heb je DE oplossing in huis om al je content naar je scherm te streamen.
Echter mijn voorwaarde is dat ik mn scherm, ook buitenhuis ga gebruiken. Een expositie/werk ruimte waar ik met mn cursisten lekker op een groot scherm naar de foto's ga kijken. Intussen heeft iedereen dan zijn foto's bewerkt (PS5)volgens de aanwijzingen, sticky dr in en draaien maar.
Echter dit wil dus niet. Sony herkent via het USB sticky alleen maar foto's die volgens die DCIM map werkt. Dat is geen probleem, die maak je zo aan en dump al je foto's erin. Het probleem is dat al je bewerkte foto's een andere naaam hebben gekregen. bv Strand002.jpg
En dan herkent deze sony ineens de afbeelding niet meer. " Bestand niet afspeelbaar"
Pas wanneer ik aan hun criteria voldoe (3 cijfers en 5 letters , bv bijvoorbeeld 101MSDF ) dan is het ok.
Maar dat betekent dat ik mn hele archief moet omgooien.
Het zelfde risico loop ik met een DLNA waar al mn bewerkte content op staat. Om nu al fiks te gaan investeren in iets waarvan ik de afloop niet weet, gaat me te ver.
Het gekke is dat Sony idd schermen heeft die geen enkele moeite hebben met bewerkte bestanden en -dus-andere bestandsnamen.
Intussen heb ik de bravia weer terug gebracht, keurig binnen de termijn van 2 weken terugbrenggarantie. Dus ik ga vrolijk verder zoeken.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do nov 15 2012 1:32 pm

Ikzelf heb een mediaplayer. Kastje met HDMI aansluiting. http://www.wdc.com/en/products/homeente ... iaplayers/" onclick="window.open(this.href);return false;

Aan de mediaplayer een kleine LaCie 1 terrabyte USB 3.0 harddisk gehangen. Foto's, DVD-bestanden, gewoon of in ISO-formaat, Bluy Ray bestanden. Alles wordt geslikt. Eventueel kan ik rechtstreeks via WiFi naar internet TV-kanalen, of in het netwerk naar de laptop. WiFi is echter wel te traag om zware streaming film-bestanden af te draaien die je bijv. op de laptop hebt staan. Bekabeld netwerk geen probleem.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Dorus
Forumlid
Forumlid

Bericht door Dorus » di nov 27 2012 4:06 pm

Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd maar ik neem een usb-stick, met allerlei formaten, mee naar de winkel.
En maar testen daar!
Want ze beloven van alles en de handleiding staat vol met formaten maar testen is weten!
Groet, Dorus

D200 met AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”