Accu's Nikon D 7000 incombinatie met de batterygrip
Accu's Nikon D 7000 incombinatie met de batterygrip
Hallo, allemaal. Ik heb het volgende interressante probleem. Ik heb de Nikon D7000 met handgrip en twee originele Nikon accu's. Je kunt de camera zo instellen, dat je de keuze kunt maken, welke accu het eerst wordt gebruikt. Ik heb gekozen voor de Batterygrip, echter beide accu's worden volgens de battery informatie gewoon gebruikt. Na zo'n 300 foto's staan beide op 63% en niet zo als ik verwachtte, de accu in de camera op 100%. Ik heb Nikon gebeld en zij wisten het niet, alleen het advies gekregen een nieuwe grip te proberen. Heb ik gedaan en precies hetzelfde.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Accu's Nikon D 7000 incombinatie met de batterygrip
Mijn camera en grip is met het zelfde probleem naar nikon geweest het ene ogenblijk gaat het goed en dan gebeurd het zelfde.
Het beste is de batterijen geheel op te laden laat ze een dag in de lader zitten reset de chip zich van zelf en heb je er geen last van.
Zo doe ik het en heb er dan het minste last van nikon weet hier geen antwoord op
lees deze draadjes maar eens.
.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=37654" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=30441" onclick="window.open(this.href);return false;
Het beste is de batterijen geheel op te laden laat ze een dag in de lader zitten reset de chip zich van zelf en heb je er geen last van.
Zo doe ik het en heb er dan het minste last van nikon weet hier geen antwoord op
lees deze draadjes maar eens.
.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=37654" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=30441" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Dank je voor het antwoord en ga het maar op die manier proberen.
- pveenstra
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik plaats 1 batterij in de grip en laat de camera leeg. Dan weegt het geheel iets minder en ik vind de gewichtsverdeling wat beter. Als je 2 accu's hebt en je maakt ze tegelijkertijd leeg, moet je eerst beide opladen en kan je even niet fotograferen. Op 1 batterij kan ik zoveel foto's maken dat dit voor mij prima werkt, ik heb nog nooit binnen een dag de accu leeg.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ronald,
Ik heb de accu alleen in de grip. Net zoals Peter alleen om een andere reden. Ik heb zo het idee dat de connector er niet beter van wordt door deze er steeds op/af te draaien om de accu uit de camera te kunnen halen. De contactpennen zijn al zo minimaal.
Ik heb eerst 3/4-jaar een kloon grip gehad (+/-10% van de Nikon prijs
) en daar waar die defect ging was op de contact pennen.
Ik heb de accu alleen in de grip. Net zoals Peter alleen om een andere reden. Ik heb zo het idee dat de connector er niet beter van wordt door deze er steeds op/af te draaien om de accu uit de camera te kunnen halen. De contactpennen zijn al zo minimaal.
Ik heb eerst 3/4-jaar een kloon grip gehad (+/-10% van de Nikon prijs

Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Jasper
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ronald,
Ik heb de zelfde hardware+instelling en kan iig zeggen dat het niet normaal is .
De accu in mijn body loop in (ff gokken) een/twee maanden terug naar bv 94% mits ik natuurlijk zorg dat de andere in de grip voldoende opgeladen is.
Probeer eens de accus te wisselen. Loopt de accu in de body dan ook zo ver terug?
Ik heb de zelfde hardware+instelling en kan iig zeggen dat het niet normaal is .
De accu in mijn body loop in (ff gokken) een/twee maanden terug naar bv 94% mits ik natuurlijk zorg dat de andere in de grip voldoende opgeladen is.
Probeer eens de accus te wisselen. Loopt de accu in de body dan ook zo ver terug?
Groeten, Jasper.
Flickr
Flickr